• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176573
+
-

افتتاح نمایشگاه «به خاطر یک‌ مشت دلار»

آیین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از مدیران این بنیاد و هنرمندان حوزه تجسمی در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.
در آیین گشایش نمایش کارتون و کاریکاتور «به خاطر یک‌مشت دلار» سیدمحمد نادری (رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح) گفت: به تعبیر شهید سیدمرتضی آوینی بعضی عهد باخدا بستند و بعضی در عهد شیطان هستند که الحمدلله جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باوجود هنرمندان متعهد نشان داد که در عهد باخدا سرشار هستند و این نمایشگاه با ۴۰اثر از هنرمندان سراسر کشور تجلی آشکاری از همان تعهدی است که سیداهل قلم تعبیر کرده بود.
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین درخصوص پیشگامی هنرمندان حوزه تجسمی در لبیک به مطالبه رهبر انقلاب پیرامون عمل به هنگام و اعلام مواضع صریح و شفاف آنان نیز اظهار کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی به جهت سرعت عملی که دارند فرمایشات حضرت آقا را در انتظارات و مطالبات بهنگام جامه عمل پوشاندند و همواره در وقایع مختلف به‌سرعت در میادین حاضر شدند. همچنین همه ما نسبت به وقایع اخیر همانطور که رهبری فرمودند می‌بایست اعلام مواضع شفاف و روشن داشته باشیم که در کنار جنبه تبیینی و روشنگری بخشی از آثار این نمایشگاه شاهد اعلام مواضع صریح و شفاف هنرمندان با زبان هنر در این نمایشگاه و آثارشان نیز هستیم. نمایشگاه «به خاطر یک‌مشت دلار» با حضور ۴۰اثر در قالب کارتون و کاریکاتور با آثاری از هنرمندانی چون سیدمسعود شجاعی طباطبایی، سجاد جعفری، سیدمحمدجواد طاهری، عباس گودرزی، فرشاد خسروی، مازیار بیژنی، محمدحسین ساسانی و محمدعلی رجبی از روز دوشنبه ۱۶لغایت۲۶ آبان (به‌غیراز روزهای پنجشنبه و جمعه) از ساعت ۹الی۱۶ در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید