• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177670
+
-

پرداخت 1120میلیارد خسارت به کشاورزان خوزستان

میز خبر
پرداخت 1120میلیارد خسارت به کشاورزان خوزستان

رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: 1120میلیارد ریال غرامت به‌حساب کشاورزان خوزستانی که سال زراعی گذشته به‌دلیل خشکسالی و تنش آبی، محصولات آنها از بین رفت، واریز شد.
 به گزارش ایرنا، محمد آلاله با بیان اینکه بیشترین غرامت به کشاورزان دیم‌کار گندم و دامداران خسارت دیده پرداخت شده است، گفت: در مجموع ۲هزار میلیارد ریال غرامت تأیید شده ناشی از خشکسالی سال زراعی گذشته، وارد سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان شده و باقی مانده آن که حدود۸۸۰ میلیارد ریال است نیز به‌زودی به‌حساب کشاورزان و دامداران
 واریز خواهد شد. 
رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه افزود: بخشی از خسارت وارد شده به کشاورزان و دامداران که محصول و دام خود را بیمه کرده‌اند وارد سامانه خواهد شد تا در مراحل بعدی پس از تأیید به تولیدکنندگان خسارت دیده استان خوزستان پرداخت شود. سال زراعی گذشته حدود ۸۰هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به‌علت خشکسالی و کم آبی نابود شد و بخش‌ دیگری از گندم دیم نیز باردهی ناچیزی داشتند. 
رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از عموم کشاورزان و دامداران خوزستانی خواست محصول و دام خود را در برابر خشکسالی، کم آبی و دیگر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند. 
آلاله با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرکشت پاییزه و زمستانه خواهد رفت، افزود: کار بیمه گری زمین‌های کشاورزی و دام استان شروع شده است.  کشت پاییزه در خوزستان از نیمه دوم مهر شروع شده است و همچنان ادامه دارد. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید