• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175935
+
-

گروه مرگ در جای دیگر

در گروهی که تاتنهام، اینتراخت، اسپورتینگ و مارسی حضور داشتند، تیم‌ها مرگ واقعی را به چشم خود دیدند

گروه مرگ در جای دیگر

بایرن مونیخ کاری کرد که گروه مرگ به یک شوخی بی‌مزه تبدیل شود. در بازی‌های سه‌شنبه‌شب بارسلونا خوش‌شانس بود که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ اروپا یعنی اتلتیکو مادرید حتی نتوانست سهمیه این رقابت‌ها را به‌دست بیاورد و با شکست برابر پورتو و تساوی لورکوزن و بروخه در گروه خود چهارم شد. در شب اول از آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان تیم‌های بایرن‌مونیخ، اینترمیلان، پورتو، بروخه، تاتنهام، اینتراخت، ناپولی و لیورپول به دور یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان صعود کردند و بارسلونا، لورکوزن، اسپورتینگ لیسبون و آژاکس سهمیه لیگ اروپا گرفتند و پلژن، اتلتیکو، مارسی و رنجرز به‌کلی حذف شدند. تا دقیقه90بازی مارسی- تاتنهام تکلیف صعود این گروه مشخص نبود. دوشنبه آینده مرحله یک‌هشتم این رقابت‌ها قرعه‌کشی می‌شود اما بازی‌های این مرحله به  بعد از جام‌جهانی و احتمالا بهمن ماه موکول می‌شود.

بایرن
    هر 6میزبانی آخر از حریفان ایتالیایی با پیروزی مونیخی‌ها همراه بوده و بایرن دست‌کم 2گل در هر بازی به آنها زده (15گل در مجموع). آخرین بار سال2011بود که بایرن 3-2به یک تیم ایتالیایی (اینتر) باخت.
    یک رکورد دیگر؛ باواریایی‌ها حالا هر 13بازی آخر خود در مراحل گروهی لیگ قهرمانان را برده‌اند.
    بایرن نخستین تیم تاریخ چمپیونزلیگ است که هر 6بازی خود را در مرحله گروهی یک فصل در 2سال پیاپی با پیروزی به پایان می‌برد.
    هیچ تیمی ‌جز بایرن مونیخ نتوانسته در 3دوره مختلف همه بازی‌های گروهی خود را ببرد. آنها فصل پیش و فصل 2020-2019 هم همین عملکرد را تکرار کرده بودند.

ناپولی
    پیروزی 2بر صفر لیورپول بر ناپولی این تیم ایتالیایی را از دسته تیم‌های بی‌شکست امسال اروپا در همه رقابت‌ها کنار زد. این نخستین باخت پارتنوپی در این فصل بود و حالا تنها پاری‌سن‌ژرمن (بدون احتساب بازی دیشب مقابل یوونتوس) و بنفیکا در 6لیگ برتر اروپایی شکستی نداشته‌اند.
    ناپولی با برتری 4بر3در مجموع 2بازی مقابل لیورپول، صدرنشین ماند.
    ناپولی می‌توانست در این بازی ضمن ادامه روند بی‌شکستی در این فصل به جمع تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن (25گل در فصل 18-2017)، بایرن مونیخ (24گل درفصل 20-2019)، لیورپول (23گل در فصل 18-2017)، بایرن (22گل در فصل 22-2021) و دورتموند (21گل در فصل 17-2016) بپیوندد، تیم‌هایی که بیشترین گل را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند.
    ناپولی هرگز در زمین یک تیم انگلیسی به پیروزی نرسیده؛ 9شکست و 3تساوی.

لیورپول
    صلاح در کنار جرارد به بهترین گلزن لیورپول در تاریخ اروپا تبدیل شد. بهترین گلزنان تاریخ لیورپول در رقابت‌های اروپایی؛ محمد صلاح با ۴۱گل و استیون جرارد با ۴۱گل.
    یورگن کلوپ به رکورد 400بازی به‌عنوان سرمربی لیورپول رسید و همچنین یکصدمین تجربه‌اش را به‌عنوان سرمربی در چمپیونزلیگ جشن گرفت.
    کلوپ چهارمین سرمربی تاریخ لیورپول است که از مرز +400بازی رسمی در این تیم عبور می‌کند. بیل شنکلی (783)، تام واتسون (742) و باب پیزلی (535) از این نظر در تاریخ لیورپول رکورددار هستند. کلوپ در 400بازی ابتدایی خود به‌عنوان سرمربی قرمزهای آنفیلد موفق به کسب 244پیروزی، 90تساوی و 66باخت شده است. (61 درصد برد) او در زمان انجام چهارصدمین بازی نسبت به 3سرمربی مذکور دارای بالاترین درصد پیروزی است.

تاتنهام
در گروه هیجان‌انگیز D و در شرایطی که جایگاه تیم‌های گروه در طول 90دقیقه بارها تغییر کرد، تاتنهام در ولودروم مارسی را 2بر یک شکست داد. ورزشگاه ژوزه آلوالاد، اسپورتینگ با نتیجه 2بر یک مغلوب فرانکفورت شد.
    اسپورتینگ لیسبون در بازی سه‌شنبه‌شب مقابل اینتراخت، هر 4رده جدول گروه B را برای دقایقی تجربه کرد. پس از گل اول به فرانکفورت، اسپورتینگی‌ها صدرنشین جدول شدند، سپس اینتراخت موفق به گلزنی شد و اسپورتینگ با این گل به رده دوم رفت، گل دوم اینتراخت آنها را تا رده چهارم پایین برد اما گل لحظه آخری تاتنهام سهمیه لیگ اروپا و رده سومی را به این تیم پرتغالی هدیه داد و مارسی را حذف کرد.
    تاتنهام در 6بار حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان تنها در فصل
17-2016 موفق به صعود نشد. این سومین باری بود که به‌عنوان صدرنشین صعود می‌کردند.
    تاتنهام نخستین بار در خاک فرانسه موفق به پیروزی نشده و 4تساوی و 2شکست نصیبش شده بود.
    مارسی در 10رویارویی آخر با انگلیسی‌ها موفق به کسب برد نشده و تنها 2تساوی به‌دست آورده. آخرین بار در لیگ قهرمانان در فصل2010توانسته بودند چلسی را ببرند.

پورتو
    پیروزی 2بر یک پورتو و تساوی لورکوزن با بروخه باعث شد اتلتیکو‌مادرید به لیگ اروپا هم نرسد.
    مهدی طارمی از زمان پیوستن به پورتو (۲۰۲۰) در لیگ قهرمانان اروپا، دروازه این تیم‌ها را باز کرده و نشان داده در گلزنی به بزرگان تخصص دارد؛ یوونتوس، چلسی، لیورپول، اتلتیکومادرید.
    اتلتیکو حریف محبوب ایرانی‌ها است. طارمی با گلزنی به این تیم به چهارمین بازیکن ایرانی تبدیل شد که دروازه آنها را باز می‌کند. پیش‌ از این، جواد نکونام و مسعود شجاعی در لالیگا و سردار آزمون در لیگ قهرمانان، دروازه اتلتی را باز کرده بودند.
    از دسامبر2018که پورتو 5بازی پیاپی را در لیگ قهرمانان برده بود، پیش نیامده بود این تیم 4بازی پشت‌هم را ببرد.
    اتلتی برای نخستین بار هر 3دیدار خارج از خانه خود را در دور گروهی چمپیونزلیگ باخت.
    5بازی پشت‌سرهم بدون برد بدترین روند بدون پیروزی این تیم در تاریخ این رقابت‌ها از دسامبر2009بود که آن موقع در 9بازی 6تساوی و 3شکست متحمل شده بودند و حالا در 5بازی 2تساوی و 3شکست.
    طارمی در 3بازی اخیر خود در چمپیونزلیگ 5گل به ثمر رسانده.
    طارمی تا اینجا با تأثیرگذاری روی 7گل (5گل و 2پاس گل) بهترین بازیکن فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بوده. او یک بازی هم به‌خاطر اخراج محروم بود.


07
محمد صلاح تعداد گل‌هایش در فصل جاری لیگ‌قهرمانان اروپا را به عدد 7 رساند و پیش از بازی‌های دیشب به صدر جدول گلزنان رفت. صلاح امسال فقط یکی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.مهدی طارمی هم 5‌گله شد و موقتا در رده سوم ایستاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید