تکمیل خط متروی تهران- پرند به ۳۲۴ میلیاردتومان نیاز دارد. با تأمین این اعتبار میتوان این خط را تا پایان سال به بهرهبرداری رساند. همچنین هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین ناوگان خط متروی تهران-پرند نیاز است.
به گزارش همشهری، سیدقوام حسینی، مجری خط متروی تهران- پرند با اعلام این خبر گفت: اجرای این پروژه در 3فاز برنامهریزی شده که فاز یک آن از ایستگاه شاهد در انتهای خط یک متروی تهران به طول ۴ کیلومتر تا شهر آفتاب در سال۹۵ به بهرهبرداری رسید. فاز 2 به طول ۲۷ کیلومتر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در مرداد ۹۶ افتتاح شد که طول خط بهرهبرداری شده به ۳۱ کیلومتر رسید. او با بیان اینکه فاز سوم متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر این خط را تکمیل میکند، عنوان کرد: هماکنون بیش از ۵۰ درصد کل پروژه اجرا شده و ۱۰۰ درصد اقدامات سازهای و ساختمانی در قسمت ایستگاه انجام شده است. به گفته مدیر اجرایی خط متروی تهران-پرند خاکریزی و ریلگذاری ۱۴کیلومتر از این مسیر انجام شده است. دیوارهای حائل، پلها، آبروها، زیرگذرها و روگذرها نیز بهصورت یکخطه و سازه ایستگاه شهر پرند نیز احداثشده که در مرحله نازککاری قرار دارد. او با اشاره به اقداماتی که باید برای تکمیل این خط انجام شود، خاطرنشان کرد: برق پروژه از نیروگاه پرند خریداریشده و باید وصل شود. همچنین باید تجهیزات تکمیلی مانند ریل سوم و تأسیسات برق نصب شود.
حسینی با اشاره به اینکه کمبود منابع مالی و بدهی ۷۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران باعث کندشدن روند تکمیل پروژه شده است، گفت: برای تکمیل این خط و رسیدن مترو به پرند ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است و درصورت حمایتهای مالی دولت، امکان تکمیل پروژه ظرف کمتر از یک سال وجود دارد. او با بیان اینکه خط متروی تهران-پرند به ۱۴ قطار۷ واگنه نیاز دارد، افزود: هماکنون در این خط بهدلیل کمبود منابع از قطارهای شهری استفاده میشود که حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر است، درحالیکه ناوگان این خط با توجه به فاصله زیاد ایستگاهها باید سرعت بالایی داشته باشند. با توجه به اینکه در طراحیهای صورتگرفته سرعت قطارهای این خط ۱۲۰ کیلومتر پیشبینیشده است؛ قطارهای آن نیز باید از لحاظ ظاهری شکل فرودگاهی داشته و سرعت بالاتری داشته باشند.
متروی تهران- پرند با ۳۲۴میلیاردتومان تکمیل میشود
در همینه زمینه :