• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176430
+
-

با مردم/از زمان ثبت تقاضای بازنشستگی تا صدور حکم، بیمه‌ای در کار نیست

چند روز قبل بعد از 30سال کار تقاضای بازنشستگی دادم. زمان ثبت تقاضا و ارائه مدارک متوجه شدم که از زمان ثبت تقاضای بازنشستگی تا روزی که حکم آن صادر شود یعنی حدود 2تا 3ماه هیچ بیمه‌ای نخواهم داشت و این واقعا ظلم در حق کسی است که 30سال بیمه‌پردازی داشته است. وقتی از مسئول بیمه پرسیدم گفت حتی ما هم که کارمند تأمین اجتماعی هستیم از زمان ثبت تقاضای بازنشستگی تا زمان صدور حکم همین وضع را داریم و فرقی بین بیمه اختیاری و اجباری در این مورد نیست. مسئولان باید این رویه را اصلاح کنند و بیمه‌پردازان را بیش از این نیازارند.
فاطمی از تهران

شربت استامینوفن به بازار تزریق شود
درحالی‌که فرزندم تب 39درجه داشت نیمه شب در به در دنبال شربت تب‌بر استامینوفن بودم. حتی داروخانه 13آبان هم نداشت. در فصلی که آنفلوآنزا امان کودکان را بریده برخی کاسبان دوباره سلامت مردم را به بازی گرفته‌اند.
آب نیکی از تهران

پیوند درختان نر زیتون در رودبار و منجیل ضروریست
براساس طرح طوبا که دهه 80در رودبار، منجیل و برخی شهرهای دیگر اجرا شد باغات بسیار گسترده زیتون رونق گرفتند و بالغ بر20هزار هکتار باغ زیتون فقط در رودبار و منجیل اجرایی شد، اما متأسفانه اغلب این باغات غیرمثمر هستند و به نوعی نر محسوب می‌شوند. به هر دلیل و با هر توجیهی این درختان کاشته شده‌اند، ‌الان نمی‌توان آنها را نابود کرد ولی می‌توان با پیوند ساده از یک درخت این درختان را ثمردار کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این حجم عظیم از سرمایه ملی و طبیعی به چرخه نقدینگی و اقتصاد ملی کشور بازگردد؛ ضمن اینکه هزاران شغل در کنار این حرکت اصلاحی ایجاد خواهد شد.
قاسمی از رودبار

پیامک

سطل زباله کوچه نوش‌آبادی نیازمند شست‌وشوست
سطل زباله مکانیزه در کوچه نوش‌آبادی نبش کوچه فرحی‌پور بسیار بدبو و آلوده است و به‌دلیل انباشت بیش از حد زباله وضعیت بدی پیدا کرده است. از شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۱۱ خواهش می‌کنم نسبت به شست‌وشوی سطل زباله مکانیزه و جمع‌آوری به‌موقع زباله‌ها اقدام کند.از زحمات شهرداری منطقه ۱۱ ناحیه ۳ در این زمینه و سایر امور تشکر می‌کنیم.
هاشمی از تهران

ایستگاه‌های جدید در مسیر قطار اصفهان – تهران ایجاد شود
قطار سریع‌السیر اصفهان، قم و تهران در محدوده شهرستان برخوار زیرزمینی شود تا از آسیب دیدن زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی و صنعت و… جلوگیری شود و پس از عبور از پلیس راه شاهین‌شهر، کاشان 4ایستگاه شاهین‌شهر، دولت‌آباد (مابین دستگرد و دولت‌آباد)، بیمارستان غرضی (در زمین بایر حدفاصل فرزانگان تا بیمارستان غرضی) و ترمینال کاوه اصفهان (ایستگاه مترو کاوه) در این مسیر ایجاد کنند.
بلیغیان از اصفهان

معلولان با 25سال سابقه کار، بازنشستگی کامل دریافت کنند
از مسئولان سازمان بهزیستی تقاضا داریم تا با همکاری سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگی پیش از موعد با حقوق کامل افراد معلول اقدام کنند. زندگی با وجود معلولیت آن هم در میانسالی بسیار سخت و طاقت‌فرساست. جا دارد برای این دسته از افراد که به‌رغم محدودیت‌هایشان سال‌ها کار کرده و هزینه‌های معاش خود و خانواده‌شان را فراهم کرده‌اند و نخواستند تا باری بر دوش جامعه باشند تسهیلاتی قائل شد.
جماعتی از معلولان تهران

پیام
کمبود سرم در شهرستان بابل نگران‌کننده است

به‌علت کمبود سرم در شهرستان بابل، فضای رانت و احتکار دارو فراهم شده که در این شرایط حساس، این مسئله، مردم را نگران و عصبانی کرده است. متأسفانه عده‌ای هم در این میان به‌دنبال سودجویی و منفعت شخصی هستند. نظر به مشاهده عینی شهروندان در این شهرستان سرم 12قندی نمکی که برای برخی بیماران حکم غذا را دارد با نسخه هم در خارج بیمارستان پیدا نمی‌شود و اگر هم باشد با دو تا ده برابر قیمت خرید و فروش می‌شود.نکته عجیب و قابل تأسف دیگر این است که برخی داروخانه‌ها سرم‌ها را بین خود تقسیم و آن را به‌صورت آزاد به فروش می‌رسانند.باید با این قبیل داروخانه‌ها برخورد جدی و قانونی شود تا درس عبرتی برای سایرین شوند.
اسلامی از بابل

تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع بیشتر آنفلوآنزا
آنفلوآنزا به سرعت در برخی استان‌ها در حال گسترش است.لطفاً هرچه سریع‌تر نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کنید.حداقل 2 هفته برای کنترل لازم است تا کودکان و نوجوانان کمتری به آنفلوآنزا مبتلا شوند.
بحری از بندرعباس

قدردانی
تشکر از نمایندگی خودرو
چند وقتی بود که به‌دنبال تعویض و تعمیر قطعات خودروی خود بودم و با مراجعه به بعضی از نمایندگی متوجه می‌شدم که از قطعات اصلی استفاده نمی‌کنند. سرانجام با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو (کد 5043) که نبش خیابان میرزای شیرازی است با انسان‌های شریفی برخورد کردم که بسیار مسئولانه و در اسرع وقت قطعات مورد نیاز من را فراهم کردند. از مدیریت این مجموعه و همه انسان‌های متعهد در کار کمال تشکر را دارم.
سرویان از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید