• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177852
+
-

شناسایی ۵۴ عنوان ریسک در منطقه ۲۱

سی‌وسومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در راستای تحقق شهر ایمن و با هدف بررسی وضعیت ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر در منطقه ۲۱ برگزار شد.
به‌گزارش همشهری، در جلسه‌ای که با حضور رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، مهدی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهردار منطقه۲۱، معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی، جمعی از مدیران و معاونان این سازمان و اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه به همراه اعضای منتخب گروه‌های دوام برگزار شد، گزارش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی درخصوص اقدامات انجام‌شده برای رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر واقع در محدوده این منطقه مطرح شد. همچنین گزارش عملکرد کمیته ایمنی ساختمان منطقه ۲۱ درخصوص رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر، چالش‌های آن و سایر موارد ناایمن در سطح منطقه مورد بررسی قرار گرفت. رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران بر لزوم جدی گرفتن موضوع ایمنی در مناطق مختلف شهر تهران تأکید کرد و گفت:‌ «رویکرد تک‌‌بعدی به مقوله پیشرفت، خطا دارد؛ در نتیجه باید رویکرد توسعه پایدار جایگزین روش‌های قبلی شود.» مهدی بابایی از موضوع ایمنی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در موضوع توسعه پایدار نام برد و ادامه داد: «در منطقه ۲۱ باید به توسعه پایدار و در کنار آن مقوله ایمنی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها توجه شود.»
او در ادامه با اشاره به حضور اعضای گروه‌های دوام در این جلسه گفت: «گروه‌های دوام سرمایه بزرگ ما در حوزه اجتماعی هستند که باید از توان آنها استفاده کرد. داوطلبان دوام باید در حوزه پیشگیری و ایمنی هم نقش داشته باشند و شهرداری باید در سرای محلات جایگاهی برای این داوطلبان درنظر بگیرد تا حضور فعال داشته باشند.» بابایی در ادامه بر لزوم توجه به آموزش‌های شهروندی و آموزش مدیران شهری منطقه به‌منظور آشنایی آنها با موضوع ایمنی و مدیریت بحران تأکید کرد. در ادامه این نشست، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن بررسی وضعیت ریسک‌های محتمل در شهر تهران از شناسایی ۵۴ عنوان ریسک در منطقه ۲۱ خبر داد و گفت: «نمی‌توانیم برای رفع مشکلات شهر حرکات نمادین انجام دهیم، این شهر نیاز به حضور در کف میدان دارد و در این عرصه موضوع ایمنی در اولویت است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید