• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177250
+
-

کوتاه از جام‌جهانی/ توصیه فیفا؛ یک ماه آتش‌بس

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در آستانه آغاز جام‌جهانی قطر به همه کشورهای جهان توصیه کرد در ضیافت یک‌ماهه فوتبال، آتش‌بس برقرار کنند و تفنگ‌ها را زمین بگذارند. او که در اجلاسG20 در بالی سخن می‌گفت، توضیح داد: «ما ساده‌لوح نیستیم که فکر کنیم ‌فوتبال می‌تواند مشکلات دنیا را حل کند. با این حال، جام‌جهانی می‌تواند بهانه‌ای برای یک حرکت مثبت در دنیا باشد. شما رهبران جهان هستید و این فرصت را دارید که تاریخ را تغییر دهید. خواهش من از همه شما این است که برای جام‌جهانی آتش‌بس موقت یک‌ماهه درنظر گرفته شود. فوتبال، جهان را متحد می‌کند. جام‌جهانی را 5میلیارد بیننده از طریق تلویزیون دنبال خواهند کرد.»

یک قربانی دیگر در فرانسه
قطر همچنان قربانی می‌گیرد. فرانسه که یکی از پرمصدوم‌ترین تیم‌های این دوره است، یک بازیکن مهم دیگر خود را نیز از دست داد. پرسنل کیمپمبه به‌دلیل اینکه خیلی آماده نیست، از فهرست تیم ملی خط خورد و اکسل دیساسی، مدافع ۲۴ساله موناکو جانشین او شد. کیمپمبه که یکی از اعضای قهرمان جام‌جهانی۲۰۱۸ بود، پس از ۶هفته غیبت در دقایق پایانی بازی پاری‌سن‌ژرمن‌ مقابل اوسر به میدان رفت اما پس از جلسه‌ای که سرمربی تیم با پزشک برگزار کرد، گفت که او به اندازه کافی آماده حضور در قطر نیست.

کار خیر رودیگر در سرزمین مادری
آنتونی رودیگر، مدافع رئالی تیم ملی آلمان قصد دارد همه پاداشی را که بابت حضور در جام‌جهانی از فدراسیون فوتبال این کشور دریافت می‌کند، به‌کار خیر اختصاص دهد. او متعهد شده است همه حقوق خود در زمان جام‌جهانی را برای عمل جراحی ۱۱کودک ناتوان در کشور سیرالئون هزینه کند. مادر رودیگر، اهل سیرالئون است. این کودکان با مشکل کوتاه‌بودن تاندون آشیل به دنیا آمده‌اند و اگر درمان نشوند، مجبورند زندگی‌شان را با عصا ادامه دهند.

روسیه در AFC
حالا که همه تیم‌های ورزشی روسیه از حضور در رقابت‌های بین‌‌المللی محروم‌ هستند و تیم ملی فوتبال این کشور فرصت حضور در جام‌جهانی و یورو را از دست داده، سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه پیشنهاد داده است تیمش در رقابت‌های آسیایی حضور یابد. دهه‌60 و 70میلادی، زمانی که کشورهای آسیایی مسلمان از بازی با تیم فوتبال رژیم صهیونیستی سر باز ‌زدند، این کشور با اینکه در قاره آسیا قرار دارد، به یوفا نقل‌مکان کرد و حالا روسیه مسیر برعکس را طی می‌کند. والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه و اسطوره فوتبال این کشور با اشاره به 2دیدار دوستانه برابر تیم‌های تاجیکستان و ازبکستان، گفت: «اگر همه‌‌چیز به من بستگی داشت و از من می‌پرسیدند آیا دوست دارم در آسیا بازی کنم، می‌‌گفتم چقدر باید صبر کنیم، اگر زمانش روشن نیست، بیایید در آسیا بازی کنیم.»

مربی یوگا در تیم ملی بلژیک
وینای منون، مربی 48ساله یوگا و تندرستی در جام‌جهانی2022 به کادر فنی تیم ملی فوتبال بلژیک کمک می‌‌کند. قرار است این مربی هندی ریکاوری بازیکنان این تیم را برعهده بگیرد. او سابقه کار در باشگاه چلسی را هم دارد.


هالند قرضی در دسته هفتم

باشگاه اشتون یونایتد که در لیگ دسته هفتم لیگ انگلیس بازی می‌کند، از سران باشگاه منچسترسیتی درخواست عجیبی کرده است. پیشنهاد این است: «در این یک ماهی که بازیکنان در جام‌جهانی به‌سرمی‌برند، ارلینگ هالند را به ما قرض بدهید تا ما هم از این قضیه سود کنیم!» پس از اینکه مایکل کلگ، سرمربی اشتون این درخواست را داد، سایت باشگاه به‌دلیل هجوم هواداران منچسترسیتی از کار افتاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید