• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177745
+
-

مردی با روحیه پرتغالی

کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به بازیکنانش روحیه داد و از توانایی‌های آنها سخن گفت

روز افتتاحیه جام‌جهانی برای فوتبال ایران با آخرین تمرین تیم ملی پیش از بازی با انگلیس به پایان رسید، تمرینی که ۱۵‌دقیقه ابتدایی آن قرار بود با حضور خبرنگاران برگزار شود اما عدم هماهنگی قطری‌ها و راه‌های عجیب رسیدن به محل تمرین، باعث شد خبرنگاران ایرانی تنها برای ۵‌دقیقه شاهد تمرینات شاگردان کی‌روش باشند. تمامی ملی‌پوشان در این مدت کوتاه حضور داشتند و در ۲‌دسته تنیس فوتبال و تمرینات سبک را پشت سر می‌گذاشتند. براساس اطلاعات به‌دست آمده، تمامی تمرینات تیم‌های حاضر در جام‌جهانی، بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و ایران هم طبق همین قاعده تمریناتش را پیش برده است. در آخرین تمرین تیم ملی هم فقط خبرنگاران و عکاسان حاضر بودند و خبری از تماشاگران نبود. این‌طور که گفته می‌شود هواداران تیم‌ملی در روزهای اخیر برای حمایت از تیم ملی ایران مقابل هتل این تیم حاضر شده‌اند و برای بازی امروز به آنها روحیه داده‌اند. به هرحال کی‌روش همراه با تیم ملی می‌خواهد گام اول را محکم بردارد و از همین‌رو روی حمایت هواداران حسابی ویژه باز کرده است.

   اعتماد به نفس به سبک کارلوس! 
پس از تمرین عصر دیروز سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری مسابقه با انگلیس، اعتماد به نفس ویژه‌اش را به تصویر کشید. او به جای تلاش برای تاکید به برتری حریف، به قدرت انگلیس تاکید داشت اما در عین حال، دست روی این نکته گذاشت که ایران می‌تواند حریفش را شکست بدهد و قدرت لازم برای انجام این کار را دارد. جملاتی که نشان از بالا بودن روحیه مرد پرتغالی قبل از این بازی حساس دارد. کی‌روش در کنار تمجید از حریف، از انگیزه شاگردانش نیز صحبت کرد: «انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست اما کاری که انجام داده‌ایم، به ما نشان داده که می‌توانیم آنها را شکست دهیم. مربی انگلیس این تیم را چند سال است در اختیار دارد و در جام جهانی گذشته با این تیم به نیمه نهایی رسیده است. اما ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آنها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک ‌تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق العاده داریم و می‌توانیم از این توانایی استفاده کنیم.به فداکاری و کنار هم بودن نیاز داریم تا بهترین بازیکنان را داشته باشیم و از فرصتی که وجود دارد، لذت ببریم و استفاده کنیم. می‌خواهیم لذت ایجاد کنیم و رویداد خوبی برای هواداران بسازیم.داشتن عناصر شگفت‌انگیز در بازی‌های مدرن سخت است. تیم‌ها تلاش می‌کنند اطلاعات لازم را درباره طرف مقابل داشته باشند. ما الان سطح آمادگی و تمرکز کامل داریم و با یکی از بهترین تیم‌های دنیا روبه‌رو می‌شویم. در هر لحظه بازی باید راه حل و برخورد مخاطره‌آمیز داشته باشیم؛ وگرنه به نتایج دلخواه‌مان نمی‌رسیم. مهم این است که در هر دقیقه، کارهای لازم را انجام بدهیم و روحیه و ذهنیت جنگندگی داشته باشیم.»
کی‌روش در خصوص اهمیت بازی با انگلیس هم چنین گفت: «بازی با انگلیس مهم‌ترین مسابقه زندگی ماست، چون بازی بعدی همیشه مهم‌ترین مسابقه برای زندگی یک مربی و بازیکنان است. فرصت فوق‌العاده‌ای برای شرکت در جام جهانی داریم. اولین بار است که فرصت داریم مقابل انگلیس بازی کنیم و عمده بازیکنان ما فرصتی بی‌نظیر در اختیار دارند. غیرممکن است که با انگلیس بازی کنیم؛ مگر اینکه در جام جهانی به مصاف این تیم برویم. برای بازیکنانی که فوتبال انگلیس را از تلویزیون تماشا می‌کردند، یک رؤیاست تا فرصت بازی کردن مقابل این تیم را داشته باشند. خیلی مفتخر و هیجان‌زده هستم. امیدوارم فردا تعهد خودمان را نشان بدهیم و نمایش جالبی داشته باشیم. برای بازی با انگلیس باید درباره داشته‌ها و تدابیر انگلیس هنگام حمله صحبت کنیم.»

   غافلگیری در کار نیست! 
احسان حاج صفی در حالی به سالن کنفرانس خبری دیدار با انگلیس وارد شد که کاملا مصمم به نظر می‌رسید. او از تمرین‌های  تیم ملی به عنوان جلسه‌هایی مفید نام برد و تاکید داشت که با این تمرین‌ها، آخرین نقاط ضعف تیم برطرف شده است. او ابراز امیدواری کرد که تیم ملی بتواند در دیدار حساس مقابل انگلیس، امتیاز بگیرد و زمین مسابقه را با دست خالی ترک نکند. او تاکید داشت که تیم ملی روبه‌روی انگلیس، هیچ سورپرایزی نخواهد داشت. احسان از علاقه‌اش به شاد کردن مردم صحبت کرد و این موضوع را یک رویای مشترک برای همه نفرات ایران دانست. انگیزه‌ای که همه پسران تیم ملی را با تمام قدرت به جلو می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید