• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176358
+
-

از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس؛

«سرو» منتشر شد

چهل‌و‌پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «مردی با آرزوهای دور بُرد» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس منتشر شد.
نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت‌عنوان «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان» و «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است. در بخش یادمان سرو، گزیده‌ای از بیانات مقام‌معظم‌رهبری در دیدار با پیشکسوتان و فرماندهان دفاع‌مقدس با عنوان «تهدیدی که فرصت شد» و گزارش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این دیدار را می‌خوانیم. در فصل راویان این شماره از نشریه سرو، در گفت‌وگویی با حسین ‌الله‌کرم با عنوان «ایرانی‌ها چه رؤیایی در سر داشتند» پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بررسی کرده است. در این بخش همچنین در گفت‌وگویی با امیرسرتیپ دوم لطفعلی خرسندی نگاهی به نقش مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل در نیروی هوایی ارتش و فعالیت‌های شهید سرلشکر احمد شجاعی در این سازمان دارد.
در قسمت دیده‌بان، در گفت‌وگویی با سیروس کهوری‌نژاد، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به بررسی آثار ساخته شده در حوزه دفاع‌مقدس و کمبودهای این بخش از سینمای ایران پرداخته است. دیده‌بان در ادامه نگاهی به فیلم‌های ساخته شده در حوزه دفاع‌مقدس با محوریت یا نقش دانش‌آموزان رزمنده دارد.
در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون بررسی ماهیت استکبار و استکبارستیزی، انقلاب اسلامی و استکبارستیزی، شریعتی و انقلاب، روند رشد و توسعه توان موشکی ایران در 3دهه اخیر، آزادی در اندیشه اسلامی از منظر امام‌خمینی(ره)، نگاهی به پروژه جنگ داخلی برای تغییر حکومت سوریه، روایتی از پشت پرده صعود قیمت دلار و همچنین به بررسی نبرد اقتصادی میان روسیه و آمریکا پرداخته شده است.
گفتنی است نشریه سرو به سردبیری «مصطفی عمانیان» در ۱۲۰صفحه چاپ و منتشر می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید