• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17807
+
-

کافه مجلس

  مردم را علیه مسئولان تحریک نکنیم

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس درباره سخنان رهبر انقلاب درخصوص پرهیز دادن عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی از سرزنش یکدیگر درباره برجام به ایرنا گفت: در برخی از خطبه‌های نمازجمعه و سخنرانی‌ها، مردم را علیه یک عده از مسئولان یا گروه دیگری در جامعه تحریک نکنیم که این اقدام، عامل ایجاد نفاق در جامعه است. ما به‌عنوان مجموعه حاکمیت نمی‌توانیم بخشی از سیاست خارجی نظام را به طور محض بپذیریم و بخشی دیگر از آن را کاملا انکار کنیم. با توهین و هجمه‌های عجیب و غریب نمی‌توانیم این موضوع را گوشزد کنیم که موافق بخشی از این سیاست‌ها نیستیم.

  بدهی 51هزار میلیاردی شهرداری

قاسم میرزایی‌نکو، عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اظهارات یک عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه انباشت هزینه‌ها و بدهی‌های قبلی شهرداری تهران، چشم‌انداز روشنی را پیش روی این نهاد قرار نداده است، به خانه ملت گفت: مجموعه بدهی‌ها به شهرداری تهران به طور متوسط به 51هزار میلیارد رسیده است که این نهاد برای پرداخت خسارات ناشی از آن باید درآمدهای خود را افزایش دهد و مبالغی را که طلبکار بوده نیز به‌طور کامل دریافت کند.

  کاهش اعتماد عمومی به بانک‌ها

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نگهداری ارز در خانه‌ها گفت: متاسفانه اعتماد عمومی به بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی در بین مردم کاهش چشمگیری داشته و به همین دلیل خسارت فراوانی به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی وارد شده است. عدم اعتماد مردم به قول و تعهدات بانک‌ها باعث می شود که  مردم ارز را در خانه‌های خود نگه‌دارند.

  پروژه‌های نفتی بدون نیروی بومی

علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: در برنامه ششم، توسعه ماده‌ها و قوانینی توسط نمایندگان به تصویب رسیده است که شرکت‌ها را به استفاده از نیروهای بومی ملزم می‌کند. شرکت‌های نفتی که در استان خوزستان فعالیت می‌کنند متاسفانه در پروژه‌های خود از نیروهای بومی استفاده نمی‌کنند و در این زمینه نمایندگان استان در تلاش هستند تا این مساله مورد توجه قرار بگیرد و از توان نیروهای بومی استان در پروژه‌های نفتی استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید