• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177497
+
-

زور یزدانی‌ها به بلیش نرسید

درحالی‌که هدایت تیم بانک شهر را رضا یزدانی به‌عهده داشت و حسن یزدانی کشتی‌گیر این تیم بود، در فینال لیگ برتر کشتی این تیم به پتروپالایش بلیش باخت و قهرمانی را از دست داد

زور یزدانی‌ها به بلیش نرسید

دیروز، روز پایانی لیگ برتر کشتی آزاد بود. هم مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد و هم فینال و رده‌بندی. سالن نونوار شده شهدای هفتم‌تیر با کشتی‌های مرحله نیمه‌نهایی افتتاح شد. تیم‌های پتروپالایش بلیش تاکستان در نیمه‌نهایی مقابل ستارگان قرار گرفت و در یک دیدار یک‌طرفه فینالیست شد. اما کار انبوه‌سازان هوتن و بانک شهر برای تعیین فینالیست راحت نبود. این دیدار بانک شهر را به‌عنوان فینالیست معرفی کرد. فینال این رقابت‌ها هم در ساعت‌های پایانی روز، قهرمان لیگ امسال را معرفی کرد.قهرمان این فصل از تاکستان معرفی شد.

   پیروزی یک‌طرفه بلیش
اولین اتفاق مهم در دیدار اول افتاد. در نخستین مسابقه نیمه‌نهایی تیم پتروپالایش بلیش مقابل تیم ستارگان قرار گرفت و موفق شد در یک دیدار یک‌طرفه با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی برسد. تیم بلیش تاکستان علاوه بر 3ملی‌پوش خود؛ علیرضا سرلک، یونس امامی و امیرحسین زارع، از 2کشتی‌گیر روس زائوربک سیداکوف که قهرمانی جهان و المپیک دارد و رسول گاژی ماگومدوف نیز استفاده کرده بود تا بردش تضمین شده باشد. علاوه بر 5کشتی‌گیر مذکور ابراهیم الهی، مرتضی قیاسی، علیرضا کریمی و امیرحسین فیروزپور پیروزی‌های تیم بلیش را کسب کردند. تنها پیروزی تیم ستارگان ساری هم توسط اسماعیل نجاتیان در وزن ۹۷کیلوگرم به‌دست آمد. از نکات جالب این دیدار این بود که تیم ستارگان از کشتی‌گیران خارجی و ملی‌‌اش، رضا اطری، استفاده نکرد. به‌نظر می‌رسید تیم ستارگان که یک تیم کهنه‌کار و با‌سابقه در لیگ است، نشان داد پیش‌بینی کرده بود که مقابل بلیش شانسی برای پیروزی ندارد و به همین دلیل توان اصلی‌اش را برای دیدار رده‌بندی گذاشته بود.

   دیدار حساس
حساس‌ترین دیدار نیمه‌نهایی بین 2تیم بانک شهر و انبوه‌سازان هوتن برگزار شد. در این دیدار 2تیم با تمام توان به میدان آمدند و علاوه بر ملی‌پوشانی که جذب کرده بودند، از کشتی‌گیران خارجی هم استفاده کردند. تیم انبوه‌سازان شروع بدی داشت و همان ابتدا ۳ بر صفر عقب افتاد؛ اتفاقی که این تیم انتظارش را نداشت، شکست گلیج در برابر محمدحسین محمدیان بود که در ثانیه‌های پایانی رقم خورد. تیم بانک شهر با هدایت رضا یزدانی 6 بر 4 از سد تیم انبوه‌سازان گذشت و به فینال رسید.

   سالن پیر جوان شد
با مسابقات دیروز، سالن پیر شهدای‌ هفتم‌تیر دوباره افتتاح شد. این سالن که یکی از مجموعه‌های قدیمی کشتی است، به‌تازگی بازسازی شده و حالا شکل و شمایل سالن‌های مدرن را به‌خود گرفته. دیروز کشتی‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ، به نوعی افتتاحیه این سالن بود که روز شلوغی را هم داشت. تماشاگران از صبح زود برای دیدن رقابت‌ها به سالن آمده بودند و سکوها خیلی زود از تماشاگران پر شد. در یکی دو ماه گذشته، مسابقات کشتی جزو معدود مسابقاتی بود که با حضور تماشاگران برگزار شد. هفته پیش تیم ملی بسکتبال در تهران میزبان تیم ملی چین بود اما در غیاب تماشاگران ایرانی، چینی‌ها سالن آزادی را پر کردند.

   یزدانی و باز هم تماشاگران
یکی از دلایل حضور تماشاگران کشتی در سالن هفتم‌تیر، دیدن ستاره‌ها بود. با ورود هر کشتی‌گیری سالن یکصدا تشویق می‌شد. با ورود حسن یزدانی به سالن تشویق‌ها به اوج رسید. زمانی هم که این کشتی‌گیر به روی تشک رفت، سالن یکصدا نام او را فریاد زد. یزدانی که برای بانک شهر کشتی گرفت، قبل از پایان 6دقیقه مسابقه، عزت‌الله اکبری، کشتی‌گیر تیم هوتن را ۱۰ بر صفر شکست داد. از دیگر کشتی‌های دیدنی که پیش‌بینی نتیجه‌اش سخت بود، کشتی محمد نخودی و علی سوادکوهی بود. آنها که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در وزن ۷۹کیلوگرم هستند، 5-5 شدند و کشتی به نفع سوادکوهی به پایان رسید. کامران قاسمپور هم در وزن ۹۲کیلوگرم در یک کشتی سخت و حساس موفق شد 2 بر یک محمدجواد ابراهیمی از تیم بانک شهر را شکست دهد.

   سومی هوتن با سومین شکست نخودی
در دیدار رده‌بندی تیم انبوه‌سازان هوتن با نتیجه 7 بر 3 از سد تیم ستارگان ساری گذشت و به‌عنوان سوم دست یافت. در این دیدار محمد نخودی که ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی صربستان بود، شکست دیگری را مقابل امیرحسین کاووسی تجربه کرد تا این سومین شکست او در یک هفته اخیر باشد. نخودی که در بلگراد به مدال نقره رسیده بود، نشان داد با روزهای اوجش فاصله زیادی دارد. از دیگر نتایج دور از انتظار این دیدار، شکست رضا اطری کشتی‌گیر تیم ستارگان مقابل محمد خدابخشی در وزن ۶۱کیلوگرم بود.

   فینال سخت
فینال بین تیم بلیش تاکستان و بانک شهر برگزار شد. نتیجه 5- 5 بود و به لطف امتیاز فنی ۴۱-۳۳ دیدار به نفع تیم بلیش تاکستان به پایان رسید. در وزن ۸۶کیلوگرم این دیدار حسن یزدانی از تیم بانک شهر به مصاف علیرضا کریمی رفت. درحالی‌که همه فکر می‌کردند یزدانی به‌راحتی برنده این کشتی است، ولی کریمی با یک کشتی هجومی و حساب‌شده حریف نامدار خودش را غافلگیر کرد. کریمی روی بارانداز یزدانی واکنش داشت و حریف نامدار خودش را روی پل برد. یزدانی در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز شد ولی قضاوت داور و سوت‌های مکررش باعث اعتراض تیم بلیش و کریمی شد. طرفداران بلیش در اعتراض به این شکست بطری آب به وسط تشک پرتاب کردند. از دیگر اتفاقات این دیدار باید به شکست سیداکوف روس، قهرمان جهان و المپیک در وزن ۷۴کیلوگرم در برابر علی سوادکوهی اشاره کرد. سیداکوف در این رقابت‌ها در وزن ۷۹کیلوگرم برای بلیش به روی تشک آمده بود. در مراسم توزیع جوایز علیرضا زاکانی، شهردار تهران و حمید سجادی، وزیر ورزش حضور داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید