• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176691
+
-

زن نیشابوری به 4 نفر زندگی بخشید

زن نیشابوری به 4 نفر زندگی بخشید

اعضای بدن زن نیشابوری که دچار مرگ مغزی شده بود، به 4بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.
به گزارش همشهری، این زن 60ساله اهل نیشابور که معصومه شوریابی نام داشت، چند روز قبل درحالی‌که بر اثر عارضه مغزی به بیمارستان 22بهمن نیشابور منتقل شده بود دچار مرگ مغزی شد. در چند روزی که این زن در بیمارستان بستری بود کادر پزشکی همه تلاش خود را برای نجات او انجام دادند اما این تلاش‌ها ثمری نداشت و او به مرگ مغزی دچار شد. در این شرایط بود که گروه فراهم‌آوری اعضای پیوندی با خانواده او وارد مذاکره شدند تا آنها را برای اهدای اعضای بدن وی راضی کنند.
خانواده بیمار مرگ مغزی با وجود اینکه عزادار عزیزشان بودند اما موافقت کردند که اعضای او به بیماران نیازمند اهدا شود. به این ترتیب پیکر بیمار مرگ مغزی از نیشابور به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد و در آنجا عمل جداسازی اعضای پیوندی انجام شد.
دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این‌باره گفت: اعضای بانوی مرگ مغزی شده ۶۰ساله موجب نجات و ادامه زندگی 4بیمار نیازمند عضو شد. او ادامه داد: کبد این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان بوعلی‌سینای شیراز ارسال شد. قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه انتقال یافت و قسمتی از پوست وی نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) مشهد ارسال شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید