• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176767
+
-

لیگ‌ها دست‌بردار نیستند

در فاصله حدود یک هفته تا آغاز جام‌جهانی، هنوز باشگاه‌های اروپایی درگیر مسابقات داخلی هستند

لیگ‌ها دست‌بردار نیستند

در فاصله 8روز مانده تا آغاز جام‌جهانی2022 هنوز لیگ‌های اروپایی دست از سر بازیکنان و تیم‌‌ها برنداشته‌اند و می‌خواهند تا لحظه آخر از آنها استفاده کنند. لالیگا پنجشنبه‌شب با پیروزی 2بر یک رئال‌مادرید بر کادیس رسما تا 50روز به تعطیلی رفت اما امروز و فردا در انگلیس، آلمان و ایتالیا چند بازی برگزار می‌شود.



    وسط هفته گذشته تیم‌های انگلیسی در جام اتحادیه به میدان رفتند که همه تیم‌های لندنی ازجمله آرسنال، چلسی و تاتنهام حذف شدند. دی‌زربی، سرمربی موفق سابق ساسولو که جای گراهام پاتر را در برایتون گرفته، توانست به رسم عادتش در سری‌آ یقه یک غول بزرگ دیگر را هم بگیرد و آرسنال را خرد و حذف کند. او هفته پیش چلسی را با پاتر و همه ستاره‌هایش 4 بر یک برده بود. دی‌زربی یکی از جذابیت‌های این فصل لیگ برتر خواهد بود.
    در نقطه مقابل، گراهام پاتر هر 3بازی آخرش را روی نیمکت چلسی با باخت پشت‌سر گذاشته و مقابل برایتون، آرسنال و منچسترسیتی شکست خورده است. نخستین شکست ژوزه مورینیو در لیگ برتر در استمفوردبریج در پنجمین فصل او به‌عنوان سرمربی چلسی رقم خورد و حالا پاتر هنوز نیامده در این ورزشگاه می‌بازد.
    قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس هم برگزار شد و در سخت‌ترین قرعه، 2تیم منچسترسیتی و لیورپول به مصاف هم خواهند رفت. گواردیولا هر چقدر در قرعه‌های قبلی به‌ویژه در اروپا شانس می‌آورد، حالا در جام اتحادیه دارد تقاص پس می‌دهد. 2تیم در حالی سه‌شنبه 29آذر در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم می‌‌روند که جام هر 5دوره اخیر به این دو تیم رسیده است؛ 4بار‌ سیتی و یک‌بار لیورپول. فصل پیش هم لیورپول در همین تورنمنت موفق شد سیتی را از تورنمنت محبوبش حذف کند. این بازی تنها چند روز بعد از پایان جام‌جهانی برگزار می‌شود و آن‌موقع اوضاع لیورپول بهتر است چون کلوپ می‌تواند بازیکنانی مثل صلاح، فیرمینو و رابرتسون را که در جام‌جهانی نیستند، تمرین دهد. گواردیولا تنها بازیکنانی مثل هالند را در تعطیلات در اختیار خواهد داشت.
    سایر بازی‌های مهم به این شرح خواهند بود:
منچستریونایتد.................................برنلی
ام‌کی‌ دانز........................................لسترسیتی
نیوکاسل..........................................بورنموث
    لیورپول را یک دروازه‌بان گمنام به مرحله بعدی فرستاد. کایومین کلهِر حالا با مهار 6پنالتی و ۴‌بار پیروزی در ضربات پنالتی، در میان دروازه‌بانان تاریخ لیورپول بیشترین رکورد را در اختیار دارد. نکته جالب این است ‌که او فقط ۱۸بازی برای لیورپول انجام داده. در بازی‌های لیورپول در جام‌های حذفی و اتحادیه و زمانی که این دروازه‌بان ایرلندی درون دروازه حضور داشته، 4بار به ضربات پنالتی کشیده شده که هر 4بار با مهارت کلهر قرمزها برده‌اند؛ آرسنال (مهار یک پنالتی)، لسترسیتی (مهار ۲پنالتی)، چلسی (زننده پنالتی آخر)، داربی‌کاونتی (مهار ۳پنالتی).
    بازی‌های دور چهارم جام کارابائوکاپ یا جام اتحادیه در هفته منتهی به 19دسامبر برگزار می‌شود. فینال جام‌جهانی2022 روز 18دسامبر انجام می‌شود.
    منچستر که این فصل با تن‌هاخ 2بار 4گل و یک‌بار 6گل در یک بازی دریافت کرده، بعد از 265روز در یک بازی 4گل زد. منچستریونایتد از 20فوریه که از آن 265روز می‌گذرد، نتوانسته بود 4گل بزند. منچستر در آن‌روز لیدز را 4 بر 2 شکست داده بود.
    بازی برایتون - استون‌ویلا و دیدار فولام - منچستریونایتد فردا برگزار می‌شود و اتحادیه فوتبال انگلیس رضایت می‌دهد که بازیکنان یک هفته در اختیار تیم‌های ملی خود باشند. امروز سیتی با برنتفورد بازی دارد، تاتنهام با لیدز، لیورپول با ساوتهمپتون، نیوکاسل با چلسی و ولوز با آرسنال. به این ترتیب فردا پرونده نیم‌فصل پیش از موعد لیگ برتر بسته می‌شود.


هفته آخر پیش از جام‌جهانی از دیشب با دیدار مونشن‌گلادباخ - دورتموند آغاز شد. امروز بایرن مونیخ در زمین تیم ته‌جدولی شالکه به میدان می‌رود. شالکه در 5بازی آخر 21گل از باواریایی‌ها دریافت کرده و گلی به این تیم نزده. این یک پیروزی آسان دیگر برای بایرن خواهد بود. فردا هم بازی اونیون برلین با فرایبورگ و دیدار ماینتس مقابل فرانکفورت آخرین دیدارهای بوندس‌لیگا پیش از تعطیلی 38روزه است. 30آذر لیگ آلمان با دیدار حساس لایپزیش - بایرن مونیخ از نو راه‌اندازی می‌شود. بایرن هفته پیش به لطف بازیکن سابق خودش که هم‌اکنون هدایت بایرلورکوزن را در اختیار دارد، توانست پس از مدتی صدر را از اونیون برلین پس بگیرد. ژابی آلونسو پیروزی 4 بر صفر را برای لورکوزن به ارمغان آورد. بایر با او از ته جدول فاصله گرفته و تا رده سیزدهم و در فاصله 3امتیازی با رده دهم پیش رفته. اگر ژابی امروز در زمین اشتوتگارت تیمش را به پیروزی برساند، بیش از 5هفته برای بهتر‌کردن تیمش فرصت دارد. موسی دیابی هم که به تیم ملی فرانسه دعوت نشده، در اردو خواهد ماند. آلونسو توانست تیمش را از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا ببرد، آن‌هم با حذف اتلتیکومادرید.


یک خبر بد برای هواداران مسی و تیم ملی آرژانتین؛ مسی در بازی امشب مقابل اوسر حضور دارد. او که به‌دلیل مصدومیت جزئی از فهرست تیم برای بازی با لوریان خط خورده بود، همراه با وراتی در تمرینات حضور یافت و گفته می‌شود امشب بازی می‌کند. اگر این ستاره در بازی امشب مصدوم شود، یک فاجعه برای جام‌جهانی رقم خواهد خورد. کریستیانو رونالدو هم فردا احتمالا در ترکیب منچستر مقابل فولام به میدان می‌رود و ریسک مصدومیت او هم وجود دارد. رونالدو در بازی مقابل استون‌ویلا در جام حذفی غایب بود. واقعا لازم نیست مسی در بازی مقابل تیم رده15 جدول که فقط 3امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارد، در ترکیب قرار بگیرد. باید از او و رونالدو در این چند روز منتهی به جام‌جهانی محافظت شود.


ایتالیایی‌‌ها هم بکوب و برای جبران تعطیلی 48روزه لیگ بازی می‌کنند. وسط هفته میلان با کرمونزه مساوی کرد، ناپولی طبق معمول برد، اینتر تلافی شکست در دربی ایتالیا مقابل یوونتوس را بر سر بولونیا خالی کرد و 6گل به این تیم زد. یووه هم در ادامه روند خوب اخیرش در سری‌آ با یک پیروزی خفیف بر هلاس ورونا خودش را تا رده چهارم جدول بالا کشید. ناپولی ساعت17:30 امروز از اودینزه پذیرایی می‌کند که در این فصل یقه بزرگانی مثل یووه، اینتر و آاس‌رم را گرفته. بازی‌های فردا مهم‌تر است؛ آتالانتا- اینتر، میلان- فیورنتینا و یوونتوس- لاتزیو.

صدرنشین لیگ جزیره با شکست مقابل برایتون خیلی راحت از جام اتحادیه کنار رفت


 

این خبر را به اشتراک بگذارید