• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177740
+
-

نکته بازی/ بیرو، تاریخ‌ساز می‌شود؟

اگر علیرضا بیرانوند در بازی با انگلیس در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار بگیرد، اتفاق بسیار مهمی در کارنامه فوتبال او رقم خواهد خورد. بیرو درصورت بازی، به نخستین گلر تاریخ فوتبال ایران تبدیل می‌شود که در 2دوره مختلف از جام‌جهانی بازی کرده است. قبل از او هیچ‌کدام از دروازه‌بانان ایرانی نتوانسته‌اند چنین تجربه‌ای را به‌دست بیاورند. البته امیر عابدزاده نیز برای دومین بار در فهرست نهایی تیم ملی برای جام‌جهانی قرار گرفته اما او سابقه بازی در جام‌جهانی روسیه را نداشت و بعید به‌نظر می‌رسد که در این دوره هم بتواند به‌صورت ثابت به میدان برود. ناصر حجازی، نیما نکیسا، احمد عابدزاده، ابراهیم میرزاپور و علیرضا حقیقی قبل از بیرو در جام‌جهانی درون دروازه ایران ایستاده بودند.

جام برای حیثیت
این دوره از جام‌جهانی برای آرژانتین و برزیل از هر دوره دیگری مهم‌تر خواهد بود. نام این دو کشور هم مدام بین مدعیان اصلی قهرمانی جام دیده می‌شود. در 4دوره گذشته، همواره تیم‌های اروپایی این جام را برده‌اند و 20سال از آخرین قهرمانی یک تیم آمریکای جنوبی در تورنمنت سپری شده است. جالب اینکه آخرین بار در قاره آسیا، تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان جهان شد و شاید این اتفاق دوباره در این قاره رخ بدهد. گذشته از قهرمانی، خیلی از هواداران فوتبال در انتظار برخورد این دو غول بزرگ در جام هستند؛ در نیمه نهایی یا شاید حتی فینال. سوپرکلاسیکو همیشه جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت؛ رقابتی جذاب، نفس‌گیر و البته تماشایی که به‌نظر می‌رسد نقش مهمی در تعیین قهرمان این دوره از رقابت‌های جام جهانی دارد.

تیم خوبی که برانکو ساخت
یکی از نکته‌های مطرح در فوتبال اروپا طی روزهای اخیر، برتری خفیف آلمان در برابر عمان در یک بازی دوستانه بود. ژرمن‌ها که به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در جهان به‌شمار می‌روند، در آخرین بازی دوستانه خود پیش از جام‌جهانی به مصاف عمان رفتند و در شرایطی که عمدتا از نفرات اصلی سود برده بودند، تنها با یک گل بر حریف آسیایی غلبه کردند. کیفیت کار آلمان در این بازی و نیز نتیجه نزدیکی که به‌دست آمد، باعث تردیدهایی در مورد تیم هانسی فلیک در جام‌جهانی شده است. با این حال نکته‌ای که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت این است که انصافا برانکو ایوانکوویچ هم از عمان تیم خوبی ساخته است. فراموش نکنیم آنها در مقدماتی جام‌جهانی حتی ژاپن را در خاک خودش بردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید