• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 24 آبان 1401
کد مطلب : 177164
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZqr2
+
-

ترافیک ستاره‌ها در افتتاحیه جام‌جهانی

نگاه
ترافیک ستاره‌ها در افتتاحیه جام‌جهانی

قطری‌ها که قرار است همین چند روز دیگر میزبان جام‌جهانی باشند، می‌خواهند کوچکی کشورشان را زیر خبرهای بزرگ و عظیمی که از این بازی‌ها به دنیای خارج می‌دهند پنهان کنند. برای همین، تا آنجا که می‌توانند می‌خواهند هر چیز مربوط به جام‌جهانی را پرزرق و برق و پر از سلبریتی‌ کنند. آنها در همین راستا، چهره‌های فوتبالی زیادی را سال‌هاست سفیر جام‌جهانی کرده‌اند. یک پروژه حیاتی برای آنها در همین راستا، مراسم افتتاحیه جام‌جهانی است؛ رویدادی که همه میزبان‌های جام‌جهانی از آن برای ارائه تصویری خوب و کارآمد از خود استفاده می‌کنند. قطری‌ها، که به هر دری می‌زنند تا اعتبار خود را افزایش دهند و خود را میزبانان شایسته‌ای نشان بدهند، برنامه‌ریزی‌های زیادی برای این مراسم کرده‌اند و اسامی زیادی که تا حالا مطرح شده، ‌نشان از عزم جدی قطری‌ها برای باشکوه برگزار کردن این مراسم است.
به‌صورت سنتی رسم است که در مراسم افتتاحیه، خواننده‌ها و گروه‌های سرشناس و مطرح دنیا اجرا کنند و قطر هم روی این بخش از برنامه حساب باز کرده است. تا حالا نام‌های زیادی، از خواننده‌ها و گروه‌های معروف موسیقی مطرح شده است و به‌نظر می‌رسد احتمال برخی غافلگیری‌ها هم وجود دارد.
مطرح‌ترین گروهی که در افتتاحیه اجرا خواهد کرد، گروه کره‌ای بی تی اس است که سمبل درخشش موسیقی پاپ کره در سطح جهان به شمار می‌رود. از آنجا که این جام‌جهانی در قطر برگزار می‌شود، مقامات برگزارکننده آن و همینطور فیفا، توجه داشته‌اند که به آسیایی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و بی‌تی‌اس، قطعا با این دیدگاه انتخاب شده است. در میان ستاره‌های افتتاحیه، نام نورا فاتحی، بازیگر کانادایی بالیوود که اصالتی مراکشی دارد هم دیده می‌شود. فیفا و قطر هنوز به‌صورت رسمی میهمانان مراسم را اعلام نکرده‌اند، و به همین‌خاطر شایعاتی درباره حضور دوا لیپا خواننده سرشناس پاپ انگلیسی هم مطرح بود. اما این خواننده، در اینستاگرام حضورش در قطر را تکذیب کرده و گفته است وقتی به این کشور می‌رود که از رعایت حقوق بشر در آن مطمئن باشد. قطر از سوی بسیاری، متهم است که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. چند ستاره دیگر هم احتمالا در مراسم افتتاحیه شرکت خواهند کرد اما علاوه بر آن، در یک ماه برگزاری جام‌جهانی، 29شب جشنواره هواداران در یک پارک در دوحه برگزار خواهد شد و هنرمندان بین‌المللی زیادی، در این فستیوال اجرا خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید