• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176497
+
-

این چه قرعه‌ای بود؟

سرمربی جدید چلسی بدشانس است که با من‌سیتی افتاده

این چه قرعه‌ای بود؟

گراهام پاتر که پس از نتایج درخشانش با برایتون در این فصل به‌جای توماس توخل سرمربی چلسی شده، شانس ندارد. او در این مدت مجبور شده تیمش را در بازی‌های بزرگی هدایت کند؛ 3بازی بزرگ با تاتنهام، منچستریونایتد و آرسنال در لیگ برتر، بازی با تیم سابق خودش که انگیزه زیادی برای پیروزی مقابلش داشت، 2بازی با آث‌میلان در لیگ قهرمانان و رساندن چلسی به دور حذفی به‌عنوان سرگروه درحالی‌که در رده آخر بود. و حالا رویارویی با منچسترسیتی ترسناک در این مرحله از جام اتحادیه که همه تیم‌های بزرگ با قرعه‌های ساده روبه‌رو شده‌اند.
از طرفی، گواردیولا که معمولا در قرعه‌کشی‌ها مربی خیلی خوش‌شانسی است و در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان هم قرعه لایپزیش نصیب او و تیمش شده، در این مرحله شانس نیاورد. جام اتحادیه محبوب‌ترین تورنمنت پپ گواردیولا محسوب می‌شود و آن‌را 4بار فتح کرده است.
چلسی این هفته در یک بازی ضعیف در خانه خودش از آرسنال باخت که این سومین دربی پیاپی در زمین خودش مقابل این حریف است که می‌بازد. سیتی هم در روزی که کانسلو را به‌دلیل پنالتی و اخراج در نیمه اول از دست داده بود، به‌زحمت و به لطف نبوغ هالند تعویضی توانست در ثانیه‌های پایانی و تلف‌شده از سد فولام سختکوش بگذرد. 2تیم در چنین شرایطی به مصاف هم خواهند رفت، هر دو خسته و درحالی‌که ستارگان‌شان بیم آن را دارند تا جام جهانی را که 12روز دیگر آغاز می‌شود، از دست بدهند. فعلا از تیم چلسی 3بازیکن به نام فوفانا، چیلول و ریس چیمز بعید است به جام جهانی برسند. در سیتی هم کایل واکر چنین وضعیتی دارد و از اکتبر به‌دلیل مصدومیت کشاله ران و جراحی در میادین غایب بوده است. کالوین فیلیپس، خرید تابستانی منچسترسیتی از سپتامبر به‌دلیل آسیب‌دیدگی شانه از فوتبال دور مانده. محرومیت کانسلو که در لیگ برتر اخراج شد، به این تورنمنت منتقل شده و این مدافع پرتغالی امشب در ترکیب من‌سیتی حضور نخواهد داشت.
    گواردیولا تاکنون 21بار تیم‌هایش را مقابل چلسی هدایت کرده که حاصل آن 10برد، 3تساوی و 8شکست بوده‌ با میانگین 1.57امتیاز. او 7بار هم با گراهام پاتر روبه‌رو شده که 6برد و تنها یک باخت از این تقابل‌ها به‌دست آورده.
    2تیم روی‌هم 25بازیکن ملی‌پوش دارند؛ 18بازیکن برای سیتی و 17بازیکن برای چلسی. برای همین پیش‌بینی می‌شود بازیکنان در این بازی کمی احتیاط کنند.
    در رویارویی‌های گذشته 49برد به چلسی رسیده، 40پیروزی به سیتی و 25بازی هم مساوی تمام شده؛ با 156گل زده برای چلسی و 147گل برای من‌سیتی.
    فردا منچستریونایتد با استون‌ویلا در دور سوم جام اتحادیه روبه‌رو می‌شود. 2تیم اول این هفته در لیگ برتر بازی کردند که ویلا با مربیگری اونای امری 3 بر یک یونایتد را شکست داد. برنامه بازی‌های امشب که ساعت‌23:15 و 23:30 برگزار می‌شود، به این شرح است:
آرسنال.....................................برایتون
نیوکاسل.................................کریستال پالاس
ناتینگهام فارست.....................تاتنهام
ساوتهمپتون.............................شفیلد ونزدی
وستهم.........................................بلکبرن
ولورهمپتون..................................لیدز
لیورپول.......................................داربی کاونتی
منچسترسیتی...............................چلسی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید