• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176762
+
-

شاید با جادو برسند

آمار مصدومان غایب در جام‌جهانی و خط‌خورده‌های سرشناس روز‌به‌روز بالاتر می‌رود

شاید با جادو برسند

بیشتر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فهرست بازیکنان خود را اعلام کرده‌اند. حتی برخی تیم‌ها مثل 2تیم از هم‌گروه‌های ایران یعنی ولز و آمریکا خودشان را به قطر رسانده‌اند تا با آب و هوا و شرایط کشور میزبان هماهنگ شوند. در میان فهرست‌های اعلام‌شده، غیبت بعضی از بازیکنان، هواداران را شوکه کرده است. غیر از مصدومان، تعدادی از بازیکنان هم به دلایل فنی از تیم‌های ملی خط خورده‌اند.

   سنگال
سادیو مانه شاید یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌‌های غایب در قطر باشد البته فدراسیون فوتبال سنگال هنوز از او قطع امید نکرده است. مانه در بازی با وردربرمن در ترکیب بایرن مونیخ دچار آسیب‌دیدگی همسترینگ شد. درحالی‌که این تیم 9روز دیگر باید در نخستین مسابقه‌اش به مصاف هلند برود، سنگالی‌ها دنبال جادو برای بهبود این بازیکن هستند. علم و تجربه می‌گوید او به قطر نمی‌رسد اما فدراسیون فوتبال سنگال نظر دیگری دارد. فاطما سامورا، دبیرکل سنگالی فیفا فاش کرد که فدراسیون فوتبال سنگال از چه ترفندهایی برای بهبودی سریع سادیو مانه، مهاجم تیم ملی این کشور برای حضور در جام‌جهانی‌2022 استفاده می‌کند. سامورا به Europe 1 گفت: «ما از شَمَن‌ها (درمانگران مذهبی) برای بهبودی سادیو مانه استفاده می‌کنیم. آیا آنها مفید خواهند بود؟ من اطمینانی ندارم که کمک آنها مفید باشد، اما به هر حال این کار را انجام می‌دهیم. ما فقط می‌‌توانیم به معجزه امیدوار باشیم. او باید آنجا باشد. سادیو، 21نوامبر باید در جام جهانی باشی!»

   آلمان
هانسی فلیک تصمیم سختی گرفت. او به متس هوملز و مارکو رویس، 2ستاره بزرگ دورتموند زنگ زد و گفت که روی آنها برای جام‌جهانی حساب نمی‌کند. سرمربی آلمان به‌جای هوملس می‌خواهد یک مدافع جوان به نام بلا کوچاپ را به قطر ببرد. رودیگر، نیکولاس سوله، نیکو اشلوتربک و ماتیاس گینتر را هم در پست مدافع میانی دارد. روی رویس هم ریسک نمی‌کند. رویس در فصل جاری ۱۰بازی را به‌علت مصدومیت از دست داده و 2ماه از آخرین حضور ۹۰ دقیقه‌ای‌اش در زمین می‌گذرد. کاپیتان دورتموند پیش از این، جام‌جهانی‌۲۰۱۴ و یورو‌۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ را نیز به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود. اما عجیب است که ماریو گوتسه را هم با خودش به قطر خواهد برد. این بازیکن تمام‌شده از ابتدای این فصل در اینتراخت بازی می‌کند. او زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی2014 بود؛ ‌زمانی که فلیک به‌عنوان دستیار یواخیم لو روی نیمکت مانشافت می‌نشست. از طرفی، ویرتس که یکی از پدیده‌های فوتبال آلمان است، به‌دلیل آسیب‌دیدگی از فهرست نهایی خط خورده. وضعیت تیمو ورنر هم همین است. موکوکو و فولکروگ 2بازیکن جوان و گمنام هم به تیم دعوت شده‌اند. موکوکو در این فصل در ترکیب دورتموند با 17سال کولاک کرده است. یوسوفا موکوکو تولد 18سالگی‌اش را در قطر جشن خواهد گرفت. دعوت از نیکلاس فولکروگ، بهترین گلزن آلمانی بوندس‌لیگا هم اتفاق جالبی بود. گوزنس که در بازی آخر اینتر موفق به گلزنی شد و پدیده آلمان در یورو2020 بود، از فهرست خط خورد. کریم ادیمی از بوروسیا دورتموند، کای هاورتس از چلسی، یوسوفا موکوکا بازیکن دورتموند و سرژ گنبری، توماس مولر و لروی سانه، بازیکنان بایرن مونیخ، مهاجمان این تیم هستند. نویر هم مشکلی برای بازی ندارد.

   انگلیس
دعوت از هری مگوایر که منتقدان زیادی دارد، سروصدای زیادی را در انگلیس برپا کرده. هم‌گروه ایران واقعا تیم ترسناکی نیست و نسبت به مدعیانی مثل برزیل، آرژانتین، اسپانیا، پرتغال، فرانسه و حتی هلند چیز بیشتری ندارد. ریس جیمز و بن چیلول 2مدافع چپ و راست اصلی این تیم به‌دلیل آسیب‌دیدگی خط خورده‌اند اما کایل واکر برای احتیاط به لیست اضافه شده ‌تا اگر شرایطش بهتر شد، در ترکیب قرار بگیرد. بن وایت که مدتی به تیم ملی دعوت نمی‌شد، به‌جای ریس جیمز فرا خوانده شده. بازگشت مارکوس رشفورد به فهرست انگلیس پس از یک سال ازجمله غافلگیری‌های این لیست است:
دروازه‌بانان: پیکفورد بازیکن اورتون، نیک پوپ بازیکن نیوکاسل و آرون رمزدیل بازیکن آرسنال.
مدافعان: الکساندر آرنولد بازیکن لیورپول، کونور کوادی بازیکن اورتون، اریک دایر از تیم تاتنهام، هری مگوایر و لوک شاو بازیکنان منچستریونایتد، جان استونز و کایل واکر بازیکنان منچسترسیتی، کیران تریپیه از نیوکاسل و بن‌وایت از آرسنال.
هافبک‌ها: جود بلینگام از دورتموند، گالاگر و ماونت از چلسی، هندرسون از لیورپول، کالوین فیلیپس‌ از منچسترسیتی و دکلان رایس از وستهام یونایتد.
مهاجمان: فیل فودن و جک گریلیش بازیکنان منچسترسیتی، هری کین بازیکن تاتنهام، جیمز مدیسون از لسترسیتی، رشفورد از منچستریونایتد، ساکا از آرسنال، رحیم استرلینگ از چلسی و کالوم ویلسون بازیکنان نیوکاسل.

   فرانسه
مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات تقریبا هافبک ندارد. ماتوییدی، کانته و پوگبا که هافبک‌های ثابت این تیم در دوره قبلی بودند، در این دوره غایب خواهند بود. مایک مانیان، دروازه‌بان میلان، کانته و پوگبا به‌دلیل مصدومیت و فرلان مندی، لنگله، موسی دیابی و بن‌یدر به دلایل فنی از لیست خط خورده‌اند و دیدیه دشان را در آخرین حضورش روی نیمکت فرانسه تنها خواهند گذاشت. کانته در دوره پیش رکورددار قطع توپ در روسیه بود و پوگبا رکورددار ارسال توپ‌های بلند صحیح. خط هافبک فرانسه را شوامنی، کاماوینگا، ورتو، ربیو و یکی دو بازیکن کم‌اهمیت دیگر تشکیل خواهند داد. ضمن اینکه کریم بنزما هم 3هفته است به‌دلیل درد عضلانی برای رئال مادرید به میدان نرفته اما به تیم فرانسه دعوت شده تا در آخرین روز درباره ماندن یا خط خوردنش تصمیم‌گیری شود. پس از جام‌جهانی، زیدان به‌جای دشان هدایت خروس‌ها را در دست خواهد گرفت.

   اسپانیا
تا دیروز لوئیس انریکه فهرست نهایی را اعلام نکرده بود اما همه از علایق شدید او به بارسلونا خبر دارند. بازیکنان بارسا یا آنهایی که در لاماسیا پرورش یافته‌اند و یا آنهایی که ممکن است در آینده به بارسلونا بپیوندند، جایگاه تضمین‌شده‌ای در تیم ملی دارند.  پیکه که در پایان دوره قبلی از تیم ملی خداحافظی کرده بود و شنیده می‌شد ممکن است دوباره دعوت شود، با تصمیم به بازنشستگی این شایعه را رد کرد. سرخیو راموس هم که بیش از 30بازی با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفته و شکستی نداشته، به‌احتمال زیاد خط می‌خورد. داوید دخه‌آ جزو 5دروازه‌بان دعوت شده به فهرست اولیه نبود و بعید است انریکه نظرش را تغییر دهد.

   پرتغال
کریستیانو رونالدو برای پنجمین‌بار در جام‌جهانی حضور خواهد یافت. پیش از او پرتغال فقط 3دوره در جام‌جهانی حاضر بوده. فهرست نهایی تیم ملی پرتغال چند غایب سرشناس دارد. پپه که مدتی مصدوم بود، دعوت شده، اما ژوتا نتوانست خودش را به جام‌جهانی برساند. غیبت ماریو روی، گونسالو گدس، ژوزه فونت، رناتو سانچز و ژائو موتینیو که دوره‌های قبلی و یورو پای ثابت اردوها بودند، اتفاق مهم لیست جدید بود. پرتغال از بس ستاره دارد، می‌تواند چند نام بزرگ را هم کنار بگذارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید