• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 18010
+
-

رونمایی از بزرگ‌ترین تخلف درحوزه شکار


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ تخلف کشف شده در حوزه زیست‌محیطی و شکار جانوران در سال 96به تخلفات شکار صید در منطقه خجیر واقع در محدوده حفاظتی جاجرود مربوط بود. از متخلفان این پرونده ۷۹ رأس قوچ، میش و آهو کشف و ضبط شد. پرونده این افراد در یکی از مراکز قضایی در حال پیگیری است.

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با تأکید بر این که سازمان حفاظت محیط‌زیست با هرگونه تخلف و شکار و صید غیرقانونی برخورد می‌کند، افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست با متخلفانی که به شکار صید اقدام می‌کنند به‌طور جدی برخورد خواهد کرد و بدون هیچ‌گونه گذشتی این افراد را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران با اشاره به اثرات خشکسالی بر زیست‌بوم استان‌ها تأکید کرد: نخستین قربانی خشکسالی‌ها همواره محیط است. وقتی پدیده خشکسالی رخ می‌دهد اولویت مصرف آب به بخش‌های دیگر اختصاص می‌یابد و تنها بخشی که در این میان مورد بی‌لطفی قرار می‌گیرد بخش محیط‌زیست است.

 او با تأکید بر اینکه در زمان خشکسالی نباید حقابه محیط‌زیست مورد بی‌لطفی قرار گیرد، گفت: در بخش‌های دیگری همچون کشاورزی، صنعت و شرب نیز باید صرفه‌جویی‌هایی در مصرف آب صورت گیرد تا بخش محیط‌زیست به تنهایی بارخشکسالی را به دوش نکشد.

کلانتری با اشاره به اینکه در زمان خشکسالی تمام فشار‌ها برای مصرف آب به بخش محیط‌زیست وارد می‌شود، تأکید کرد: خشک شدن طبیعت، چشمه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها همه به‌خاطر کمبود بارش‌هاست و امیدواریم در زمان کاهش بارندگی، حقابه محیط‌زیست محفوظ بماند؛ زیرا محیط‌زیست حق این نسل و نسل‌های آینده است و بدون محیط‌زیست بخش‌های صنعت، کشاورزی و شهری بی‌معنی هستند و این بخش‌ها در یک محیط‌زیست سالم می‌توانند توسعه‌ای همه‌جانبه را تجربه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید