• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176592
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwQ2n
+
-

اوف خرابکار

داستان کودکان
اوف خرابکار

2 جلد اول مجموعه «اوف خرابکار» نوشته «میشائیل پتروویتس» با ترجمه کتایون سلطانی به‌تازگی در قالب مجموعه کتاب‌های فندق، از سوی نشر افق منتشر شده است.
در جلد اول و آشنایی با اوف، مخاطب با شخصیت اصلی داستان‌ها یعنی پسربچه‌ای مدرسه‌ای به‌اسم لیو آشنا می‌شود که یک اوف، یعنی همان پشمالوی شصت‌وشش‌میلیون‌ساله جلویش سبز می‌شود و لیو او را به خانه می‌برد؛ البته یواشکی. اما پنهان‌کردن دوست جدید لیو اصلا کار راحتی نیست، چون اوف خرابکار توی آشپزخانه آتش روشن می‌کند، بشقاب‌های چینی را می‌خورد و روی در و دیوار نقاشی می‌کند. مشکل بعدی هم این است که پس از بابا و مامان لیو، یک دانشمند بدجنس هم از حضور اوف در اتاق لیو باخبر شده است. کتاب اول مجموعه «اوف خرابکار»، «اوف خرابکار جیغ همه را درمی‌آورد!» دربرگیرنده ۲۹ فصل است.
کتاب دوم مجموعه هم با عنوان «اوف خرابکار به سفر می‌رود» است که در آن، خانواده لیو می‌خواهند برای تعطیلات تابستان به ایتالیا مسافرت کنند. اما یک‌مشکل دارند. آن‌هم این است که بابا مجبور است خیلی یواش و لاک‌پشتی رانندگی کند تا اوف بالا نیاورد. وقتی هم به هتل رسیدند باید این‌موجود پشمالوی شصت‌وشش‌میلیون‌ساله را از دید مسافران و صاحبان هتل مخفی کنند. اما لیو به‌سختی می‌تواند این‌کار را بکند، چون اولا باید بشقاب‌هایی را که اوف گازشان زده قایم کند و بعد هم باید استخر هتل را از موهای اوف تخلیه کند.
نشر افق هر یک از جلدهای این کتاب را به بهای 95هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :