• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176307
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgQgr
+
-

بخشش قاتل رئیس بانک 20سال پس از جنایت

کوتاه از حادثه
بخشش قاتل رئیس بانک 20سال پس از جنایت

مردی که 20سال قبل در جریان سرقت مسلحانه از بانکی در نهاوند، رئیس شعبه را به قتل رسانده بود، با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.به گزارش همشهری، این سرقت خونین در سال81 اتفاق افتاد. چند سارق مسلح برای دستبرد وارد بانکی در شهرستان نهاوند شدند اما وقتی با مقاومت کارمندان و رئیس بانک روبه‌رو شدند، یکی از سارقان اقدام به تیراندازی کرد که بر اثر اصابت گلوله به رئیس بانک، وی به قتل رسید. با فرار سارقان مسلح تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی آنها آغاز شد. کارآگاهان پلیس با بررسی سرنخ‌های موجود، به‌دنبال ردزنی تبهکاران بودند اما آنها هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند. مدتی بعد مأموران توانستند هویت یکی از سارقان را شناسایی کنند.
 او همان کسی بود که به‌سوی رئیس بانک تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده بود. با این حال معلوم نبود که وی کجا پنهان شده است. با وجود این تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت خونین، ادامه پیدا کرد تا اینکه با گذشت 61سال از این سرقت مرگبار، مخفیگاه وی شناسایی و او دستگیر شد.
 بازجویی از متهم به قتل نشان می‌داد که وی در این مدت به‌طور مخفیانه و با هویتی جعلی زندگی می‌کرد تا پلیس نتواند ردی از او پیدا کند. در این شرایط پرونده  او  با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان همدان فرستاده شد. متهم در دادگاه به سرقت خونینی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و اولیای دم رئیس بانک نیز برای او، درخواست صدور حکم قصاص کردند. به این ترتیب حکم قصاص صادر شد و مدتی بعد نیز در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.
پس از گذشت سال‌ها از سرقت مسلحانه از بانک نهاوند، همه‌‌چیز برای مجازات عامل این جنایت مهیا بود اما از همان زمان خانواده وی تلاش‌شان برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کردند تا شاید قاتل از چوبه دار نجات پیدا کند. با این حال این تلاش‌ها راه به جایی نبرد و با گذشت 20سال از حادثه، روز اجرای حکم فرا رسید.
مسئولان اجرای احکام بعد از انجام تشریفات قضایی، مرد محکوم به قصاص را پای چوبه دار منتقل کردند. درحالی‌که اولیای دم همچنان مصر به اجرای حکم بودند؛ اما مسئولان زندان و شورای حل اختلاف برای آخرین مرتبه تلاش کردند تا آنها را راضی به بخشش کنند. هرچند آنها راضی نمی‌شدند اما سرانجام در آخرین لحظات اعلام کردند، قاتل را بخشیده و از اجرای حکم منصرف شده‌اند. به این ترتیب این مرد بعد از گذشت 20سال از جنایتی که مرتکب شده بود، از قصاص نجات یافت.
داوود بحیرایی، رئیس زندان نهاوند در این‌باره گفت: پس از صدور حکم قصاص، کمیته صلح و سازش زندان نهاوند، براساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و چندین جلسه با حضور دادستان شهرستان، اعضای شعبه صلح و سازش زندان و صلح یاران و معتمدان شهرستان نهاوند برگزار شد تا اینکه سرانجام در هنگام اجرای حکم قصاص، اولیای دم پای چوبه دار بدون قید و شرط، رضایت خود را به نیت رضای خداوند متعال و حضرت امام حسین(ع) اعلام کردند و به قاتل زندگی دوباره ای بخشیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید