• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176002
+
-

آمریکا ؛ ننگین‌ترین کارنامه با 60کودتا در جهان

خطیب موقت جمعه تهران گفت: «آمریکایی‌ها در این ایام القا می‌کنند علت مخالفتشان با ایران بر سر تسخیر لانه جاسوسی است، اما این دروغ بزرگی است. همانگونه که رهبر فرزانه ما تأکید کردند تضاد آمریکا با ایران در تاریخ، مشخص است.»
آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این مطلب افزود: «آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه به جامعه جهانی خیانت کرده‌اند در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند. بیش از ۶۰کودتا در کارنامه ننگین آمریکا ثبت شده است. آمریکا غارتگر، متجاوز و خونخو‌ار است و از همه مهم‌تر حقوق ملت‌ها را زیرپا می‌گذارد، اما درخصوص ملت ایران می‌توان به کودتای ۲۸مرداد اشاره کرد. با اینکه نخست‌وزیر وقت نه حجت‌الاسلام بود و نه داعیه اسلام را داشت. آمریکا به‌دلیل اینکه نفت را از چنگ ایران درآورد دولت قانونی را کنار زد و فردی را که مطیع کامل آنها بود روی کار آورد.»
وی تصریح کرد: «در ابتدا نیز تلاش کردند انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد. اما بعد از اینکه موفق نشدند و انقلاب پیروز شد، نخستین کارشان ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها بود. قصد داشتند تا جنگ داخلی به راه بیندازند اما ملت و نظام در برابر آنها ایستاد. سپس سراغ تحمیل جنگ 8 ساله به ایران رفتند و درحمایت از صدام کم نگذاشتند. حتی به این اکتفا نکرده و به سکوهای نفتی و هواپیمای مسافری حمله کردند و 300مسافر آن را به شهادت رساندند.»
صدیقی خاطرنشان کرد: «پس ازشکست در جنگ تحمیلی، یکی پس از دیگری علیه ایران فتنه به پا کردند؛ که فتنه۷۸، فتنه۸۸ و فتنه۹۶ از بارزترین آنهاست. درکنار آن تحریم‌هایی را از اول انقلاب علیه ملت ایران وضع کردند به‌گونه‌ای که امروز با تحریم دارو به ملت و بیماران خاص ما رحم نمی‌کنند. در چنین شرایطی، این کشور داعیه‌دار ملت ایران شده است!»
خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: «شما دروغگوی عالم و بی‌رحم‌ترین جریانی هستید که تاریخ به‌خود دیده است. شما حتی به بیماران صعب‌العلاج ما رحم نکردید. در تمامی آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی شما عامل اصلی بودید. برنامه‌دهنده به فتنه شما هستید. با شروع فتنه بی‌پرده به میدان آمده و استقلال و اقتدار ما را نمی‌توانید تحمل کنید.»
وی با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا خواهان رسیدگی دولت این کشور به وضعیت مردم شد و افزود: «آمریکا ناامن‌ترین کشور دنیا است. در طول سال ۳۶هزار نفر به ضرب گلوله در این کشور کشته می‌شوند و بیش از ۲۰۰هزار تجاوز جنسی رخ می‌دهد. کشتن سیاهپوستان به‌دست پلیس نیز مثال دیگری از بی‌احترامی به حقوق بشر در آمریکاست. آن وقت می‌گویند دلشان برای مردم ما می‌سوزد. با این همه شرارت، آمریکا ام‌الفساد قرن و خائن‌ترین جریانی است که بشریت به‌خود دیده است.» / ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید