• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176014
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zmmRY
+
-

چهره‌ها/احسان خاندوزی وزیر اقتصاد


12میلیون موتورسیکلت فعال داریم که کمتر از ۲میلیون موتورسیکلت،‌ بیمه‌نامه شخص ثالث دارند. با توجه به الزام قانونی برای برخورداری از بیمه، در شرایط بروز حادثه، فقدان بیمه موجب خسارات زیادی به موتورسواران می‌شود. یکی از موانعی که موتورسواران برای بیمه اقدام نمی‌کنند این است که با وجود فقدان بیمه‌نامه باید یک سال جریمه بپردازند و حالا در قالب این ابلاغیه این موانع برداشته شده است و هر فردی که اقدام به بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت خود کند ۱۰۰درصد جریمه او بخشیده می‌شود. با بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم بیمه امیدواریم شرایط برای دریافت بیمه‌نامه تسهیل شود.

رضا فاطمی امین-وزیر صنعت

کار بسیار مهمی را در وزارت صنعت آغاز کرده‌ایم و تا امروز بیش از ۳۰۰میلیون قطعه‌ خودرو، شناسه رهگیری دریافت کرده‌اند که با یک کد دستوری می‌توان فهمید که قطعه اصالت دارد یا خیر. این نخستین گام و مهم‌ترین زیرساخت برای کنترل اصالت بازار قطعات بوده است تا در نهایت بتوانیم تولیدکنندگانی را که قطعات باکیفیت تولید می‌کنند از آن دسته تولیدکنندگانی که قطعات بی‌کیفیت تولید می‌کنند تفکیک کنیم. استاندارد، 2مرحله دارد. مرحله نخست آنکه استاندارد تدوین شود و در واحد‌هایی که تحت پوشش هستند اجرا شود و دیگر آنکه در بازار عرضه، قطعه استاندارد قابل تشخیص باشد.

مجید عشقی-رئیس سازمان بورس

اساسنامه 2صندوق دارا یکم و پالایش یکم در دولت اصلاح شده و مهلت 10روزه برای برگزاری مجمع صندوق پالایش‌ یکم و دارا یکم درنظر گرفته شده است. تا هفته آینده مجمع این دو صندوق برگزار می‌شود. همچنین بازارگردان برای پالایش‌ یکم و دارا یکم درنظر گرفته می‌شود و بازارگردان در بازار حضور پیدا می‌کند و یونیت‌ها یا واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها را از بازار جمع‌آوری می‌کند تا قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری به ارزش خالص روز نزدیک‌تر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید