«باید دانشآموزان در مسیر تعلیم و تربیت قرار بگیرند و با درگیرکردن دانشآموزان در کارها و واگذاری مسئولیتها بهخودشان، دانشآموزمحوری سرلوحه امور قرار گیرد.» یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در نشست با شورای راهبردی و روسای مناطق ۲۱گانه شهرستانهای استان تهران با بیان این مطلب به نقش معلمان در این حوزه هم اشاره کرد و گفت: «معلم نقش راهنما و تسهیلگر را دارد و باید از ظرفیت معلم بهعنوان مرجع استفاده کنیم. برای مثال معلم در کلاس بین بچهها مناظره برگزار کند و در نهایت نظرات را جمعبندی کرده و با نظر خود دانشآموزان پروتکلهایی برای کلاس تعیین کند.» نوری درباره ارتباط نقش دانشآموز و اولیا بیان کرد: «ما باید ارزش جایگاه دانشآموز و اولیا را بدانیم؛ مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه زمانی است که در امور فرهنگی و تربیتی هم دخیل باشند نهاینکه تنها در امور عمرانی و مالی از ایشان کمک بگیریم؛ اولیا همانند معادنی هستند که باید از آن بیشتر استفاده کنیم. اگر ما با اولیا یکی شویم، آنها دیگر بچههای مردم نیستند، بلکه بچههای ما هستند و ما باید دانشآموزان را مانند فرزند خود در آغوش بگیریم و برایشان دل بسوزانیم.»
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب :
177314
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/zmKgr
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved