• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177251
+
-

کاپیتان رکورددار

احسان حاج‌صفی در قطر رکورد دقایق بازی یک ایرانی در جام‌جهانی را خواهد شکست

تیتر یک
کاپیتان رکورددار

یکی از سودبرندگان از تغییرات کادرفنی تیم ملی پیش از جام‌جهانی، احسان حاج‌صفی بود. البته اینطور نبود که دراگان اسکوچیچ اصلا به او اعتقاد نداشته باشد. حاج‌صفی در دوران سرمربی قبلی هم به تناوب مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اهمیت و ارج و قرب زمان کارلوس کی‌روش را نداشت. او ازجمله مهم‌ترین نفرات تیم ملی بود که به شیوه‌های مختلف برای ایجاد تغییرات در کادرفنی اقدام کردند. گفته می‌شود در جلسه بحث‌برانگیز ملی‌پوشان با یک مقام دولتی در اردوی قطر هم حاج‌صفی حضور داشت. به علاوه او استوری معروف علیه دراگان و نیز حمایت از حضور تاج در فدراسیون فوتبال را بازنشر کرد. شرایط در این زمینه طوری بود که شایعه شد اگر مربی کروات در سمت خودش بماند، خبری از حاج‌صفی (و البته کریم انصاری‌فرد) در جام‌جهانی نخواهد بود. بااین حال اما تلاش‌های باند مخالف جواب داد، تاج و نبی برگشتند و اسکوچیچ رفت. حالا کی‌روش سرمربی تیم ملی است و حاج‌صفی هم علاوه بر تثبیت تاج و تختش و خیز برای سومین حضور در جام‌جهانی، اطمینان بیشتری نسبت به شرایط خودش در تیم ملی دارد.

  حذف امید به سود احسان
یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیمات کادرفنی تیم ملی در آستانه جام‌جهانی خط‌زدن امید نورافکن بود. حذف هیچ بازیکنی به اندازه امید سر و صدا نکرد؛ چراکه او در روزهای پایانی کنار گذاشته شد و البته قابلیت بازی در چند پست را داشت. به علاوه فیفا به تیم‌ها اجازه داده بود 26بازیکن در فهرست داشته باشند، اما کی‌روش لیستش را با یک بازیکن کمتر بست تا نورافکن راهی دوحه نشود. به این ترتیب میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی به‌عنوان 2مدافع چپ تخصصی در اردوی تیم ملی ماندند، اما فراموش نکنیم مهم‌ترین نامزد برای بازی در این پست خود حاج‌صفی است. اگرچه کاپیتان تیم ملی را در سال‌های اخیر بیشتر در میانه میدان و به‌عنوان هافبک دفاعی دیده‌ایم، اما او همچنان قابلیت بازی در سمت چپ خط دفاعی را دارد. از قضا در جام‌جهانی قبلی هم شاهد حضور حاج‌صفی در همین پست بودیم؛ جایی که او عملکرد بدی هم نداشت و مثلا از سوی بلیچر ریپورت به‌عنوان سومین دفاع چپ موفق مرحله گروهی معرفی شد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد کی‌روش انتخاب قطعی‌اش را انجام داده و حاج‌صفی در همین پست به بازی گرفته خواهد شد.

  رکورددار بازی می‌شود
با شرایط جدید، حاج‌صفی امیدوار است رکورددار بیشترین دقیقه بازی در جام‌جهانی در تاریخ فوتبال ایران شود. این عنوان هم‌اکنون به‌طور مشترک در اختیار مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان قرار دارد؛ 2بازیکنی که 6بازی کامل در 2جام‌جهانی انجام داده‌اند و 540دقیقه برای تیم ملی به میدان رفته‌اند. حاج‌صفی بعد از این 2نفر در رده سوم قرار دارد. او در 2جام‌جهانی قبلی 456دقیقه بازی کرده و حضور کامل در یک بازی دیگر باعث خواهد شد به‌تنهایی به‌عنوان رکورددار حضور یک ایرانی در جام‌جهانی شناخته شود، هرچند انتظار می‌رود سهم حاج‌‌صفی در جام‌جهانی بیشتر باشد. او بازیکنی است که منتقدان جدی و پرشماری دارد، اما برخی از مربیانش و به‌ویژه کارلوس کی‌روش به این بازیکن اعتقاد راسخی دارند و همین مسئله کشاکشی دائمی به‌وجود آورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید