• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176073
+
-

همه ایران یکصدا: انتقام، مجازات

رئیس‌جمهور خطاب به بایدن: ایران ۴۳سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید و هرگز گاو شیرده نخواهد شد

گزارش‌
همه ایران یکصدا: انتقام، مجازات

دیروز(جمعه) راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 13آبان در شرایطی برگزار شد که حدود 900شهر ایران شاهد تجدید‌میثاق حماسی جوانان و نوجوانان سراسر میهن‌اسلامی با آرمان‌های بلند جمهوری‌اسلامی ایران بود.
به‌گزارش همشهری، 13آبان1401 تهران و شهرهای مختلف کشور شاهد خروش دشمن‌شکن جوانان، نوجوانان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم بود که با اهتزاز پرچم پرافتخار ایران و سردادن ندای «لبیک یا خامنه‌ای» آمده بودند تا به جهانیان ثابت کنند ایران همچنان عرصه «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» است. راهپیمایی یوم‌الله 13آبان دیروز در تهران با‌ شکوه چشمگیرتر از سال‌های گذشته برگزار شد و خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا از نخستین ساعت‌های صبح جمعه شاهد حضور پرصلابت قشرهای مختلف مردم پایتخت بود که با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه و استکباری واشنگتن نشان دادند.

اعلام انزجار از استکبار
در راهپیمایی دیروز، که بیش‌ از ۳۵۰۰خبرنگار، تصویربردار و عکاس‌ داخلی و خارجی پوشش خبری آن را برعهده داشتند، آنچه بیش‌از همه جلب توجه می‌کرد، حضور پررنگ دانش‌آموزان و همچنین کودکان دهه نودی بود که در کنار خانواده‌های خود، با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از شهدای مدافع امنیت در اغتشاشات اخیر یاد آنها را گرامی داشتند و همگام با سایر نسل‌های انقلاب‌اسلامی در این مراسم باشکوه شرکت کردند.
در این مراسم راهپیمایان با پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت آمریکا و ایادی استکبار، انزجار خود را از نظام سلطه و در رأس آنها، آمریکا اعلام کردند. در این میان راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی، حمایت خود را از نیروی‌انتظامی، به‌عنوان مدافعان امنیت جامعه نیز اعلام کردند.
اجرای سرود «سلام فرمانده» از سوی دهه نودی‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با شور و شوق فراوان و همخوانی شرکت‌کنندگان اجرا شد. همچنین در راهپیمایی دیروز تصاویر شهدای دانش‌آموز و شهدای حادثه تروریستی شیراز، همچنین بنرهایی از شهید پوریا احمدی، شهید مجتبی ندیمی، شهید مهدی زاهدی لویی و شهدای اغتشاشات اخیر، ازجمله شهید آرمان علی‌وردی، طلبه‌ای که به‌دست اغتشاشگران شهید شد، در دستان راهپیمایان و نیز در مسیر راهپیمایی دیده می‌شد.
در مراسم یوم‌الله ۱۳آبان تهران، علاوه ‌بر سخنرانی رئیس‌جمهور، برنامه‌های فرهنگی، ازجمله سرود و تواشیح ازسوی گروه‌های دانش‌آموزی اجرا و در انتها نیز قطعنامه پایانی قرائت و با تکبیر شرکت‌کنندگان همراه شد. نکته جالب اینکه در جریان راهپیمایی دیروز علاوه‌بر قطعنامه پایانی، یک قطعنامه ازسوی تشکل‌های دانش‌‌آموزی و قطعنامه دیگری نیز ازسوی دانشجویان قرائت شد.

واکنش رئیسی به حمایت بایدن از آشوب‌ها
رئیس‌جمهور پیش‌از ظهر دیروز در مراسم گرامیداشت روز ملی «مبارزه با استکبار» با بیان اینکه آمریکا نقش اول را در جنگ‌ها و خونریزی‌ها دارد و برای تأمین منافع خود منافع ملت‌ها را نابود می‌کند، به اظهارات جو بایدن در حمایت از آشوب‌ها واکنش نشان داد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا گفته ما بنا به آزاد‌کردن ایران داریم، اما ایران ۴۳سال قبل آزاد شد و به اسارت شما درنمی‌آید.
سید‌ابراهیم رئیسی با بیان اینکه 13آبان روز دانش‌آموز، روز دانشجو و روز مبارزه با استکبارجهانی است و استکبار معنای تام و تمام خودبزرگ‌بینی و خودخواهی است، افزود: در فرهنگ دینی ما بر خودسازی و اینکه انسان خدا را بر خود حاکم کند و خداخواه شود به‌جای خودخواهی و خدابین شود به‌جای خودبزرگ‌بینی، تأکید شده‌است.
وی با بیان اینکه انسان خودبزرگ‌بین که در یک محله، شهر، کشور و منطقه دچار روحیه تفرعن شده، از سیئه بزرگ اخلاقی برخوردار شده‌است، ادامه‌داد: این فرد فقط خود را می‌بیند و به منافع خود می‌اندیشد؛ حتی اگر انسان‌های بسیاری نابود شوند و منافع ملتی از بین برود.
رئیسی عنوان‌کرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم و تمام بزرگان دین به همه انسان‌ها هشدار دادند مراقب باشید دچار خودبزرگ‌بینی و استکبار نشوید که خطری است که نه فقط به زندگی خود فرد آسیب می‌زند، بلکه زندگی همه را به خطر می‌اندازد و باعث سقوط یک جامعه می‌شود.

آمریکا، نماد استکبار
رئیس‌جمهور گفت: امروز نماد و نمود استکبار، نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که به تعبیر امام راحل، شیطان بزرگ است و برای رسیدن به منافع خود حاضر است منافع بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا نابود شود.
رئیسی با اشاره به فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکا در ۴۳سال اخیر گفت: ابعاد همه فتنه‌ها باید تبیین و روشن شود، چراکه آنها با فتنه‌گری می‌خواهند به هر نحو ممکن به سلطه خود ادامه دهند. اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام در روز ۱۳ آبان 1358برای مبارزه با استکبار نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند. وی با بیان اینکه مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای گفته که شاید از حواس‌پرتی‌اش بوده باشد که گفته ما بنا به آزاد‌کردن ایران داریم، خطاب به جو بایدن گفت: ایران ۴۳سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید و هرگز گاو شیرده نخواهد شد.
رئیسی افزود: مگر ما با تهدیدها و تحریم‌های شما متوقف می‌شویم؟ شما دنبال کند‌کردن شتاب توسعه در ایران هستید و آمریکا می‌داند ایران درحال پیشرفت است و برای همین دنبال این هستند که ایران را منزوی کنند، اما در همه نقشه‌های خود ‌علیه کشورمان شکست خورده‌اند. وی با بیان اینکه آنها داعش را ایجاد کردند و به جان مردم بی‌دفاع منطقه انداختند، ادامه داد: ایران اسلامی برای حفظ منطقه از دست‌نشاندگان آمریکا حرکت کرد و با تلاش‌ها و شهادت مظلومانه سردار سلیمانی، همه نقشه‌های آمریکا و دشمنان ایران اسلامی نقش‌برآب و حاج‌قاسم نماد مبارزه با تروریسم در عالم شد، اما آنها بازهم به‌دنبال فتنه‌‌گری هستند و فکر می‌کنند حرکت کشور با این توطئه‌ها و شیطنت‌ها کند می‌شود، اما اینگونه نیست.

مسیر دوگانه امروز
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دشمن وحدت و انسجام ما و پیشرفت و امید و آرامش و اقتدار در ایران اسلامی را هدف قرار داده‌است، متذکر شد: هر کسی که درجهت ایجاد آرامش، امنیت، تولید و پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل و علم‌آموزی و علم‌افزایی در مراکز علمی و فرهنگی ‌در کشور گام بردارد و هرکسی درجهت شتاب‌بخشی به قطار پرشتاب پیشرفت کشور کمک کند، بداند که در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده‌است.
رئیسی ادامه داد: امروز دوگانه ما این است که هرکسی درجهت اغتشاش و ناامن‌کردن کشور گام بردارد و حتی کوچک‌ترین عنصر در این مسیر باشد، بداند که درجهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است.
وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند مراقب باشید، دشمن می‌خواهد داشته‌های بسیار ما و از همه مهم‌تر اعتماد‌به‌نفس ما را بگیرد، چراکه ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران بند نمی‌کنیم و این را برنتافتند. بنابراین باید هوشیار و با بصیرت باشیم.
رئیس‌جمهور افزود: امروز ما مقتدریم به اقتداری که خون پاک شهدا، رهنمودها و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و رهبری‌معظم انقلاب ایجاد کرده ‌است و مردم بابصیرت ما با حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب قدرت آفریده‌اند. رئیسی با تأکید بر اینکه قدرت ما به موشک و صنایع دفاعی است، اما فقط در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: قدرت ما حضور میلیونی مردم در مراسم ملی ۱۳آبان در سراسر کشور اسلامی است.

تصور باطل آمریکایی‌ها
رئیس‌جمهور با طرح این سؤال از دولتمردان آمریکایی که چندبار می‌خواهند ایران و ایرانیان را تجربه کنند و چرا از تجربه‌های شکست‌خورده‌شان درس نمی‌گیرند، ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند  نسخه‌ای مانند آنچه در کشورهایی همچون سوریه، لیبی و برخی کشورها و مناطق دیگر اجرا کردند را  می‌توانند در ایران هم اجرا کنند؛ زهی خیال باطل.
رئیسی افزود: آنچه به اسم آزادی بر سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و منطقه و ‌دنیا آورده‌اید، مقابل دیدگان ما قرار دارد و شرایط این کشورها را می‌بینیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید، اما بدانید ملت بزرگ ایران به رهبری امام‌راحل و با خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو و شهدای مدافع حریم و حرم و خون شهدای امنیت آزاد شده‌است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد و درمقابل شما سرفرود نمی‌آورد. وی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله‌ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی‌خورد و آمریکا هم این نقش ایران را خوب می‌داند، به موفقیت‌ها و دستاوردهای جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: امروز جوانان ایران در صنعت فضایی و صنایع دیگر و در حوزه سایبری در منطقه و جهان حرف برتر را می‌زنند و تهدیدها و تحریم‌ها نمی‌تواند ما را متوقف کند و زنان و مردان ما اجازه نمی‌دهند امیال پلید دشمنان در این کشور پیاده شود.

مکث
درخواست راهپیمایان ۱۳آبان از قوای سه‌گانه

راهپیمایان یوم‌الله ۱۳آبان در بیانیه پایانی مراسم دیروز از قوای سه‌گانه درخواست کردند ضمن مقابله مستمر با فتنه‌انگیزی‌ها و اخلالگری‌ها، زمینه را برای استفاده از توان و ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور کشور فراهم کرده و با رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، صف معترضان را از مغرضان جدا و راهکارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند. در بخشی از این بیانیه آمده‌است: «ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن تجدیدمیثاق و عهدی دوباره با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، همچنان بر وحدت و همگرایی حول محور رهنمون‌بخش ولایت فقیه و تمسک به رهبری مقتدای عظیم‌الشأن ملت ایران در عبور از گذرگاه‌های تاریخی تأکید، تبیین، تعمیق و ارتقای نگاه نسل‌های آتی انقلاب نسبت به این نعمت بی‌بدیل الهی را خواستاریم.» در ادامه این بیانیه تأکید شده‌است: «نیک می‌دانیم نقشه‌های سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، با کمک اشرافیت بدوی آل‌سعود و اشرافیت خرافه‌پرست بریتانیا با قشون‌‌کشی بی‌سابقه سایبری و شبیخون وَهم‌آورِ شناختی، با اسیران چشم و گوش بسته عالم مجازی و با کمک بعضی سلبریتی‌های بی‌هویت و مأمور و مزدور که در اغتشاشات اخیر ناکام ماندند، دست از سر جوانان این مرز و بوم بر نخواهند داشت، لذا از خانواده‌ها، مربیان، معلمان و استادان فرهیخته و مسئولان فرهنگی بصیر و دلسوز کشور می‌خواهیم با حفظ هوشیاری، ارتباط و گفت‌وگو با نسل جوان، برای تبیین واقعیت‌ها و خنثی‌سازی نقشه دشمنان اهتمام داشته باشند.» در این بیانیه همچنین اضافه شده‌ است: «ما شرکت‌‌کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از اقدام‌های انقلابی مجلس محترم، دولت ارزشی و جهادی و دستگاه محترم قضا، مصرانه بر مقابله مستمر بر فتنه‌انگیزی‌ها و اخلالگری‌ها تأکید و استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کارها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت خطیر دانسته و از مسئولان امر می‌خواهیم ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم، صف معترضان و اعتراضات بحق آنان را از مغرضان جدا دانسته و راهکارهای قانونی بیان انتقادات را فراهم کنند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید