• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 22 آبان 1401
کد مطلب : 176820
+
-

دلتنگ نباش!

معرفی کتاب
دلتنگ نباش!

کتاب «دلتنگ نباش!» روایتی است از زندگی روح‌الله قربانی از شهدای مدافع حرم که آبان سال 1394در شهر حلب سوریه آسمانی شد. کتاب«دلتنگ نباش!» جلد چهاردهم از مجموعه مدافعان حرم و نوشته زینب مولایی است که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است. در این کتاب روایاتی از زندگی و رشادت‌های این شهید بزرگ مدافع حرم را به روایت زینب فروتن، همسر شهید می‌خوانیم:
یک روز حسابی دلش هوای روح‌الله را کرده بود. دور از چشم خانواده به خانه خودشان رفت. خیلی دلش برای روح‌الله تنگ شده بود. با قدم‌های آهسته و چشمی گریان خودش را به اتاق رساند و به کتابخانه روح‌الله نگاه کرد. از بین آن همه کتاب‌ها و جزوه‌های نظامی نگاهش روی «هشت کتاب» سهراب سپهری که روح‌الله برایش خریده بود ثابت ماند.
زینب عادت داشت گل‌هایی را که روح‌الله برایش می‌خرید پرپر می‌کرد و لای کتاب خشک می‌کرد. 2 گلبرگ خشک شده لای کتاب بود. وقتی یکی از آنها را برگرداند دستخط روح‌الله را شناخت که روی گلبرگ نوشته بود: عشق من دلتنگ نباش!» نمی‌دانست روح‌الله کی این را نوشته. خیلی خوشحال شد. گویی آرامش را جرعه جرعه نوشید و تمام دلتنگی‌هایش برطرف شد...
2ماه بعد از شهادت روح‌الله با زینب تماس گرفتند و گفتند می‌خواهند او را به سوریه ببرند. این بهترین خبری بود که می‌شنید. زینب همراه مادرش به سوریه رفت. از هواپیما که پیاده شدند همه جا تاریک بود.شهر وضعیت جنگی داشت. زینب اوضاع را که اینطور دید با خود گفت: «روح‌الله دمت گرم! اون همه آسایش و آرامش رو تو کشور خودت رها کردی و اومدی اینجا!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید