• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176648
+
-

جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران

منابع رسانه‌ای عراق جزئیات جدیدی از دلیل انفجارهای بامداد چهارشنبه در مرز سوریه و عراق منتشر کردند و از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکرهای حامل سوخت در خاک سوریه که ادعا می‌شود، عازم لبنان بوده، خبر دادند. به گزارش فارس، در پی انتشار خبر شنیده شدن صدای دست‌کم 4انفجار، در بامداد چهارشنبه در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه، رسانه‌های عراقی، جزئیات جدیدی از آن منتشر کردند. وبگاه «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، ادعا کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.
وی مدعی شد: «2پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به‌دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است». به‌گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت.
هنوز منابع رسمی این خبر را تأیید یا رد نکرده‌اند اما ورود و خروج محموله‌های سوخت کاملا به‌صورت رسمی و طبق توافقنامه‌های امضا شده میان ایران و کشورهای عراق، سوریه و لبنان صورت می‌گیرد و رسانه‌های عراقی ادعا می‌کنند که این محموله سوختی قرار بود مانند زمستان سال گذشته به‌دست لبنانی‌ها برسد.
برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شود اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.
منابع عراقی در ساعات ابتدایی انتشار این خبر از کشته شدن 25نفر و زخمی شدن 10نفر در این حمله خبر داده بودند و همزمان آمارها درباره میزان تلفات انسانی این حمله ضدو نقیض بود، اما خبرنگار صداوسیما در عراق در مصاحبه با شبکه خبر با رد ادعای تلفات انسانی ناشی از این حمله تأکید کرده تنها به 2تانکر از 22تانکر کاروان حمله شده و کسی در این حمله کشته نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید