• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176398
+
-

شیاطین خانه، موش‌های بیرون

منچستریونایتد تیم بزرگی است، اما در کوچه خلوت!

شیاطین خانه، موش‌های بیرون

 اونای امری بازگشتی شکوهمندانه به لیگ برتر داشت. او که آرسنال را تا فینال لیگ اروپا هم برده و در نهایت از این تیم برکنار شده بود، با ویارئال نخستین جام مهم تاریخ این باشگاه را به دست آورد و بار دیگر فاتح لیگ اروپا شد و حالا این اسپانیایی که تازه جانشین استیون جرارد در استون‌ویلا شده، موفق شد دست به‌کار بزرگی بزند و منچستریونایتد را 3 بر یک شکست دهد. 2تیم پنجشنبه‌شب این هفته در جام اتحادیه هم دوباره با هم بازی دارند. امری در بازی‌های حذفی خوش‌شانس‌تر و باهوش‌تر است. امری در لیگ اروپا هم توانسته بود منچستر را با ویارئال شکست دهد.
یکی از دلایل این شکست گل دومی بود که از روی ضربه آزاد خوردند و کمر تیم شکست. لوکاس دینیه پشت توپ ایستاد و امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان آرژانتینی استون‌ویلا به 2بازیکن دستور داد تا با قرار‌گرفتن در دیوار دفاعی منچستر دید دخه‌آ را کور کنند. داور هم فاصله توپ با دیوار دفاعی را بیش از حد معمول درنظر گرفت که این با اعتراض رونالدو و کاسمیرو همراه شد و برای همین تمرکز خط دفاعی به‌هم ریخت و توپ البته به‌زیبایی وارد دروازه شد.
ایراد دیگر ارسال توپ‌های بلند زیاد بود. خود تن‌هاخ هم در آخر مسابقه گفت که این کار اشتباه و احمقانه بود و نباید همه توپ‌ها را بلند برای رونالدو سانتر کرد و فقط در زمان مناسب باید این کار را انجام داد. تن‌هاخ در بازی قبلی مگوایر را در دقایق پایانی به زمین برد اما از این مدافع در خط حمله استفاده کرد؛ همان کاری را که دهه‌های پیش علی پروین با هاشمی‌نسب در پرسپولیس می‌کرد و بعدها پورحیدری و قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی هم آن را با مدافعان سرزن مختلف تکرار کردند. این چهارمین شکست فصل برای تن‌هاخ در لیگ برتر بود. او یک شکست هم در لیگ اروپا مقابل سوسیداد داشت که همان باعث شد این تیم دوم شود و به‌جای حضور در یک‌هشتم این رقابت‌ها به یک‌شانزدهم یا پلی‌آف برود.
    اونای امری پس از دیو باست با شفیلد یونایتد‌1992، مورینیو با چلسی‌2004 و آلن کوربیشلی با وستهم‌2006، چهارمین سرمربی تاریخ است که نخستین تجربه‌اش را روی نیمکت یک تیم حریف منچستریونایتد با پیروزی پشت‌سر می‌گذارد.
    هر 9 سرمربی قبل از اونای امری که نخستین بار روی نیمکت یک تیم می‌نشستند و در آن بازی مقابل یونایتد قرار می‌گرفتند، تن به شکست داده بودند.
    رونالدو در یک درگیری با مدافع حریف چیزی نمانده بود اخراج شود اما کارت زرد گرفت و کمک‌داور ویدئویی هم کارت قرمز را تأیید نکرد. کریستیانو در این فصل در لیگ برتر بیش از اینکه ضربه در چارچوب داشته باشد، خطا انجام داده است؛ 6ضربه و 7خطا. او تنها 25 لمس توپ در این مسابقه داشت.
    رونالدو برای نخستین‌بار در غیاب مگوایر و برونو فرناندز بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست اما این تکه پارچه برایش آمد نداشت. کریستیانو سال‌2022 در مجموع 41بازی انجام داده که بدترین رکورد عمرش را به ثبت رسانده؛ گل: 15، پاس گل: 4، شوت: 153(3.7شوت در هر بازی)، شانس مسلم گلزنی از دست داده شده: 19، آفساید: 39بار.
    گل‌ لوک شاو به استون‌ویلا یکصدمین گل تاریخ منچستریونایتد به این تیم بود و شیر‌های وحشی بیرمنگام بیشترین گل را از منچستریونایتد خورده‌اند.
    غیر از رونالدو دیگر مهاجم من‌یونایتد هم بد بود. رشفورد در این بازی 8دوئل زمینی داشت که در بین تمامی بازیکنان حاضر در زمین از همه بیشتر بود، اما فقط در یکی از آنها پیروز شد.
    داوید دخه‌آ با حضور در این مسابقه از رکورد 34هزار و 959دقیقه بن فاستر عبور کرد و حالا بازیکنی است که بیشترین دقایق در لیگ برتر به میدان رفته است. دخه‌آ 35039دقیقه در این رقابت‌ها بازی کرده، بالاتر از بن‌فاستر و گری کیهیل با 33374دقیقه. دیروز تولد 32سالگی این دروازه‌بان اسپانیایی بود؛ چه هدیه تولد خوبی!
    روند 9مسابقه متوالی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها به پایان رسید؛ 14گل زده، 4گل خورده.
    منچستر در 5بازی آخر مقابل ویلا کلین‌شیت نداشته.
    این نخستین برد لیگ برتری استون‌ویلا مقابل یونایتد از آگوست1995 بود. در آن روز پیروزی با همین نتیجه را با برایان لیتل رقم زده بودند.
    پیش از این بازی یونایتد در 23بازی پیاپی در زمین ویلا شکست نخورده بود که طولانی‌‌ترین روند بدون شکست یک تیم در زمین تیمی دیگر در تاریخ لیگ برتر بود و این رکورد به‌دست سرمربی هلندی منچستر خراب شد.

سال2022 از من‌یونایتد یک تیم بی‌آزار در خارج از خانه ساخته. شیاطین سرخ در این سال میلادی 9بار در زمین حریفان در لیگ برتر شکست خوردند که پس از سال1989 که 12شکست داشتند، این بیشترین شکست این تیم در یک سال تقویمی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید