• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175938
+
-

ژاوی یا آرتتا؟

برخی مدیران باشگاه بارسلونا امیدی به موفقیت با سرمربی فعلی ندارند و دنبال جذب یک لاماسیایی قدیمی هستند

ژاوی یا آرتتا؟

بارسلونا در آخرین دیدار گروه مرگ که یک دیدار تشریفاتی و بی‌تأثیر بود، در زمین حریف 4-2پلژن را برد اما 2گل خورده از این تیم ضعیف (3گل خورده در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت) و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا، صلاحیت ژاوی را برای ادامه هدایت این تیم بزرگ زیر سؤال برده است اما درون باشگاه هنوز به او اعتقاد دارند با این حال برخی مدیران آرتتا را زیرنظر دارند و معتقدند او با تغییرات تاکتیکی و ایجاد نظم در آرسنال، می‌تواند آینده باشگاه بارسلونا باشد.
در چک، جلسه‌ای بین مدیران باشگاه شامل لاپورتا، یوستی، آله‌مانی و ماسیپ برگزار شد و نتیجه‌اش این بود که با وجود کسب پیروزی در این دیدار حس خوبی از تیم بر جای نمانده است. کسب 2.8میلیون یورو در اقتصاد آشفته بارسلونا کاملا ضروری بود، اما در سطح ورزشی، احساسات خوب نبود، زیرا تیم در نهایت مقابل حریف ضعیفی قرار گرفت که خطر زیادی برای دروازه ایناکی پنیا ایجاد کرد و 2گل هم زد.
میانگین بردهای ژاوی از همه اسلاف خودش بدتر است اما برخی رسانه‌ها با مقایسه عملکرد تیم او با تیم گواردیولا که بهترین تیم تاریخ بارسا بود، آماری را رو می‌کنند تا دیگران قانع شوند که ژاوی می‌تواند مربی بزرگی شود. آنها به کلوپ اشاره می‌کنند که بعد از 4سال توانست لیورپول را در لیگ برتر قهرمان کند و 2حذف پیاپی ژاوی از لیگ قهرمانان را عیب نمی‌دانند. با پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا، ژاوی برای سی‌وهشتمین بار در لالیگا روی نیمکت بارسلونا نشست و آمار او در این رقابت‌ها، شباهت کاملی را با نخستین فصل حضور پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسلونا نشان می‌دهد؛ ۳۸بازی، ۲۷پیروزی، ۵شکست. تیم پپ در این ۳۸بازی، ۱۰۵بار به گل رسید و ۳۵بار گل خورد درحالی‌که ژاوی ۷۷بار به گل رسیده و ۲۷بار گل خورده است.
    ژاوی نخستین بردش در خارج از خانه را در لیگ قهرمانان کسب کرد؛ مقابل حریفی که هر 6دیدار خود را در گروه مرگ باخته است.
    به لطف پلژن بارسا پس از 3شکست پیاپی خارج از خانه در لیگ قهرمانان به یک پیروزی دست یافت. گل‌های زده بارسا در این بازی خارج از خانه دو برابر گل‌های این تیم در 6بازی قبلی بود. بارسا در لیگ قهرمانان و خارج از نوکمپ تنها 2 گل در 6بازی به ثمر رسانده بود.
    پلژن 17بازی از 24بازی خود در لیگ قهرمانان را واگذار کرد؛ یعنی 71درصد از بازی‌هایش را. این بدترین رکورد یک تیم است که دست‌کم 20بار در این رقابت‌ها حاضر بوده.
    ویکتوریا پلژن یک رکورد دیگر هم زد. این تیم به همراه باته بوریسف بلغارستان با 24گل خورده بدترین عملکرد دفاعی را در همه ادوار لیگ قهرمانان و در مرحله گروهی یک فصل ثبت کرد.
    فران تورس در 7بازی اخیر خود در چمپیونزلیگ 6گل به ثمر رسانده است معادل هر 86دقیقه یک گل.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید