• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 18 آبان 1401
کد مطلب : 176472
+
-

تنها حکومتی هستیم که با رفراندوم ایجاد شد

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: تنها نظام و حکومتی هستیم که براساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشته است.
سیدمحمد حسینی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان تربیت مدرس که با عنوان «جمهوری اسلامی، آزادی و حق اعتراض» برگزار شد، هنگامی که در ابتدای سخنرانی با شعار دانشجویان مواجه شد، گفت: «ما آمده‌ایم تا حرف‌های شما را بشنویم و با شعار آزادی، موجب دیکتاتوری نشوید و با آزادی بیان مقابله نکنید.»
وی در ادامه در واکنش به شعار دانشجویان مبنی بر لزوم آزادی بیان در کشور، افزود: «ما تنها حکومت و نظام در جهان هستیم که براساس رفراندوم بنا شد و هیچ نظامی تاکنون آرای مردمی نداشت. ما پذیرای اعتراض هستیم، اما نظام اسلامی ۵۰‌روز است که اغتشاش را تحمل کرده است. جان بولتون اعلام کرد که مخالفان در ایران مسلح شده‌اند.»
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آزادی از شعارهای اساسی انقلاب بوده است، گفت: «اختناق و استبداد ستمشاهی با حمایت آمریکا در ایران برقرار بود. ما آن موقع جوان بودیم و آن وضعیت را دیدیم. هر اعتراضی را سرکوب می‌کردند. ما با تمام وجود به آزادی اعتقاد داریم. تنها نظامی هستیم که نظام را براساس رفراندوم انتخاب کرده‌ایم.»
در این لحظه دانشجویان شعار دادند «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست» که حسینی هم گفت: «آمریکا از اغتشاشات حمایت کرده است. ۸سال در جنگ از عراق حمایت کردند. منافقین که در کشور تریبون داشتند و اکنون از اعتراضات حمایت می‌کنند، ۱۷هزار نفر را ترور کردند اما آمریکا آنها را از لیست ترور خارج کرد و اکنون مورد حمایت آمریکا هستند. بررسی کنید که کومله و دمکرات که در سقز آدم می‌کشند، چه کسانی هستند؟ ببینید ریگی چه جنایتی در سیستان و بلوچستان انجام داد؟» وی افزود: «در این یک‌سال مقابل مجلس تجمعات زیادی انجام شد و ما حقوق بازنشسته و فرهنگی را دنبال کردیم اما دیدیم که این روزها برخی افراد، مسلحانه نیروهای بسیج را به شهادت رساندند. همین‌ها در دادگاه، وکیل دارند. معنای آزادی هجمه به دیگران و حمله به تمامیت ارضی کشور نیست. آزادی خط قرمز دارد. ما اجازه نمی‌دهیم کسی ایران را تجزیه کند. ما کمک کردیم داعش شکست بخورد. سردار سلیمانی و همدانی و جوانانی مثل حججی داعش را سرجایش نشاندند و با خشونت مقابله کردند.» معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: «قبول داریم که کاستی وجود دارد و در تلاش برای رفع آنها هستیم. رئیس‌جمهور هم تأکید دارد، حرف‌‌ها شنیده شود. در مجلس هم حرف‌های زیادی زده می‌شود. در قانون اساسی رفراندوم پیش‌‌‌بینی شده، اما مگر می‌شود اصل نظام به رفراندوم گذاشته شود؟ رفراندوم برای مواردی است نه اصل نظام.» / فارس

 

این خبر را به اشتراک بگذارید