• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177259
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnPYz
+
-

نکته بازی/ ریسک می‌کرد چه می‌شد؟

کارلوس کی‌روش در اقدامی که هنوز هم دلایلش مشخص نیست، به‌جای 26نفر نام 25نفر را در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی گنجاند. ازجمله نفراتی که در روزهای آخر از سوی سرمربی تیم ملی کنار گذاشته شد، میلاد سرلک بود. یکی از خبرگزاری‌ها در مورد چرایی حذف نام سرلک نوشته است: «سرلک با وجود حضور در تمرینات تیم ملی و جلب اعتماد کادرفنی، با دردی که در کشاله خود احساس می‌کرد، در تمرینات حاضر بود که همین مسئله باعث شد کی‌روش ریسک نکند و او را از تیم کنار بگذارد.» خب، سؤال اینجاست که اگر کی‌روش ریسک می‌‌کرد و سرلک را با خودش می‌برد، چه می‌شد؟ نهایتا او به‌کار نمی‌آمد و فهرست ما 25نفره می‌شد. مگر حالا هم همین تعداد بازیکن در اردو نداریم؟

با همان «توجه به جزئیات» خط خوردی!
محمدرضا اخباری یکی از دروازه‌بان‌های حاضر در اردوی تیم ملی از زمان حضور کارلوس کی‌روش بود. او که بعد از مدت‌ها به اردو دعوت می‌شد، از این بابت ذوق داشت و به تمجید از مربی پرتغالی می‌پرداخت. مثلا این جملات را بخوانید: «من سابقه کار با کی‌روش را داشته‌ام. نظم فعلی تیم ملی هیچ فرقی با روز اولی که با او کار کردم ندارد و همان نظم و دیسیپلین حاکم است. توجه او به جزئیات همیشه برای من جالب توجه بوده و امیدوارم این نگاه در کل فوتبال ایران حاکم شود.» و در نهایت هم با همان توجه به جزئیات بود که اخباری خط خورد و 4دروازه‌بان دیگر به قطر رفتند؛ ازجمله امیر عابدزاده که در لیگ دوی اسپانیا با تیمش آمار بیشترین گل خورده را به ثبت رسانده!

خیابانی ایز کامینگ
تلویزیون نام گزارشگران 3مسابقه ایران در جام‌جهانی را اعلام کرده. محمدرضا احمدی دیدار اول برابر انگلستان را گزارش می‌کند، بازی دوم با ولز به پیمان یوسفی رسیده و دیدار سوم را هم که مصاف با آمریکا‌ست، جواد خیابانی گزارش می‌کند. نکته قابل‌توجه این است که دیدار با ایالات متحده روز هشتم آذر برگزار می‌شود؛ سالروز بازی تاریخی با استرالیا که خیابانی بابت گزارش در همان مسابقه به اوج شهرت رسید و حماسه‌سرای ملبورن لقب گرفت. در 24سال گذشته، خیابانی هر سال در سالروز این بازی مورد توجه قرار می‌گرفت و خاطرات جدید تعریف می‌کرد. مثلا پارسال گفت: «عابدزاده بعد از بازی لپ مرا کشید و گفت چطوری تپلی!» حالا هیجان بازی با آمریکا را هم اضافه کنید و ببینید چه چیزی در انتظار ماست!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید