• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177656
+
-

بازگشت اکانت ترامپ به توییتر

اینترنت
بازگشت اکانت ترامپ به توییتر

حساب توییتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بسته شده بود، از سوی ایلان ماسک مدیر جدید این پلتفرم اجتماعی باز شد. حساب کاربری ترامپ درواقع پس از باخت او در انتخابات به‌دلیل نفرت پراکنی، تشویق به هرج و مرج و ارائه اطلاعات غلط کرده بود، از سوی مدیران وقت توییتر بسته شد. اما حالا ماسک به تمام حواشی که در مدت حضورش روی صندلی ریاست این پلتفرم اجتماعی، بازگرداندن حساب ترامپ را هم اضافه کرده است. او با به راه انداختن یک نظرسنجی توییتری، اکثریت آرا را به نفع بازگرداندن رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، کسب کرد.
بیش از 15میلیون رأی در این نظرسنجی ثبت شد که 51.8درصد آن موافق بازگشت حساب ترامپ بود. پس از این نظرسنجی، ماسک در توییتی نوشت: مردم نظرشان را اعلام کردند. ترامپ دوباره به توییتر خواهد آمد. 
با این حال، ترامپ برای بازگشت به توییتر تمایل چندانی از خود نشان نداده است. او گفت: هیچ دلیلی برای بازگشت به توییتر نمی‌بینم. او تأکید کرد که به پلتفرم جدید خود یعنی Truth Social، اپلیکیشنی که توسط استارت‌آپ ترامپ رسانه و فناوری گروه (TMTG) توسعه یافته است، پایبند خواهد بود. از سوی دیگر ترامپ که هفته گذشته از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024آمریکا خبر داد، ماسک را تحسین کرده و گفت که همیشه او را دوست داشته است. اما او همچنین اعلام کرد که توییتر از ربات‌ها و حساب‌های جعلی رنج می‌‌برد که در زمان حضورش در توییتر برای او مشکلات باورنکردنی به‌وجود آوردند. حالا کارشناسان توییت‌های نفرت آمیز و اطلاعات نادرست، خود را آماده بازگشت ترامپی کرده‌اند که در زمان حضورش در این پلتفرم بیش از 88میلیون دنبال‌کننده داشت. ماسک ابتدا در ماه مه گفت که قصد دارد ممنوعیت ترامپ را لغو کند و زمان بازگشت ترامپ نیز توسط بسیاری از تبلیغ‌کنندگان توییتر به دقت رصد شده و از آن بیم دارند. ماسک به‌دنبال این بود که به کاربران و تبلیغ‌کنندگان اطمینان دهد که چنین تصمیمی با درنظر گرفتن شورای تعدیل محتوا متشکل از افرادی با دیدگاه‌های بسیار متنوع اتخاذ می‌شود و هیچ حسابی قبل از تشکیل شورا بازگردانده نخواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید