• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177608
+
-

رونالدو دنبال هم‌تیمی شدن با مسی

رونالدو دنبال هم‌تیمی شدن با مسی

درباره کریستیانو رونالدو همچنان خبر تولید می‌شود. او به‌تازگی و پس از آنکه شنید پیرس مورگان او را به آرسنال توصیه کرده، از توپچی‌ها تعریف کرد و گفت این تیم و آرتتا را دوست دارد و امیدوار است اگر منچستریونایتد قهرمان نشد، آرسنال قهرمان لیگ شود. او در مصاحبه‌اش از مسی هم حسابی تمجید کرده و احتمال هم‌تیمی شدن با این ستاره آرژانتینی را رد نکرده. رونالدو در بخش تازه‌ای از مصاحبه‌اش با مورگان که پرسیده بود آیا ممکن است کیلیان امباپه پاری‌سن‌ژرمن را برای پیوستن به رئال مادرید ترک کند و او جای خالی ستاره فرانسوی را در پارک دوپرنس پر کند، گفت: «در فوتبال هر چیزی ممکن است. چرا که نه. حتماً. پاری‌سن‌ژرمن کلی طرفدار دارد و پیراهن می‌فروشد.»

اینفانتینو با خودش رقابت می‌کند
در آستانه جام‌جهانی اعلام شد که اینفانتینو برای انتخابات آینده بی‌رقیب است. جووانی اینفانتینو، رئیس فعلی فدراسیون جهانی فوتبال تنها نامزدی است که برای دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا ثبت‌نام کرده. به این ترتیب او در انتخابات آینده باید با خودش رقابت کند. هفتادوسومین کنگره فیفا روز ۱۶مارس ۲۰۲۳ (۲۵اسفند ۱۴۰۱) در رواندا برگزار خواهد شد که انتخابات ریاست هم بخشی از برنامه این کنگره است.

منتقدان نژادپرست‌اند؛ ما خوبیم
حسن الذوادی، رئیس کمیته برگزاری جام‌جهانی 2022در واکنش به انتقادهای روزافزون از کشورش به منتقدان اتهام نژادپرستی زد و گفت: «بیشتر انتقادهای صورت گرفته از قطر کلیشه‌ای و ناشی از نژادپرستی نسبت به خاورمیانه و جهان عرب است. برخی می‌گویند قطر شایسته میزبانی نیست اما 97درصد بلیت‌های جام‌جهانی فروخته شده. ما خوشحالیم که از مردم استقبال می‌کنیم و فرهنگ میهمان‌نوازی‌مان را نشان خواهیم داد. ما به‌خود و ارزش‌هایمان افتخار می‌کنیم.»

جام‌جهانی 220میلیارد دلاری
برای میزبانی این دوره، کشور قطر هزینه بسیار هنگفتی را متحمل شده و هزینه‌ها بیش از برآورد اولیه است. میزبانی قطر 220میلیارد دلار هزینه داشته و باعث شده جام‌جهانی 2022تبدیل به پرهزینه‌ترین جام‌جهانی تاریخ شود؛ این مبلغ 15برابر هزینه‌ای است که در جام‌جهانی 2014برای میزبانی برزیلی‌ها انجام شد. جام جهانی 1994در آمریکا 500‌میلیون دلار، جام‌جهانی 1998در فرانسه 2.3میلیارد دلار، جام‌جهانی 2002در کره‌جنوبی و ژاپن 7میلیارد دلار، جام‌جهانی 2006در آلمان 4.3میلیارد دلار، جام‌جهانی 2010در آفریقای جنوبی 3.6میلیارد دلار، جام جهانی 2014در برزیل 15میلیارد دلار، جام‌جهانی 2018در روسیه 11.6‌میلیارد دلار، جام‌جهانی 2022در قطر 220‌میلیارد دلار هزینه داشته است.

تصمیم‌گیری برای ماسک سون
سون هیونگ مین در آخرین روزهای منتهی به جام‌جهانی دچار آسیب‌دیدگی گونه شد و به‌اجبار به جراحی تن داد. حالا او برای قرار گرفتن در ترکیب کره‌جنوبی با ماسک جدیدش باید منتظر اجازه داور باشد. تفاوت ماسک مورد استفاده سون با ماسک‌ استفاده شده در تمرینات روزهای گذشته باعث کنجکاوی‌هایی شده. فیفا اخطار داده که روی ماسک، عدد، اسم و لوگو نمی‌تواند قرار بگیرد. بنابراین ماسک‌هایی که سون از انگلیس و باشگاه تاتنهام با خود به دوحه آورده و همگی شماره ۷ را روی خود داشتند، حالا از چرخه کنار رفته‌اند و او روز گذشته از پوشش جدید برای محل مورد جراحی استفاده کرد. با این حال یکی از مسئولان کره‌جنوبی اظهار داشت که عدد شماره ۷ مثل یک برچسب روی ماسک‌ چسبیده و آنها تلاش می‌کنند تا با مخدوش کردن آن، ماسک مورد علاقه سون را در اختیارش قرار بدهند.

انگلیسی‌ها در جهنم قطر
هواداران تیم ملی انگلیس در قطر به‌خاطر گرمای هوا دچار مشکل شده‌اند. یکی از هواداران انگلیس اقامت در این کشور را به جهنم تشبیه کرد و گفت: «مناطق ویژه هواداران در قطر جهنم هستند. تهویه مطبوع در ساختمان به‌سختی کار می‌کند و صدایی شبیه پرواز هواپیمای جنگنده‌ دارد. حتی اگر در طول روز به‌طور مداوم کار کند دما به زیر 27درجه هم نمی‌رسد. تخت‌ها مثل سنگ است. من هرگز در چنین مکان آزاردهنده‌ای نبوده‌ام. ما 10روز است اینجا هستیم و این یک کابوس است. شاید خوب باشد که برای یک یا دو روز اینجا باشید اما بیشتر از آن وحشتناک خواهد بود.»

آشتی فرعون با راموس
محمد صلاح و سرخیو راموس، ۴سال پس از صحنه خطای مشهور فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ در کیف که با برتری رئال‌مادرید مقابل لیورپول به پایان رسید، در مراسم گلدن گلوب با یکدیگر آشتی کردند. از آن تاریخ صلاح همیشه از انتقام حرف زده اما در فینال لیگ قهرمانان در فصل گذشته نتوانست به قولش عمل کند. او حالا با دشمن اصلی‌اش آشتی کرده و فهمیده لذتی که در بخشش هست، در انتقام نیست.

مأموریت ویژه برای دیوانه!
مارچلو بیلسا که هم‌اکنون بیکار است و ممکن است به‌زودی در لیگ برتر تیم بگیرد، برای شناسایی تیم ملی لهستان، یکی از رقیبان تیم ملی آرژانتین ماموریتی ویژه داشت. این مربی و استاد تاکتیک آرژانتینی، ملقب به ال‌لوکو (دیوانه) ۵۰بازی اخیر لهستان را تماشا و اطلاعات ۶۵ بازیکن مختلف لهستانی را مطالعه کرده است.

بیگاری نگهبانان خارجی
با وجود هزینه کلان برگزاری رقابت‌های این دوره، گزارش منتشر شده از دستمزد بسیار ناچیز خارجی‌هایی که به‌عنوان نگهبان در ورزشگاه‌ها و اماکن مربوط به این مسابقات فعالیت می‌کنند، خبرساز شده است. گاردین نوشته نگهبانان امنیتی به‌طور تقریبی ساعتی 35پنسه، تقریبا 0.4دلار یا حدود 13هزار تومان در طول جام‌جهانی 2022از دولت قطر دستمزد دریافت می‌کنند. این سطح از دستمزد ناقض قوانین قطر است اما نگهبانان امنیتی که از مهاجران هستند، قرارداد کاری با قطر و فیفا ندارند.

گوشت اضافه درآوردند!
کاروان ورزشی آرژانتین و اروگوئه برای حضور در جام‌جهانی بار اضافه داشتند که بیشتر این بار مربوط به گوشتی است که این دو کشور برای بازیکنان خود به قطر برده‌اند. آرژانتین و اروگوئه برای راحتی بازیکنان در برنامه غذایی‌شان، 900کیلوگرم گوشت با خودشان به قطر برده‌اند تا طبق عادت و فرهنگ غذایی کشورشان هر روز به بازیکنان‌شان کباب بدهند. اسکالونی، سرمربی آرژانتین معتقد است که غذا خوردن بازیکنان کنار هم، می‌تواند تیم را متحد و خوردن گوشت آنها را جنگجوتر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید