• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180774
+
-

ماسک: فقط یک احمق مدیرعامل توییتر می‌شود

فناوری
ماسک: فقط یک احمق مدیرعامل توییتر می‌شود

نظرسنجی ایلان ماسک درباره حفظ سمت مدیریت توییتر بازی جدید اوست. 24ساعت پس از توییت نظرسنجی درباره ماندن یا رفتن از مدیریت این شبکه اجتماعی با 57درصد پاسخ مثبت روبه‌رو شد. از آنجایی که ماسک در توییت نوشته بود نتیجه نظرسنجی هرچه باشد به آن تن خواهد داد، حالا باید منتظر معرفی فرد جدیدی در قامت مدیریت توییتر باشیم. ماسک در نخستین واکنش رسمی نسبت به این نظرسنجی گفت: به‌محض اینکه فردی به اندازه کافی احمق را برای قبول مدیریت توییتر پیدا کنم، از مدیرعاملی کناره‌‌گیری می‌کنم. پس از آن هم فقط هدایت تیم سروس و نرم افزار را هدایت می‌کنم.
البته باتوجه به توییتی که او ماه پیش نوشته بود و در آن اعلام کرده بود نمی‌‌خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد و مدیریت در توییتر هم موقت خواهد بود، از نتیجه این نظرسنجی چندان ناراضی هم نباید باشد. مالک جدید توییتر 2 روز پیش درباره ادامه مدیریتش یک نظرسنجی برگزار کرد که اکثر کاربران خواستار کناره‌‌گیری‌اش از مدیرعاملی شدند. درنظرسنجی که ایلان ماسک برگزار کرد، بیش از 17میلیون کاربر که نزدیک به 10میلیون نفر، یعنی 57.5درصد با کناره‌گیری‌اش از مدیرعاملی توییتر موافقت کردند.

کوتاه اما نه مختصر
مدیریت ماسک بر توییتر پس از خرید پر سروصدای این شبکه اجتماعی اگرچه چندان طولانی نشد، اما در همین مدت کوتاه هم دردسرهای زیادی به همراه داشت. مالک جدید توییتر که به روش‌های مختلفی به‌دنبال افزایش درآمد این شبکه اجتماعی بود، سرویس جدید توییتر آبی را راه‌اندازی کرد، اما بنابر دلایل مختلفی، ازجمله جعل هویت، در ابتدا مجبور شد عرضه آن را متوقف کند و پس از چند هفته دوباره این کار را از سر بگیرد. البته با وجود تمام تلاش‌ها، پیش‌بینی می‌شود درآمدهای این شرکت کاهش چشمگیری را تجربه کند. اما این تمام ماجرا نیست، خرید توییتر توسط ایلان ماسک و تمرکز روی این شبکه اجتماعی، اعتراض سهامداران تسلا دیگر شرکت ماسک را هم در پی داشت و ارزش سهام این شرکت خودروسازی کاهش چشمگیری را تجربه کرد، تا جایی که ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست و پس از مدت‌‌ها این عنوان را از دست داده است.
حالا باید منتظر ماند و دید چه‌کسی به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر انتخاب می‌شود و آیا با مدیریت جدید، عملکرد این شبکه اجتماعی تغییر می‌کند یا خیر. علاوه ‌بر‌این، باید ببینیم ایلان ماسک به‌عنوان مالک، چه تأثیری روی تصمیمات مدیرعامل جدید خواهد داشت.
ماسک در جلسه دادگاه مربوط به شرکت خودروسازی تسلا، گفته که نمی‌خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد. او در جلسه دادگاه که مربوط به دریافت پاداش از شرکت خودروسازی تسلا بود، در شهادت خود چنین ادعایی را مطرح کرد. دادگاه تسلا علیه ایلان ماسک از روز دوشنبه در جریان است. این دادگاه روی این موضوع تمرکز دارد که آیا هیأت‌‌مدیره تسلا عملکرد درستی در زمان تأیید پرداخت بسته پاداش به ایلان ماسک داشته است یا خیر. هم‌اکنون ارزش پاداش تسلا با توجه به ارزش سهام این کمپانی، به 52میلیارد دلار می‌‌رسد. علاوه بر این، دادگاه می‌‌خواهد بداند که آیا ماسک تأثیری روی این تصمیم داشته است یا خیر. او در این دادگاه همچنین درباره اینکه چرا به‌عنوان مدیرعاملی علاقه ندارد هم توضیحاتی داد و گفت که نقش او در شرکت‌هایش متفاوت با یک مدیر اجرایی سنتی است: در اسپیس ایکس من در حقیقت مسئول مهندسی راکت‌ها هستم و در تسلا، چنین مسئولیتی را در قبال فناوری‌‌هایی داریم که خودروها را در بازار موفق می‌‌کنند. بنابراین یک مدیرعامل اغلب نقشی متمرکز بر کسب‌وکار دارد، درحالی‌که در واقعیت نقش من بسیار بیشتر از مهندسی است که فناوری را توسعه می‌‌دهد و از این موضوع مطمئن می‌شود که ما فناوری‌‌های پیشرو را توسعه می‌‌دهیم. ما تیمی از مهندسان فوق‌‌العاده داریم که می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید