• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177575
+
-

۱۱سال زندان، برای کلاهبردار استارت‌آپی

الیزابت هولمز، مدیرعامل سابق و بنیانگذار استارت‌آپ خدمات سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی ترانوس(Theranos) به جرم کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران استارت‌آپ خود، به بیش از 11سال زندان محکوم شد.
به‌گزارش نیویورک‌تایمز، اگرچه دادستان‌ها بیش از800میلیون ‌دلار برای جبران خسارت 29سرمایه‌گذار درخواست کرده بودند، اما قاضی دادگاه، بازپرداختی براساس ضرر 121میلیون دلاری به 10سرمایه‌گذار را ملاک قرار داد.
هولمز که در 4فقره کلاهبرداری مجرم شناخته شده است، در مجموع به 135ماه زندان محکوم شده و در اردیبهشت1402 این حکم اجرا خواهد شد.
در روند دادگاه، وکلای او اگرچه تأکید می‌کردند که هولمز یک کارآفرین جوان و کم تجربه است و قصد فریب مردم را نداشته اما دادستان‌ها، تلاش خود را بر حبس 15ساله او متمرکز کردند. هولمز همچنین تلاش می‌کرد تا از متحدانی برای دفاع از خود استفاده کند تا در صدور حکمش تأثیرگذار باشد. به‌عنوان مثال، تیم دریپر، حامی اولیه ترانوس، با ارسال نامه‌های حمایتی خود از قاضی خواست تا مجازات سبک‌تری را برای ترانوس در نظر بگیرد و کوری بوکر، سناتور نیوجرسی هم از قاضی یک حکم منصفانه و عادلانه را درخواست کرد.
این در حالی بود که هولمز در روند دفاع از خود در دادگاه، بسیاری از مشکلات شرکت خود را به گردن دیگران، ازجمله شریک سابقش «رامش بالوانی» انداخت.
«الیزابت هولمز» به‌عنوان رهبر استارت‌آپ ترانوس وعده داده بود که با انجام 240آزمایش روی یک قطره خون صنعت پزشکی را متحول خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید