• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176253
+
-

«مردم» در اندیشه و بیان امام خمینی ره

حکومت باید حکومت الهی باشد، اسلامی باشد، حکومتی باشد که خود مردم می‌خواهند آن حکومت را. (صحیفه امام؛ ج۷، ص ۵۲۷)
وقتی حکومت، حکومت عادلانه شد، حکومت در خدمت مردم شد، سایه این حکومت بر قلوب مردم است؛ و یک همچو حکومتی می‌تواند حکومت کند.(صحیفه امام؛ ج۷، صص ۵۲۷ - ۵۲۸)
وقتی پایه حکومت بر دوش یک ملت نبود و بر قلب یک ملت نبود، اینها نمی‌توانند یک حکومتی باشند. (صحیفه امام؛ ج۷، ص ۵۲۸)
شما کاری نکنید که مردم از شما بترسند. شما کاری بکنید که مردم به شما متوجه بشوند. شما کاری بکنید که مردم محبت به شما بکنند؛ پشتیبان شما باشند. (صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۷۲)
اگر مردم پشتیبان یک حکومتی باشند، این حکومت سقوط ندارد؛ اگر یک ملت پشتیبان یک رژیمی باشند؛ آن رژیم از بین نخواهد رفت. (صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۷۲)
حاکم اسلام و رئیس دولت اسلام از مردم هیچ نمی‌ترسد؛ چون خیانتکار نیست؛ از خود مردم است و توی مردم است. (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۸۷)
در رژیم اسلامی شاید در رأس برنامه همین تفاهم ما بین دولت و ملت باشد. (صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۰)
جدّیت بکنید که با مردم رفتارتان خوب باشد. اینها بندگی خدا هستند. با اینها رفتارتان خوب باشد. همه جا، همه کس، همه مردم با هم، جدیت بکنند که همه با هم خوب باشند؛ یک محیط برادری ایجاد بشود. (صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۳۷)
ملت ایران امروز برای همین معنی که اسلام را زنده کند و احکام اسلام را زنده کند، قیام کرده است؛ و قیامی کرده است که در تاریخ اسلام، در تاریخ ایران، سابقه ندارد یک همچو قیام ریشه‌داری و اساس داری هم. (صحیفه امام؛ ج ۴، ص ۶۱)
مردم مردمِ الهی هستند، مسلم هستند، قیام لله کردند، برای خاطر حق قیام کردند. (صحیفه امام؛ ج ۵، ص ۴۲)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید