• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177607
+
-

بارسا بایرن‌مونیخ را شکست داد

بارسا بایرن‌مونیخ را شکست داد

با اعلام رسمی، خوزه گایا به‌علت مصدومیت جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و آلخاندرو بالده، پدیده بارسا در این فصل جای او را در فهرست نهایی تیم ملی اسپانیا گرفت. بالده ۱۹ساله در حالی به جام‌جهانی می‌رود که پیش از این، سابقه بازی برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا را نداشت. با حضور او تعداد بارسایی‌های تیم ملی اسپانیا به عدد8می‌رسد؛ بالده، آلبا، بوسکتس، اریک گارسیا، گاوی، پدری، فران تورس و آنسو فاتی. با این حساب تعداد ملی‌پوشان بارسلونا در تیم‌های مختلف جام‌جهانی هم به عدد17رسید و با توجه به خط خوردن سادیو مانه به‌دلیل آسیب‌دیدگی از فهرست تیم ملی سنگال، بارسا از بایرن سبقت گرفت. تا پیش از این بایرن‌مونیخ 17بازیکن ملی‌پوش داشت و بارسا 16بازیکن و حالا برعکس شده و بارسلونا رکورددار بیشترین بازیکن در تیم‌های حاضر در این دوره از جام‌جهانی است. این نخستین شکست بایرن‌مونیخ از بارسا در همه سال‌های اخیر است که آن هم خارج از زمین رقم خورده. حالا بایرن و منچسترسیتی با 16ملی‌پوش در رده دوم قرار دارند و السد قطر با 15بازیکن در رده بعدی.
به این ترتیب درآمد باشگاه بارسلونا بابت حضور 18روزه بازیکنانش در مرحله گروهی به 4میلیون‌و590هزار دلار می‌رسد. البته بخشی از این رقم به باشگاه‌های قبلی بازیکنانی مثل لواندوفسکی، کریستنسن و یکی،دو‌نفر دیگر خواهد رسید که در 2سال اخیر در باشگاهی غیر از بارسلونا بوده‌اند.
در تاریخ جام‌های‌جهانی سابقه نداشته که یک باشگاه 17نماینده در رقابت‌ها داشته باشد. بازیکنان بارسا در تیم‌های ملی: آلبا، اریک گارسیا، بالده، بوسکتس، پدری، گاوی، آنسو فاتی و فران تورس (اسپانیا)، تراشتگن (آلمان) آرائوخو (اروگوئه)، کریستنسن (دانمارک)، دمبله و کنده (فرانسه)، ممفیس و دی‌یونگ (هلند)، لواندوفسکی (لهستان) و رافینیا (برزیل).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید