• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177249
+
-

ماجرا ادامه دارد

بخش بعدی مصاحبه تند رونالدو علیه منچستریونایتد در روزی منتشر شد که او هواداران فوتبال را در کلیپی به اتحاد و احترام دعوت می‌کند

ماجرا ادامه دارد

دقیقا در روزی که قطری‌ها کلیپی کوتاه از کریستیانو رونالدو را منتشر کرده‌اند که او خطاب به مردم می‌گوید: «فوتبال مردم را متحد می‌کند»، قسمت دوم مصاحبه تند این ستاره فوتبال با پیرس مورگان علیه باشگاه منچستریونایتد منتشر شد. او این‌بار مستقیم مالکان آمریکایی باشگاه را هدف گرفت و گفت: «گلیزرها به باشگاه اهمیتی نمی‌دهند. آنها باشگاه را به یک مکان برای مارکتینگ تبدیل کرده‌اند. سخت است که در دو سه سال آینده منچستر در سطح بالا باشد‌.» رونالدو علیه افراد دیگری هم موضع گرفته است.

علیه وین رونی
یک‌سال یا 6 ماه پیش با او در خانه‌ام بودیم، او بچه‌هایش را در خانه‌ام جمع کرد و از کریستیانو جونیور دعوت کرد که برای بازی فوتبال به خانه‌اش برود. من واقعا چنین افرادی را درک نمی‌کنم. شاید بخواهند روی جلد روزنامه و در اخبار حضور داشته باشند یا شاید دنبال شغل جدید یا هر چیز دیگری هستند.

علیه هم‌تیمی‌های سابق
در مورد هم‌تیمی‌های سابق که اخیرا از من انتقاد کرده‌اند، باید بگویم آنها دوستان من نیستند و همکارانم بودند. ما با هم بازی می‌کردیم اما هرگز با هم شام نمی‌خوردیم.

علیه گری نویل
انتقاد‌کردن آسان است. نمی‌دانم شاید برای شغلی که در تلویزیون دارید و برای معروف‌تر‌شدن باید انتقاد کنید، ولی من واقعا این را درک نمی‌کنم. وقتی می‌بینی افرادی که با تو در رختکن بودند اینطور انتقاد می‌کنند، آزار‌دهنده است. من فکر می‌کنم آنها نام من را می‌برند تا بازدیدهایشان بیشتر شود. آنها احمق نیستند؛ من مرد شماره یک دنیا هستم که بیشترین دنبال‌کننده را دارد. اینکه کارشناسان از نام من استفاده می‌‌کنند، این تصادفی نیست.

علیه مردم
مردم می‌توانند نظر خودشان را داشته باشند، اما واقعا نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد. مثلا نمی‌دانند داخل زمین تمرین یا حتی در زندگی من چه اتفاقی می‌افتد. اگر کل ماجرا را ندانید، انتقاد‌کردن آسان است.

بی‌محلی‌برونو
برونو فرناندز، هموطن رونالدو در حال مصاحبه بود که رونالدو از کنارش رد شد. او به کریستیانو بی‌محلی کرد اما انگار سوءتفاهم بوده. منابع نزدیک به برونو فرناندز اصرار دارند بگویند کلیپی که احوالپرسی سرد فرناندز و رو‌نالدو را نشان می‌دهد، سوءتفاهم بوده و برونو و رونالدو سر دیر رسیدن پرواز او از انگلیس شوخی کرده‌اند.

تصمیم؟ احتمالا توافق دوجانبه
باشگاه منچستریونایتد از تن‌هاخ حمایت می‌کند. سرمربی هلندی از باشگاه خواسته است رونالدو را اخراج کند اما باشگاه می‌خواهد بهترین تصمیم را بگیرد. احتمالا ابتدا جریمه یک میلیون پوندی برای او تعیین می‌شود و سپس بر سر فسخ قرارداد با مدیر برنامه‌های رونالدو مذاکره می‌شود. بهترین حالت این است که ژرژ مندس یک پیشنهاد مثلا 20میلیون پوندی بیاورد و رضایتنامه موکلش را بگیرد و او را از منچستر ببرد. در غیر این‌صورت درباره فسخ قرارداد بدون پرداخت جریمه توسط یکی از دو طرف صحبت خواهد شد. رونالدو هفته‌ای 560هزار پوند حقوق می‌گیرد که برای 6ماه آینده رقم قابل‌توجهی است. اگر باشگاه بخواهد او را اخراج کند، باید غرامت بپردازد. بهترین حالت توافق دوجانبه بر سر فسخ است.

تیم بعدی
پیرس مورگان به آرسنال که تیم محبوبش است، پیشنهاد جذب رونالدو را داده است. هم‌اکنون فقط یک  باشگاه عربستانی می‌تواند دستمزد رونالدو را پرداخت کند. مگر آنکه رونالدو برای ثابت‌کردن خودش راضی به کاهش دستمزدش شود. عده‌ای هم معتقدند او می‌خواهد با تخفیفی استثنایی به باشگاه نوجوانی‌اش یعنی اسپورتینگ لیسبون برگردد. از طرفی هنوز شانس کمی برای رفتن به چلسی یا پاری‌سن‌ژرمن باقی مانده. کمپوس، مدیر ورزشی پاریسی‌ها شک دارد که جذب رونالدو در این سن برای تیم خوب باشد اما جذابیت‌های تبلیغاتی را هم باید درنظر داشت. تاد بولی، مالک آمریکایی چلسی هم که نتوانست توماس توخل را به خرید رونالدو راضی کند، حالا روی گراهام پاتر برای این انتقال فشار می‌آورد. گزینه لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا و حتی آاس‌رم هم مطرح است.

واکنش منچستریونایتد
باشگاه منچستریونایتد نسبت به انتقادهای مطرح‌شده رونالدو توضیحاتی داده است: «منچستریونایتد پوشش رسانه‌ای مصاحبه اخیر کریستیانو رونالدو را زیرنظر گرفته و پس از انتشار کامل این مصاحبه، نسبت به پاسخگویی اقدام می‌کند. تمرکز ما بر آمادگی تیم برای نیمه دوم فصل و حفظ روند، باور و همدلی است که در میان بازیکنان، سرمربی و هواداران شکل گرفته است. همچنین ادعای عدم‌توسعه کارینگتون را رد می‌کنیم زیرا استخر شنا، غذاخوری و مناطق ریکاوری بازسازی شدند و بیش از 200هزار پوند برای ساخت یک مکان مدرن به درخواست تن‌هاخ هزینه شد.» تن‌هاخ حمایت کامل جان مورتاف و ریچارد آرنولد را دارد و آنها به او اجازه می‌دهند هرطور که صلاح می‌داند با کریستیانو برخورد کند. مجموعه باشگاه به این جمع‌بندی رسیده که رونالدو دیگر نباید برای یونایتد به میدان برود.

 رونالدو زمستان می‌رود؟
پیرس مورگان ، مجری معروف انگلیسی توضیحات دیگری را درباره این مصاحبه جنجالی منتشر کرده است: «همه می‌دانند در یک سال گذشته در منچستریونایتد چه اتفاقاتی رخ داد و باعث شد ناامیدی کریستیانو رونالدو را فرا بگیرد. رونالدو حس کرد وقت آن رسیده که حرف بزند. او می‌دانست که قرار است صحبت‌هایش تأثیرگذار باشد و پیش‌‌بینی می‌کرد که‌ پس از این مصاحبه ممکن است اختلافات شدیدتر شود. رونالدو بهترین زمان ممکن را برای حرف‌زدن انتخاب کرد؛ زمانی که چیزی تا شروع جام‌جهانی نمانده و او کاملا از انگلیس و منچستریونایتد دور است. کریستیانو در 40سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند و این موضوع را خودش به من گفته است. رونالدو باشگاه و هواداران را دوست دارد اما معتقد بود که اگر سکوت کند، هیچ‌چیزی برای او تغییر نخواهد کرد. او همچنین قرار است در مصاحبه دیگری راجع‌به اتفاقی که در بازی تاتنهام رخ داد (او در این بازی نیمکت را ترک کرد) صحبت کند. رونالدو از مدتی پیش برای این مصاحبه برنامه‌ریزی کرده بود و منتظر زمان درستی بود که فرا رسید. او به من نگفته که قصد دارد از منچستریونایتد جدا شود اما همه می‌دانند چنین اقداماتی معنی جدایی می‌دهد. بله، من فکر می‌کنم که کریستیانو در زمستان از منچستر می‌رود چون او احمق نیست.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید