• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177387
+
-

قاتل بزرگان

حسین وفایی، مارک سلبی نفر دوم جهان در اسنوکر را شکست داد. او می‌گوید می‌جنگم تا مردم را خوشحال کنم

قاتل بزرگان

حسین وفایی بازهم درخشید. او یک‌بار دیگر نام بزرگ دیگری را در اسنوکر جهان شکست داد. وفایی در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی انگلستان موفق شد در همان گام نخست مارک سلبی مرد شماره2 اسنوکر جهان را 6 بر 4 از پیش‌رو بردارد. او برای راهیابی به این رقابت‌ها در مرحله انتخابی، نمایندگان پاکستان و انگلستان را از پیش رو برداشته بود.
وفایی در حالی در مقابل سلبی مرد شماره2 اسنوکر جهان به برتری رسید که خود در رده بیستم رنکینگ قرار دارد. او پس از کسب این پیروزی گفت: «تحت فشاربودن را دوست دارم. باید بگویم که رقابت تحت فشار می‌تواند بازی‌ام را پیشرفت دهد. مسابقه مقابل سلبی رقابت سختی بود. همه می‌دانند که مارک سلبی چقدر بازیکن سختی است. صادقانه بگویم، او حریف خیلی سرسختی است. وقتی بازی‌ را شروع کردم اصلا خوب نبودم، خیلی فکر می‌کردم و احساس می‌کردم تکنیکم اشتباه است. در پایان، موفق شدم یک تکنیک خوب پیدا کنم. من قبلا یک بازیکن هجومی بودم، اما اکنون اینطور نیست. این درست مانند شطرنج است. اگر ما اشتباهی بازی‌ کنیم، در یک ثانیه همه‌‌چیز می‌تواند تغییر کند. اگر می‌خواهید به اوج برسید، باید بهترین بازی خود را مقابل بازیکنان بزرگ انجام دهید.»
وفایی درباره واکنش‌هایی که بعد از پیروزی‌اش در برابر سلبی گرفته، در نشست خبری اینطور صحبت کرد: «پس از وقفه در بازی‌هایم، مردم سرزمینم پیام دادند و انرژی مثبت زیادی برایم ‌فرستادند. من دوباره شروع کردم به جنگیدن تا مردمم را خوشحال کنم. دوست دارم تحت فشار باشم، از بازی‌کردن در مقابل جمعیت بزرگ لذت می‌برم.»
بعد از مسابقات قهرمانی جهان رقابت‌های قهرمانی انگلیس دومین رویداد مهم اسنوکر جهان تلقی می‌‎شود. وفایی پیش از این هم نفرات بزرگ جهان را شکست داده بود. او سال2017 در مسابقات اوپن چین جاد ترامپ نفر سوم آن سال جهان را شکست داد. سال2019 بازهم شگفتی‌ساز شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات آزاد ولز، مارک سلبی را که آن سال مرد شماره یک جهان بود، برد. او سال2021 در مسابقات انتخابی مسترز آلمان، رونی سالیوان سومین ستاره جهان را شکست داد. همان سال او در مسابقات قهرمانی انگلستان یک‌بار دیگر مارک سلبی را برد. وفایی ابتدای سال2022 مقابل مارک ویلیامز که 3قهرمانی جهان را دارد، به پیروزی رسید. ویلیامز بعد از این شکست گفته بود که باید به احترام وفایی کلاه از سر برداشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید