• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 177999
+
-

3 روش فروش در بازار کساد

راهنمای کسب‌ وکار
3 روش فروش در بازار کساد

بازارهای فروش همیشه پررونق نیست و در بعضی ایام ممکن است کسادی بازار دامن برخی فروشندگان را بگیرد و در این شرایط است که باید به فکر راه‌های تازه برای رونق کسب‌وکار در شرایط کسادی بود. وقتی به هزار و یک دلیل عواملی دست به‌دست هم می‌دهند که بازارها کساد باشد، جلب نظر مشتریانی که حالا میل چندانی به خرید ندارند هنری است که باید فوت و فن آن را یاد گرفت. هر چند، هر یک از فروشندگان در چنین شرایطی مهارت‌های خاص خود را دارند اما برخی روش‌ها هم وجود دارند که مختص یک یا چند فروشنده خاص نیست و همه فروشندگان می‌توانند به‌کار گیرند تا در شرایط کسادی بازار موقعیت خود را همچنان حفظ کنند.

1- نوآوری
در شرایطی که بازار کساد است و مشتری‌ها میل چندانی به خرید ندارند، ممکن است یک نوآوری جدید باعث جلب توجه مشتریان بی‌میل برای خرید تازه می‌شود. ازجمله این نوآوری‌ها می‌توان به عرضه محصولات جدید که در ردیف نیازهای تازه مشتریان محسوب می‌شود اشاره کرد. به‌عنوان مثال، یک قطعه، وسیله یا کالایی که پیش از این جزو ضروریات زندگی و مایحتاج مشتری‌ها نبود، با عرضه محصولات جدید توسط شرکت‌های بزرگ که اقلام اساسی خانوارها را تأمین می‌کنند، آن کالا یکباره در ردیف نیازهای تازه و ضروری مشتری‌ها قرار می‌گیرد و مشتری با دیدن آن برای خرید تازه ترغیب می‌شود.

2- افزایش تعداد و انواع کالاها
تعداد و نوع کالاهای عرضه شده در فروشگاه خود را توسعه دهید تا نگاه مشتری به مجموع کالاهای موجود در فروشگاه شما تغییر کند. مشتری باید به این باور برسد که بیشترین تعداد کالاهای مورد نیازش در فروشگاه شما عرضه می‌شود. شما باید تصویر محدودیت کالا در فروشگاه خودتان را از ذهن مشتری خود پاک کنید تا او شما را قادر به عرضه کالاهای بیشتری که مورد نیاز یک مشتری است تصور کند. تا وقتی که تصور مشتری از فروشگاه شما محدود به برخی کالاها باشد، امکان حذف شما از دایره فروشگاه‌هایی که معمولاً در طول روز یا هفته مراجعه می‌کند وجود دارد.

3- زیبایی ویترین
جابه‌جایی و چینش جدید کالاها هم می‌تواند در جلب توجه مشتری‌ها مؤثر باشد. برای این کار می‌توان به مزیت نور و روشنایی در زوایای مختلف فروشگاه هم توجه ویژه کرد. مشتری‌ها معمولاً از فروشگاه‌هایی که گوشه و کنار تاریک و انبارمانند دارند و کالاها بدون نظم و سلیقه روی هم تلنبار شده‌اند استقبال نمی‌کنند. حتی ممکن است این تصور به مشتری دست بدهد که کالاهای تلنبار شده در گوشه و کنار کم‌نور فروشگاه مدت‌هاست مشتری نداشته و حتی تاریخ‌مصرف‌گذشته است. برای همین به مرور مراجعه برای خرید از فروشگاه شما را به حداقل می‌رسانند و فقط درصورت ناچاری مراجعه می‌کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید