• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17595
+
-

یک هدیه عاشقانه

دین
یک هدیه عاشقانه


در خانه هر‌ایرانی‌ دست‌کم یک جلد قرآن مجید وجود دارد که با دقت روی طاقچه یا در محل ویژه‌ای در کتابخانه قرار گرفته است. اما در ‌ماه مبارک رمضان، بیش از هر زمانی از سال خانواده‌های مسلمان و روزه‌دار با قرآن سر و کار دارند و جزء‌های مختلف آن را خوانده و برخی نیز طی این ‌ماه مبارک یک‌بار کامل این کتاب آسمانی را ختم می‌کنند. از این‌رو در همشهری امروز سری زدیم به بازار کتابفروشی‌ها و رقم هدیه انواع قرآن کریم موجود در بازار را از قرآن‌های کوچک گرفته تا مصحف‌های نفیس و ارزشمند که می‌توان روی رحل گذاشت و به‌راحتی آن را خواند، بررسی کرده‌ایم.

برخی قرآن‌ها نیز همراه با قلم هوشمند و رحل ویژه و امکانات دیگری چون جعبه مخصوص برای علاقه‌مندان آیه‌های نورانی قرآن عرضه می‌شوند و در نتیجه بخشی از رقم هدیه آنها مربوط به همین ویژگی‌هاست.

 با مرور جدول همشهری می‌توانید ببینید که حدود رقم هدیه در این زمینه چگونه است. پیش از آنکه برای تهیه کلام‌الله مجید اقدام کنید به چند نکته توجه داشته باشید؛ اول اینکه چاپ‌های نفیس قرآن مجید برای کاربرد‌های ویژه و خاص است و اگر به‌طور روزمره می‌خواهید نیایش یا پژوهش کنید بهتر است از چاپ‌های ساده‌تر و سبک‌تر استفاده کنید. ترجمه‌ها و تفسیرها بیش از هرچیز دیگری در خرید کتاب آسمانی اهمیت دارند؛ زیرا ترجمه‌های خوب و تفسیرهای دقیق و کامل باعث می‌شوند بتوانید بهتر و بیشتر با کلام خدا آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. بهتر است که در هر صورت هزینه‌ای چند 10هزار تومانی را برای خرید رحل درنظر بگیرید تا این کتاب مقدس جایگاه مناسب داشته باشد و چه هنگام مطالعه و چه در مواقعی که مطالعه نمی‌کنید در مکان خاصی از خانه جای بگیرد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید