• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 11 آبان 1401
کد مطلب : 175825
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O77AY
+
-

نکته بازی/ بحران قلم‌بند

باور می‌کنید برای ساعت‌های طولانی تیتر اول یکی از سایت‌های پرمخاطب ورزشی مربوط به این بود که کارلوس کی‌روش در محل تمرین تیم ملی یک جفت قلم‌بند پیدا کرده و دنبال یافتن صاحب آن بوده است؟ این خبر آنقدر مهم است که واقعا باید برایش ویژه‌نامه درآورد. خود رسانه منتشر‌کننده از لفظ «پلیسی» برای توصیف شرایط استفاده کرده، اما به‌نظر ما کم‌‌لطفی صورت گرفته است. این موضوع را باید جنایی و کارآگاهی دانست. واقعا مسئله بنیادین و مهمی بود که نباید ساده از کنارش عبور کرد. سایت مزبور در پایان هزار کلمه توضیح و تشریح، نهایتا رضایت داده گره‌گشایی کند و فهمیدیم قلم‌بندها مال آریا برزگر بوده است. این رسانه در پلان پایانی هم آورده: «بر‌خلاف انتظارها کی‌روش با لبخند قلم‌بندها را به برزگر تحویل داد.» آه، خدای من!

به شما همه جا خوش می‌گذرد!
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین استقلال که در یک فصل‌ونیم گذشته هدایت الغرافه قطر را بر عهده گرفته بود، به‌تازگی به دوران همکاری‌اش با این باشگاه پایان داد. حضور استرا در قطر با هیچ دستاورد بزرگی همراه نبود. با این حال او با لبخند دوحه را ترک کرده و در پاسخ به رسانه‌های ایتالیایی گفته: «دوران خوبی در الغرافه داشتم. همچنین دختر من در قطر به دنیا آمد، بنابراین هرگز این کشور را فراموش نخواهم کرد. اینجا در قلب من می‌ماند.» البته برای اینکه قطر در قلب شما باشد، دلایل دیگری هم وجود دارد؛ ازجمله اینکه پول خوبی به‌دست آوردی و با جدایی زودهنگام، احتمالا مزد دوران خانه‌نشینی را هم خواهی گرفت؛ شبیه اتفاقی که در استقلال برایت رخ داد. اساسا همه‌جا به شما خوش می‌گذرد استاد!

اول سرمربی انتخاب می‌‎کردید
شرایط تیم ملی امید کشورمان هم جالب است. با مهدی مهدوی‌کیا همکاری نشد و او نیز با پایان قراردادش نخواست در تیم ملی بماند. در نتیجه الان ماه‌هاست که تیم امید سرمربی ندارد. در چنین شرایطی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به جای اینکه دنبال تعیین تکلیف کادرفنی باشد، ابتدا برای پست مدیر یا سرپرست تیم حکم زده است؛ آقایی به اسم مهران فرقانی که معاون اجرایی باشگاه نفت آبادان بوده است. حالا اینکه ایشان صلاحیت حضور در این مسند را داشته یا نه، بحث جداگانه‌ای است، اما اساسا تجربه نشان می‌دهد بهتر است انتخاب سرپرست با نظر سرمربی صورت بگیرد تا بعدا بحثی باقی نماند. حتما یادتان هست که رابطه کالدرون با افشین پیروانی یا در همین تیم امید رابطه فرهاد مجیدی با حمید استیلی چطور بود...


 

این خبر را به اشتراک بگذارید