• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176502
+
-

شوک قرعه سخت

تکرار فینال فصل پیش در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان باعث شد رئال و لیورپول به شوک فرو بروند

شوک قرعه سخت

شوک قرعه سخت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا که رئال‌مادرید را مقابل لیورپول قرار داد تا فینال فصل پیش در بازی اول تکرار شود، کار دست این تیم داد. بعد از این قرعه نخستین شکست کهکشانی‌های سابق در لالیگای این فصل رقم خورد و دومین شکست پس از باخت به لایپزیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان. اتفاقا هر دو شکست این فصل رئال با نتیجه 3 بر 2 بود.
دقیقا در همان روز قرعه‌کشی مالکان آمریکایی باشگاه لیورپول اعلام کردند که پیشنهادهای خرید این باشگاه را بررسی می‌کنند. آنها مبلغ 3.5میلیون پوند برای فروش لیورپول درنظر گرفتند که یک میلیون پوند گران‌تر از رقم انتقالی باشگاه چلسی به تاد بولی آمریکایی است. همزمان رئال‌مادرید هم نخستین شکست فصل را متحمل شد و تقریبا تا 2ماه آینده صدر جدول را به بارسلونا واگذار کرد. تنها یک بازی دیگر پیش از جام‌جهانی باقی مانده که بامداد جمعه بین رئال و کادیس برگزار می‌شود. برنامه یک‌هشتم برای رئالی‌ها هم کمی سخت و پیچیده است. پس از تعطیلی بیش از 50روزه لالیگا و نزدیکی‌های راه افتادن دوباره لیگ قهرمانان، رئال در 9فوریه به پمپلونا سفر می‌کند تا مقابل اوساسونا قرار بگیرد؛ تیمی که نخستین 2امتیاز این فصل را از مادریدی‌ها گرفت. 2روز پس از این بازی نوبت بازی رفت با لیورپول است و 5روز بعدتر دربی مادرید مقابل اتلتیکو.

جام‌جهانی
هفته پیش آنچلوتی به بازیکنانش توصیه کرد که اگر قرار باشد به جام‌جهانی فکر کنند، بهتر است که روی مبل خانه‌شان بخوابند تا اینکه بازی کنند. حالا انگار بازیکنان رئال از روی مبل داشتند هنرنمایی وایکانو را تماشا می‌کردند. در شبی که رئال حقش باخت سنگین‌تری به وایکانو بود، غیبت کروس محروم و بنزمای مصدوم خیلی حس شد. آنچلوتی و فلورنتینو پرس شاید به این فکر می‌کنند که در ژانویه 2، 3خرید در خط حمله و دفاع و هافبک ضروری باشد. با این ترکیب نمی‌شود مثل فصل قبل در همه بازی‌ها معجزه کرد. رایووایکانو در این فصل توانسته بود بارسلونا و اتلتیکو مادرید را هم متوقف کند. رئال مثل 2غول دیگر خوش‌شانس نبود تا از شکست مقابل این تیم سختکوش و عالی برهد. رایو برای دومین‌بار در تاریخش در لالیگا مقابل رئال 3گل زد. دفعه قبلی به اکتبر1977 برمی‌گردد که در خانه با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند.

کریم بنزما
درباره بنزما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه او مصدوم نیست و از زمانی که خیالش بابت دریافت توپ طلا راحت شده، سعی دارد از خودش محافظت کند تا جام‌جهانی را از دست ندهد. آنچلوتی پیش از این مسابقه تأکید کرد که بنزما مصدوم است و دلیل دیگری برای غیبتش وجود ندارد اما همه این را باور نمی‌کنند. گوتی، اسطوره رئال گفته: «من این را درک نمی‌کنم، مسی با پاریس بازی می‌کند، لواندوفسکی برای بارسا به میدان می‌رود و خیلی بازیکنان دیگر، شما باید ریسک مصدوم‌شدن قبل از جام‌جهانی را بپذیرید نه اینکه بگذارید باشگاهتان زمین بخورد.» البته مثال‌های گوتی چندان دقیق نبود. لواندوفسکی تنها ستاره لهستان است و تحت هر شرایطی به قطر می‌رود. ضمن اینکه هیچ شانسی برای صعود این تیم به مراحل بالاتر وجود ندارد. مسی هم در بازی با لوریان به‌دلیل مصدومیت جزئی به میدان نرفت و تقریبا از او هم در برابر آسیب‌دیدگی محافظت شد.

مارکو آسنسیو
در این بازی غیر از آسنسیو همه بازیکنان افتضاح بودند. مارکو آسنسیو به رکورد 250بازی در رئال‌مادرید در کل تورنمنت‌ها دست پیدا کرد که در مقابل رایو برای پنجمین‌بار در لالیگا از حریف پنالتی گرفت که 4بار آن در رئال‌مادرید بوده است. آخرین باری که او در لالیگا برای رئال پنالتی گرفته بود، به تقابل با لگانس در سپتامبر2018 برمی‌گردد. آسنسیو در 7فصل حضور در رئال‌مادرید 15جام کسب کرده است و 169بازی در لالیگا، 53بازی در چمپیونزلیگ، 19بازی در کوپا، 4بازی در سوپرجام اسپانیا، 3بازی در سوپرجام اروپا و 2بازی در جام باشگاه‌های جهان داشته است و رکوردش مربوط به فصل 2018-2017 با 53بازی است. او در این فصل در 15بازی خود 3گل زده است.

از زمانی که داور ویدئویی به لالیگا آمده، رئال‌مادرید و وایادولید تنها تیم‌هایی هستند که حداقل 2بار پنالتی‌هایشان تکرار شده است. بارسا، اوساسونا، لگانس، گرانادا، مایورکا و بتیس با یک‌بار تکرار پنالتی مواجه شده‌اند.

توپی که والورده شوت کرده بود به بالکن خانه یکی از همسایه‌های ورزشگاه افتاد. صاحبخانه پس از پایان مسابقه، توپ را  به قیمت 200یورو برای فروش گذاشت.

وایکانو برای دومین‌بار با مربیگری ایرائولا 3برد متوالی کسب کرد. این تیم 2بازی قبلی لالیگایی خود را در این فصل برده بود.

رئال چند‌سالی است که معمولا در بیشتر بازی‌‌ها گل می‌خورد اما این فصل اوضاع بدتر شده؛ دریافت 19گل در 15بازی.رئال این فصل 20بازی داشته که فقط 5بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده؛ 2بار در اروپا، 2بار در لالیگا و یک‌بار در سوپرجام اروپا.

مرجع خبری رئال مادرید نوشته که آنچلوتی در دوران حضورش در رئال مادرید فقط 6بار بازی برده را با شکست عوض کرده است که این نخستین‌بار در دوره دومش است که این اتفاق می‌افتد. کارلتو در دوره اول حضورش در این تیم در مقابل شالکه، والنسیا، سوسیداد، سویا و بارسلونا تجربه کام‌بک خوردن را داشت.

رئال همچنین بــــرای نخستین‌بار از زمان ال‌کلاسیکوی پارسال در یک بازی لالیگایی حداقل 3گل خورد. آخرین باری که رئال در خارج از خانه در لالیگا 3گل خورده بود، به یک سال و 2ماه پیش و بازی مقابل لوانته برمی‌گردد.

نکته عجیب دویستمین بازی لوکاس واسکس با پیراهن رئال‌مادرید بود. هرگز کسی باور نمی‌کرد بازیکنی در این سطح زیر متوسط این همه در این پیراهن دوام بیاورد. او 20بار هم با این لباس گل زده که 2گل از این گل‌ها در ال‌کلاسیکو و به بارسلونا بوده!

گل اول رایو که توسط کوماسنیا ثبت شد، سریع‌ترین گلی بود که رئال در 21حضور در وایکاس دریافت کرد که رئال پس از 5قیقه این گل را خورد. وایکانو 19بازی از 20بازی آخرش را به رئال‌مادرید باخته بود و حالا پس از آوریل2019 برای دومین‌بار این تیم را می‌برد.

رئال پس از 12سال در یک بازی دوشنبه، شکست خورد و صدرنشینی را از دست داد. 12سال پیش نیز رئال با شکست در نوکمپ مقابل بارسا تجربه مشابهی داشت. رئال در تاریخش از 4432بازی رسمی فقط 39بار دوشنبه بازی کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید