• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177465
+
-

آمادگی شهر قبل از بارش زمستانی

۲۹هزار نیروی خدمات شهری و فضای سبز به همراه تجهیزات تخصصی آماده مواجهه با بارش‌های زمستانی شدند

گزارش
آمادگی شهر قبل از بارش زمستانی

بارش قطرات باران در پایتخت شروع شده است. در چند شب گذشته باران پراکنده هوای شهر را لطیف‌تر کرده بود اما آنچه به حوزه کاری شهرداری مربوط می‌شود این است که بارندگی‌ها در زندگی روزمره و مخصوصا جریان ترافیک خللی وارد نکند. مانند سال‌های گذشته ستاد‌های برف‌روبی مناطق مختلف تشکیل و تجهیز شده‌اند و همین هم باعث شد در نخستین بارندگی‌ها آب‌گرفتگی رخ ندهد. لایروبی جوی‌ها و بیرون‌ کشیدن زباله‌های پلاستیکی که می‌توانند هر مسیری را مسدود کنند مهم‌ترین عامل جریان‌ یافتن آب باران در نهر‌هاست.
به‌گزارش همشهری، همزمان با نزدیک‌شدن به ماه‌های بارندگی، مانور برف‌روبی با هدف آمادگی و هماهنگی نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین‌آلات در فصل بارندگی با حضور مدیران ارگان‌های شهری برگزار شد. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در حاشیه این برنامه با ابراز امیدواری از بارش رحمت الهی گفت: این مانور با هدف کسب آمادگی برای بارش‌ برف و باران در منطقه۳ تدارک دیده شده در این راستا شهرداری تهران نیز امکانات لازم برای تسهیل‌ تردد در معابر، بزرگراه‌ها و بوستان‌ها در این ایام را در دستورکار خود قرار داده است. حسین نظری همچنین از به‌کارگیری ۲۹هزار نیروی خدمات شهری و فضای سبز (13هزار نیروی خدمات شهری و 16هزار نیروی فضای سبز) در زمان بارش باران و برف در شهر تهران خبر داد. شهردار منطقه۳ به اجرای سناریوی مشخص در زمان بارندگی‌های فصلی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته با توجه به آب‌گرفتگی معابر و بزرگراه‌ها هنگام بارش‌های فصلی، تیم تخصصی پس از ماه‌ها بررسی توانست نقاط حساس و آبگیر را شناسایی و با اجرای اقدامات عمرانی در جهت احصای مشکلات و برطرف کردن آنها اقدام کند.
حمید جوانی با اشاره به منابع و امکانات سایت‌های برف‌روبی این منطقه افزود: ستاد برف‌روبی این منطقه با تجهیز ۱۱۲دستگاه خودروی تخصصی برف‌روبی و ۱۲۰۰نفر نیروی انسانی در قالب اکیپ‌های مختلف تلاش می‌کند تا امنیت لازم را در معابر و بزرگراه‌های منطقه ایجاد کند. مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز که در این مانور حضور داشت، با اشاره به کاهش میزان بارش در 2ماه گذشته پایتخت افزود: براساس گزارش ارائه‌شده شاهد 5میلیمتر بارش در این بازه زمانی بوده‌ایم که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد بارش‌های بیشتری باشیم. با توجه به آغاز فصل بارش‌ها، لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های شهر تهران انجام می‌شود. لایروبی انهار روباز سطح شهر تهران نیز که از سوی پیمانکاران خدمات شهری انجام می‌گردد به‌صورت مستمر پیگیری و نظارت می‌شود؛ به شکلی که ۷۰کیلومتر از مسیل‌ها به همراه بالغ بر ۱۰۰کیلومتر انهار روباز شهر تهران در طول هفته بازبینی می‌شوند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید