• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1768
+
-

سه‌جانبه‌های ایران؛ دیروز در باکو، امروز در آستانه

ایران و ترکیه آرام‌آرام دارند به هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند و پای ثابت نشست‌های سه‌جانبه منطقه‌ای شده‌اند؛ میزبانی این نشست‌ها می‌خواهد با روسیه باشد یا آذربایجان. دور تازه نشست‌های سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان دیروز در باکو و با حضور محمد‌جواد ظریف، مولود چاوش اوغلو و المار محمد یارف، وزیران خارجه 3کشور برگزار شد.

 این پنجمین نشست وزیران امور خارجه 3کشور بود که در آن طیف وسیعی از موضوعات و همکاری‌های ممکن در زمینه‌های مختلف اقتصادی ازجمله ترانزیت، حمل‌ونقل، انرژی، گمرک و دیگر مسائل مورد علاقه دوطرف در حوزه‌های فنی، تجاری و همچنین موضوعات مرتبط با همکاری‌های سیاسی و منطقه‌ای به‌ویژه راه‌های کمک به صلح و ثبات هرچه بیشتر در منطقه، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. محمدجواد ظریف حدود 20روز قبل هم به باکو رفته و در نشست قلب آسیا سخنرانی و با برخی مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار کرده بود.ظریف با بیان اینکه 3کشور بر گسترش همکاری‌هایشان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی ازجمله ترانزیت و توریسم تأکید کردند، خاطرنشان کرد: 3کشور تصمیم گرفتند همکاری‌هایشان در بخش خصوصی گسترش پیدا کند و ما از این موضوع خوشحال هستیم. در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شد و ان‌شاءالله در دور آینده مذاکرات این بخش را نیز وارد این جریان خواهیم کرد.

ایسنا گزارش داده که ظریف با اشاره به بیانیه‌ای که بعد از پایان این نشست منتشر شد، گفته است: در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی صحبت کردیم و تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس شریف محکوم شد. نشست سه جانبه دیگر امروز با حضور معاونان وزیر خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آستانه قزاقستان برگزار می‌شود. این نشست برای ادامه حل بحران سوریه برگزار خواهد شد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید