• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177389
+
-

حسرت و دیگر هیچ

دیروز روز بی‌مدال هوگوپوشان ایران در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو بود. مهدی خدابخشی در این روز برای تیم ملی صربستان طلا گرفت

حسرت و دیگر هیچ

 روز دوم مسابقات قهرمانی جهان تکواندو به جز حسرت چیز دیگری برای تیم ایران نداشت. از 3تکواندوکاری که از تیم ایران روی تاتامی رفتند، هیچ‌یک به مدال نرسیدند. یکی از مدال‌های این روز هم به مهدی خدابخشی رسید؛ تکواندوکار ایرانی که برای تیم ملی صربستان مبارزه کرد.
دیروز در رقابت‌های جهانی که در مکزیک برگزار می‌شود، ابوالفضل عباسی در بخش مردان و نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی در بخش زنان به روی تاتامی رفتند که هر 3حذف شدند.
عباسی تنها ورزشکار مرد ایران در روز دوم بود که در وزن 87-کیلوگرم مبارزه می‌کرد. او در دور نخست مقابل انریکه پرز از کوبا 2بر صفر و با نتایج 11بر 6و 13بر صفر به برتری رسید. با این پیروزی او راهی مرحله بعد شد و در دومین مبارزه خود در 2راند پیاپی میگوئل مارتینز نفر اول رنکینگ جهان از برزیل را با نتایج 3-3و 6بر 2شکست داد و به یک هشتم نهایی رسید. عباسی برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی کار سختی داشت. او باید در مقابل یک ایرانی دیگر مبارزه می‌کرد؛ در مقابل مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران که هم‌اکنون برای صربستان مسابقه می‌دهد. این مسابقه در 3راند برگزار شد که در مجموع 3راند خدابخشی با نتیجه 2بریک عباسی را از پیش رو برداشت و اجازه نداد نماینده ما به مرحله‌ بالاتر برسد. خدابخشی در دیدار نهایی مینگ کوان فنگ از چین را شکست داد و صاحب مدال طلای وزن 87- کیلوگرم شد. او از سال 1398برای کشور صربستان مبارزه می‌کند و قبل از آن سال 2015موفق شده بود مدال طلای جهان را برای تیم ملی ایران بگیرد. خدابخشی طلای بازی‌های آسیایی 2014را در کارنامه افتخارات خود دارد.
 
  دست خالی در روز دوم
در مسابقات زنان ایران 2 نماینده داشت. نرگس میرنوراللهی نماینده وزن 62-کیلوگرم بود که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کارولین جلسویک از نروژ با نتیجه 2بر یک به برتری رسید و راهی یک‌ هشتم‌نهایی شد. میرنوراللهی در این مرحله در مقابل اشلی کرایولد نفر دوم رنکینگ از کانادا قرار گرفت که در 3راندی که برگزار شد با نتیجه 2بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
 دومین نماینده زنان ایران در روز دوم زینب اسماعیلی در وزن ۶۷کیلوگرم بود. اسماعیلی در دور نخست مقابل لورن ویلیامز دارنده مدال نقره المپیک توکیو از بریتانیا در مجموع 3راند با نتیجه 2بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. به این ترتیب هر 3نماینده ایران در روز دوم از رسیدن به مدال ناکام بودند. در روز نخست این رقابت‌ها مهران برخورداری موفق شده بود مدال برنز جهان را برای تیم ایران بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید