• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177842
+
-

بازنده اما امیدوار

تیم ملی با ترکیبی غیرمنتظره، ۶‌گل از انگلیس خورد و جام‌جهانی را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد

بازنده اما امیدوار

   ترکیب تیم ملی برای بازی با انگلیس خیلی‌ها را غافلگیر کرد. استفاده از ۵‌مدافع (۳‌مدافع وسط و ۲‌مدافع کناری)، حضور روزبه چشمی، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی که کمتر کسی انتظار حضور آنها در ترکیب اصلی را داشت، نیمکت نشین کردن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان که تقریبا حضورشان در ترکیب ۱۱‌نفره قطعی به‌نظر می‌رسید، حضور نوراللهی و از همه مهم‌تر علی کریمی در ترکیب اصلی، سورپرایزهای خاص کی‌روش برای بازی با انگلیس بودند؛ سورپرایزهایی که تعداد آنها کمی زیاد به‌نظر می‌رسید!
   اولین اتفاق مهم بازی دقیقه چهارم بازی رخ داد؛ زمانی که هری مگوایر هنگام ارسال کرنر با چشمی برخورد کرد و روی زمین افتاد. بیرانوند پس از این صحنه بلافاصله توپ را به میانه زمین فرستاد اما داور سوتش را به صدا درآورد تا تماشاگران ایرانی برای چند لحظه در سکوت فرو بروند. پس از بررسی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، داور دستور به ادامه بازی داد تا چشمی و همه ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه نفسی به راحتی کشیده باشند.
   دقیقه هشتم با شوکی بزرگ‌تر برای تیم ملی همراه بود. علیرضا بیرانوند که داستان مصدومیتش قبل از جام‌جهانی به نگرانی بزرگ برای تیم ملی تبدیل شده بود، روی زمین افتاد. ابتدا به‌نظر می‌رسید تلاش‌های کادر پزشکی تا دقیقه ۱۴جواب داده و بیرانوند مشکلی برای بازی ندارد اما دقیقه شانزدهم دروازه‌بان اول تیم ملی مجددا روی زمین افتاد و درنهایت دقیقه نوزدهم تعویض شد. تماشاگران هنگام ورود حسین حسینی برای او سنگ تمام گذاشتند تا جانشین بیرانوند با روحیه‌ای خوب وارد زمین شود اما رفتارهای کی‌روش کنار خط نشان می‌داد به‌شدت از مصدومیت بیرانوند شوکه شده است.
   دقیقه سی‌ویکم و جدی‌ترین موقعیت بازی تا این لحظه که تیر دروازه ایران را به لرزه درآورد و نفس ایرانی را برای چند لحظه بندآورد. هری مگوایر که فوتبالی‌های ایران در یک‌سال اخیر بیشترین شوخی را با او کرده بودند، با یک ضربه سر، توپ را به تیر دروازه کوبید.
   انگلیس که سوار بازی شده بود بالاخره از یکی از نفوذهایش از جناحین نهایت استفاده را برد و این بار با ضربه سر دقیق جود بلینگهام روی سر مجید حسینی که حضورش در ترکیب اصلی غیرقابل پیش‌بینی بود به گل اول رسید. حسینی هم در این صحنه واکنش خاصی انجام نداد و فقط شاهد گل شدن توپ بود؛ درست مثل چند لحظه قبل که توپ به تیر دروازه‌اش خورده بود.
   هری مگوایر که همیشه به کمک تیم‌های حریف می‌آید، مقابل ایران به یکی از ستاره‌های انگلیس تبدیل شده است. او که یک‌بار تیر دروازه را به لرزه درآورده بود، این بار روی سر روزبه چشمی سر زد و با رساندن توپ به باکایو ساکا، پایه‌گذار گل دوم انگلیس شد. همه ملی‌پوشان اعتقاد داشتند مگوایر روی چشمی خطا انجام داده اما تصاویر نشان می‌داد خطایی رخ نداده و گل باکایو ساکا در دقیقه چهل و سوم کاملا سالم بوده است.
   بازی به بدترین شکل ممکن برای ایران پیش رفت و گل سوم هم به ساده‌ترین شکل ممکن وارد دروازه حسینی شد. در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافه و روی یک‌ضدحمله، روی پاس در عرض هری‌کین، رحیم استرلینگ گل سوم را زد.
   در یازدهمین دقیقه از وقت‌های اضافه علیرضا جهانبخش فرصت داشت تا امید ایران برای بازگشت به بازی را زنده کند اما شوت محکمش درحالی‌که بازیکنی به او نزدیک نشده بود، با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. این موقعیت روی توپ‌ربایی نوراللهی و سانتر محمدی به‌دست آمد اما حاصلی نداشت تا نیمه اول به بدترین شکل ممکن برای تیم ملی به پایان برسد.
   نیمه دوم با ۳‌تعویض برای ایران آغاز شد. چشمی که یکی از ضعیف‌ترین‌های تیم کی‌روش بود، جای خودش را به حسین کنعانی‌زادگان داد، قلی‌زاده جای جهانبخش را گرفت و عزت‌اللهی جانشین علی کریمی شد. کریمی هم یکی از بازیکنانی بود که در نیمه اول در زمین دیده نشد؛ بازیکنی که در لحظه آخر به تیم ملی دعوت شد و در لحظه آخر هم به ترکیب اصلی بازی با انگلیس رسید!
   60دقیقه بدون حتی یک‌ضربه داخل چارچوب برای تیم ملی ایران، جریان بازی در نیمه مربیان هم به نفع انگلیس بود.
   با توجه به روند بازی پیش‌بینی اینکه دروازه ایران برای بار چهارم باز شود به هیچ‌عنوان کار سختی نبود و دقیقه 62این اتفاق رخ داد.
 اشتباهات عجیب خط دفاعی و به‌خصوص مجید حسینی باعث شد تا باکایو ساکا روی پاس استرلینگ دروازه ایران را برای بار چهارم باز کند.
  دقیقه 65؛ نخستین حمله تیم ملی، نخستین موقعیت و نخستین ضربه داخل چارچوب، گل اول را برای تیم ملی به همراه داشت. پاس زمینی قلی‌زاده و شوت سرضرب طارمی، توپ را به تور دروازه انگلیس چسباند تا امیدها برای بازگشت اندکی زنده شود.
  با تعویض‌های انگلیس امیدهای ایران بار دیگر رنگ باخت و راشفورد که دقیقه 71به زمین آمده بود، بلافاصله پس از حضورش دروازه ایران را روی پاس هری‌کین باز کرد تا بازی با نتیجه ۵ بر یک دنبال شود.
  دقیقه 77بازی و شوت محکم طارمی که از بالای دروازه به بیرون رفت، حاصلی برای ایران به همراه نداشت. حالا با این روند بازی، حتی امیدها برای کم کردن اختلاف هم به حداقل رسیده است.
  سردار آزمون به‌عنوان تعویض ششم وارد زمین شد. براساس قانون جدید فیفا، تعویض دروازه‌بان درصورت آسیب‌دیدگی جزو تعویض‌های قانونی به‌حساب نمی‌آید.
  کی‌روش دقیقه 85به سمت تماشاگران ایرانی رفت و از آنها خواست تا تیم را تشویق کنند. این هم یکی از اتفاق جالب دقایق پایانی نبرد ایران و انگلیس بود.
  تلخ‌ترین اتفاق ممکن و خوردن گل ششم؛ تلخی‌های این بازی برای ایران تمامی نداشت. این بار گریلیش روی پاس ویلسون دروازه ایران را باز کرد تا بازی به بدترین شکل ممکن برای ایران به پایان برسد؛ دیداری که کی‌روش در آن تیمش را با ترکیبی عجیب و دور از انتظار به زمین فرستاد و نتیجه آن را هم به بدترین شکل ممکن دید. در دقایق پایانی شوت سردار آزمون هم در موقعیت تک‌به‌تک به تیر دروازه خورد و پس از آن پنالتی مهدی طارمی فقط اختلاف را کمتر کرد.
  با وجود این شکست تلخ هنوز جام‌جهانی برای ایران تمام نشده و ۲بازی آینده می‌تواند شرایط را تغییر دهد. شاید برای همین بود که کی‌روش در پایان بازی بازیکنان را دور هم جمع کرد و گفت‌وگوی کوتاهی با آنها داشت.



این خبر را به اشتراک بگذارید