• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176087
+
-

جام‌جهانی برگ برنده تلویزیون

آیا رسانه ملی با برنامه‌های مختلف جام‌جهانی۲۰۲۲ می‌تواند آنتن پربیننده‌ای داشته باشد؟

 هر چند این روزها تلویزیون در جذب مخاطب موفق نیست؛ اما امیدوار است با پخش مسابقات جام‌جهانی بتواند بیننده خود را پای تلویزیون بکشاند، با این هدف برنامه‌های ویژه مسابقات را در جدول پخش خود دارد. هرچند عنوان شده بود که بازی‌های جام‌جهانی از تلویزیون پخش نمی‌شود اما از سوی مدیران سازمان، تأیید شده که حق‌پخش دیدارهای جام‌جهانی قطر را دریافت کرده‌اند و همه بازی‌ها را به شکل قانونی و زنده پخش خواهند کرد.
شبکه3 برنامه «فوتبال برتر» را نیز دارد که در این ایام از این شبکه پخش می‌شود. این شبکه به سنت دیرینه خود مانند دوره‌های قبل به پیشواز جام‌جهانی فوتبال رفته است. قرار بود حسین ذکایی به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه «جام۲۰۲۲» انتخاب شود و مقرر شده بود که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های صداوسیما پوشش حرفه‌ای این رویداد مهم را پیش ببرد اما این تهیه‌کننده در گزارشی که سایت خبری صبا داده ظاهرا مسئولیتی در این برنامه ندارد و شبکه3 به‌دنبال افراد جدیدی است.
شبکه5 در قالب برنامه «ورزشگاه» به تهیه‌کنندگی پژمان ماندگاری و اجرای حافظ کاظم‌زاده که چهارشنبه‌ها ساعت۲۱:۳۰ روی آنتن این شبکه می‌رود به جام‌جهانی نیز می‌پردازد. شبکه ورزش هم که آنتن تخصصی رشته‌های ورزشی است با ویژه‌برنامه «جام‌جهانی قطر۲۰۲۲» از ۲۵مهر۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده است. این ویژه‌برنامه روزهای جمعه و دوشنبه ساعت۲۱ روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. این ویژه‌برنامه از 4 استودیو در تهران، قطر، سواحل خلیج‌فارس و استودیو خبر، با حضور بازیکنان اسبق جام‌جهانی کشورهای مختلف پخش می‌شود. عبدالله روا و محمد میر به‌عنوان مجریان حاضر در استودیوی شبکه ورزش مستقر در قطر برای ویژه‌برنامه جام‌جهانی۲۰۲۲  انتخاب شده‌اند.
برنامه «تا جام‌جهانی» شبکه ورزش نیز با محوریت مرور ادوار گذشته جام‌جهانی فوتبال، در 2بخش تدارک دیده شده است که در بخش نخست، مستندی ۳۰دقیقه‌ای برای بازخوانی تاریخچه جام‌های جهانی از نخستین دوره تاکنون و در بخش دوم یکی از دیدارهای مهم هر دوره جام‌جهانی با گزارش اختصاصی شبکه ورزش، هر شب از ساعت۲۲:۳۰ از تابستان آغاز شده است.
به جز شبکه‌های اصلی، دیگر شبکه‌ها هم جسته و گریخته برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند. در شبکه امید، ویژه‌برنامه «پاس‌ گل» نیز سراغ جام‌جهانی رفته و از ۹شهریور آغاز به‌کار کرده است، «پاس‌گل» به‌عنوان برنامه تخصصی فوتبالی بر آنتن شبکه امید آمد و در کنار پرداختن به اخبار، حواشی و بررسی تیم‌های جام‌جهانی از جوانان ایرانی به‌منظور شرکت در جام‌جهانی کوچک که پس از برگزاری جام‌جهانی۲۰۲۲ برگزار می‌شود، استعدادیابی می‌کند.«پاس‌گل» به تهیه‌کنندگی سعید شهبازی، کارگردانی علیرضا اسکندریان و اجرای هادی خضاب، یاسین معصومی و حمید دانایی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۱ روی آنتن این شبکه می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید