• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176729
+
-

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم پاکدشت:

توطئه بی‌ثبات‌سازی کشور شکست خورد

دولت
توطئه بی‌ثبات‌سازی کشور شکست خورد

رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود که از آبان‌ماه کلید خورده است، پنجشنبه در جمع مردم شهرستان پاکدشت تهران به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: وقتی دشمن دید به‌رغم همه خباثت‌‌ها و کارشکنی‌ها کشور راه پیشرفت را طی می‌کند، به فکر ایجاد بلوا و آشوب در کشور افتاد. با اطمینان می‌گویم همچنان‌که سیاست تحریم‌های ظالمانه دشمن شکست خورد، توطئه بی‌ثبات‌سازی کشور نیز شکست خورد. رئیسی پنجشنبه 2هفته قبل راهی زنجان به‌عنوان نخستین مقصد سفرهای استانی دور دوم خود شده بود.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در سرکشی به این شهرستان جنوب شرق تهران با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد حواس مسئولان را از خدمت به مردم منحرف کند تا کشور توسعه نیافته و امید مردم به یأس تبدیل شود، افزود: امروز دشمن هم علنی این نیت خود را بیان می‌کند و هم در عمل برای تحقق آن تلاش می‌‌کند. دشمن به‌دنبال ناامیدکردن مردم است و در مقابل نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی، نیروهای خدوم انتظامی و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری این مردم هستند، می‌‌خواهند به مردم امید دهند. دشمن می‌خواهد نسخه‌ای را که در برخی دیگر از کشورها اجرا کرده، اینجا هم اجرا کند، اما همچنان که سیاست تحریم او شکست خورد، سیاست بی‌ثبات‌سازی او هم بار دیگر شکست خورد.
رئیسی اضافه کرد: دشمن می‌خواست فروش نفت ایران به صفر برسد، ایران منزوی شده و تجارت ما متوقف و ایران از اقتصاد منطقه حذف شود و چرخ تولید در کشور متوقف شود، اما دید که با وجود همه فشارها فروش نفت افزایش یافته، سهم ایران از تجارت منطقه حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و چرخ‌های تولید با همت جوانان ایرانی می‌چرخد و لذا رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری آنها مفتضحانه شکست خورده است.

می‌گفتند بدون FATF نمی‌توانید
رئیسی تصریح کرد: دشمن می‌گفت اگر شروط ما ازجمله FATF را نپذیرید، نمی‌‌توانید با کشورهای منطقه و جهان ارتباط داشته باشید، اما دیدند که ایران بدون توجه به ادعاهای آنها به عضویت سازمان شانگهای درآمد و همکاری منطقه‌ای خود را افزایش داد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم‌ها و تهدیدها را با قدرت کنار زده و با تکیه بر اراده پولادین جوانان خود قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و لذا تلاش کرد با ایجاد اغتشاش و بلوا به اهداف خود برسد. دشمن خیال کرد می‌تواند با بلوا و آشوب پیشرفت کشور را متوقف کند اما زهی خیال باطل، چرا‌که دیدند دولت با مردم و در کنار مردم است. اراده شهدایی مثل شهید سلیمانی و شهدای بزرگوار پاکدشت به ما یاد داد که نباید به خواست دشمن دچار توقف و سستی شویم و لذا با الگوگیری از این شهدا حرکت قطار پیشرفت و سازندگی و رفع مشکلات مردم را با شتاب پیش خواهیم برد.

درس عبرت نگرفتند
رئیسی با اشاره به تحمیل جنگ ۸ساله به ملت ایران و نیز شهید کردن بیش از ۱۷‌هزار نفر از مردم ایران از سوی منافقینی که مورد حمایت کشورهای غربی بودند، گفت: دشمن در همه این توطئه‌گری‌‌های خود شکست خورد اما درس عبرت نگرفتند، اما به آنها می‌گوییم که ملت ایران، ملت فلان کشور در شرق و غرب عالم نیستند، بلکه ملتی شجاع، بابصیرت و آگاه هستند که در عین مظلومیت، مقتدرانه پای انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند.
رئیس‌جمهور افزود: ملت ایران درخت تناوری است که رهبری فرمودند خون جوانانی پاک و مخلص پای آن ریخته شده است؛ خونی که به ثارالله متصل شده است. بنده در روزهای گذشته با خانواده تعدادی از شهدای امنیت دیدار و گفت‌وگو کردم، به جای آنکه بنده بخواهم ایشان را دلداری دهم، مادران این شهدا بنده را دلداری می‌دادند و می‌گفتند که محکم بایستید چرا‌که ما همه جان و مال خود را برای حفاظت از این نظام و انقلاب کف دست گرفته‌ایم، این روحیاتی است که دشمن هنوز نتوانسته بشناسد.
رئیسی گفت: دولت مردمی تمام توان و ظرفیت خود را در جهت رفع مشکلات کشور و تحقق مطالبات مردم به‌کار خواهد گرفت تا به‌رغم خواست دشمنان در مسیر حل مشکلات گام برداشته و روزبه‌روز امید و اعتماد مردم را افزایش داده و دشمنان را ناامیدتر و مأیوس‌تر کند.
سیدابراهیم رئیسی در اجتماع صبح پنجشنبه مردم پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به این شهرستان و حضور در جمع مردم پاکدشت، گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم عزیز پاکدشت از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ازجمله تصفیه‌خانه، مرکز درمانی و پروژه کمربندی بازدید کردم که به‌رغم گذشت بیش از یک دهه از آغاز اجرای آنها هنوز به سرانجام نرسیده است.

مکث
قول‌های رئیسی در سفر پاکدشت

رئیس‌جمهور در ادامه سرکشی‌های چند ماه اخیر خود به شهرستان‌های مختلف استان تهران، روز پنجشنبه در جمع مردم پاکدشت وعده حل برخی مشکلات مزمن این شهرستان را داد. این وعده‌ها به شرح زیر بودند:
تامین اعتبار 300میلیارد تومانی بودجه مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان 129تختخوابی زعیم پاکدشت
افتتاح بیمارستان زعیم تا بهمن‌ماه1402 پس از معطلی 17ساله
تعیین فرصت یک‌ماهه رئیسی برای رفع موانع احداث شهرک امیرالمومنین(ع) پاکدشت
رفع مشکل پروژه‌های معطل مانده (از سال1392) خط انتقال پساب بهداشتی و کمربندی جنوبی پاکدشت
پرداخت سهم دولت در پروژه متروی پاکدشت



 

این خبر را به اشتراک بگذارید