• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177671
+
-

افزایش درآمدهای مالیاتی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی از ابلاغ انتقال قطعی حساب‌های مالیاتی مجتمع مس سونگون به استان خبر داد و گفت: با این ابلاغ، سهم مالیات و عوارض این مجتمع به استان منتقل می‌شود. به گزارش ایرنا، عابدین خرم با اعلام این خبر افزود: با انتقال حساب‌های مالیاتی مس سونگون، میزان درآمدهای مالیاتی استان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
به‌گفته وی، این امر بعد از پیگیری‌های فراوان محقق شده و مصوبه مربوط به آن، این هفته به استان ابلاغ شد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پیگیری برای انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به بانک‌های استان خبر داد و گفت: درصورت انتقال این حساب‌ها، منابع قابل توجهی به بانک‌های استان تزریق می‌شود که می‌تواند در ارائه تسهیلات به بخش تولید، مؤثر باشد.
انتقال حساب‌های مالیاتی و بانکی مس سونگون برای بهره‌مندی بیشتر استان از منابع مالی از اولویت‌های مدیریت استان در دولت سیزدهم بود که در سفر استانی رئیس‌جمهوری نیز به تصویب رسید.
عملیاتی کردن قوانین و مقررات شورای‌عالی معادن مبنی بر انتقال حساب‌های مالیاتی و گردش مالی معادن کشور به محل استقرار و استخراج آنها درباره مجتمع معدن مس سونگون، از دغدغه‌ها و مطالبات مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در ۱۵سال اخیر بود که دستور لازم برای تحقق آن در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، توسط رئیس‌جمهوری صادر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید